Köpa blå?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Frodo
Teslaägare

Köpa blå?

Inlägg av Frodo »

Färgvalet är det svåraste. Finns det några representativa bilder på blå MS på nätet? Hur länge har den nuvarande blå färgen funnits? Jag har svårt att ta mig till Teslaaffär. Var tidigare inne på att köpa Volvo R-design med bursting blå som verkligen är en fin färg.
Modell S 90D. Uthämtad mars 2017.
Användarvisningsbild
Frodo
Teslaägare

Re: Köpa blå?

Inlägg av Frodo »

Jag skall ha soltak, vilket på bilderna på hemsidan ger fin kontrast till det blå. Även röd ser fin ut.
Modell S 90D. Uthämtad mars 2017.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Jag har en blå. Den har iaf funnits sen augusti 2015 när jag beställde.

Här har jag några bilder: http://www.garaget.org/?car=383138

Den gör sig bäst ren och i solljus. Så här i efterhand, när jag sett hur mycket smuts som lägger sig på bilen, så hade jag valt en mörkgrå istället.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Surfaren skrev:
Jag har en blå. Den har iaf funnits sen augusti 2015 när jag beställde.

Här har jag några bilder: http://www.garaget.org/?car=383138

Den gör sig bäst ren och i solljus. Så här i efterhand, när jag sett hur mycket smuts som lägger sig på bilen, så hade jag valt en mörkgrå istället.
Kul, jag har inte längre så bra koll på Garaget men visste iaf inte att det ligger en Tesla där :) Fast visst borde det stå 475Hk på den eller?
Brukar det inte mest vara "projekt" på Garaget förresten? Eller håller du på och bygger på den (billjud kanske)?
(hade inte tid att kolla in den närmare nu)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Blå och röd är båda jäkligt fina. Själv tycker jag de vanligare färgerna (grå, svart, vit) är jättetråkiga.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Bjelke skrev:
Kul, jag har inte längre så bra koll på Garaget men visste iaf inte att det ligger en Tesla där :) Fast visst borde det stå 475Hk på den eller?
Brukar det inte mest vara "projekt" på Garaget förresten? Eller håller du på och bygger på den (billjud kanske)?
Det finns nog ett par Teslor till... Antalet hk jag skrivit in är vad Tesla hävdade då jag skaffade bilen.
I forumen är det mest projekt ja, men på själva bilsidan är det nog mest färdigbyggda och originalbilar. Jag bygger inget på min bil, det enda jag har att göra är att byta ut lite interiörbelysning till Abstract Oceans motsvarighet.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Surfaren skrev:
Bjelke skrev:
Det finns nog ett par Teslor till... Antalet hk jag skrivit in är vad Tesla hävdade då jag skaffade bilen.
I forumen är det mest projekt ja, men på själva bilsidan är det nog mest färdigbyggda och originalbilar. Jag bygger inget på min bil, det enda jag har att göra är att byta ut lite interiörbelysning till Abstract Oceans motsvarighet.
OK kul! :)
Jag följde noggrant en tråd om en Smart Roadster under flera år, vet inte om den är "klar" än...
Jo jag tänkte ju på att ni med D fick väl lite fler hk efter en update men minns inte vilken effekt det blev då :D
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Steffen
Teslaägare

Inlägg av Steffen »

Här kommer en blå hur den ser ut på vintern.,,Bild
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inlägg av bullen »

Det där är väl konsums Blåvita? Levereras i kartong med texten ELBIL på.
Skriv svar