Uppdateringen AP2
Moderator: Redaktion
Uppdateringen AP2
Fick besked om uppdatering nu på morgonen. Men den skulle ta 1:40h och det hinner jag inte innan jag ska till kontoret.
Så min fråga. Kan jag uppdatera bilen även om inte laddsladden sitter i?
Vänligen,
Daniel
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Så min fråga. Kan jag uppdatera bilen även om inte laddsladden sitter i?
Vänligen,
Daniel
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Uppdateringen AP2
Jajjamen. Inga problem. Uppdatera på.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Nej, det behövs inte. Om du får en ruta om att du skall installera så är allt redan nedladdat dessutom.Delta skrev:Men du behöver vara kopplatupp mot Wi-Fi
Nuvarande: Vit Y LR -23
Du behöver aldrig vara kopplad till wifi varken för att ladda ner eller uppdatera firmware i bilenDelta skrev:Men du behöver vara kopplatupp mot Wi-Fi
Kart uppdatering behöver dock wifi för att trigga nedladdning sen kör den färdigt även utan
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Dessutom är tiden på 1 timme och 40 minuter en standardtid som sällan stämmer ofta tar det typ 30-60 min är min erfarenhet. Det är klart måste du använda bilen så kan det ju kanske inte vara värt att sätta igång uppdateringen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Vid minst ett tillfälle har jag prioriterat annorlundaPontus skrev:Dessutom är tiden på 1 timme och 40 minuter en standardtid som sällan stämmer ofta tar det typ 30-60 min är min erfarenhet. Det är klart måste du använda bilen så kan det ju kanske inte vara värt att sätta igång uppdateringen.

Driver sajten Car.info
och bilen laddar inte mens den uppdaterar, blev extralångt suc stopp
ms 76132 "Eleamore"
+1Franz skrev:Vid minst ett tillfälle har jag prioriterat annorlundaPontus skrev:Dessutom är tiden på 1 timme och 40 minuter en standardtid som sällan stämmer ofta tar det typ 30-60 min är min erfarenhet. Det är klart måste du använda bilen så kan det ju kanske inte vara värt att sätta igång uppdateringen.

Har provat att ha mitt mobila modem med wifi liggande i bilen -och inte. Har aldrig sett någon skillnad mellan det (4G) och det 3G som finns i bilen. I manualen står förvisso att all updatering av karta-navfunktion kräver wifi. Stämmer inte!
X100 lev.14/8-18.
Det stämmer faktiskt med kartor men wifi verkar bara krävas att påbörja nedladdning av nya kartor det slutförs på bilens 3g men ansluter du inte till wifi alls får du inga nya kartor ( bilen ansluter alltid på wifi när den ör inne hos tesla)far1far2 skrev:Har provat att ha mitt mobila modem med wifi liggande i bilen -och inte. Har aldrig sett någon skillnad mellan det (4G) och det 3G som finns i bilen. I manualen står förvisso att all updatering av karta-navfunktion kräver wifi. Stämmer inte!
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Det var inte AP2 uppdateringen utan endast två ytterligare reglage till EQ samt att man får upp om man kan äta mat när man laddar på SC eller inteKalle skrev:Hur blev det? Fick du updatering av AP2? Funkar den?

Så det är väl bara att vänta antar jag. Betalade ju bara 50 tkr för den uppgraderade AP'n så om den är funktionell eller inte verkar ju inte spela nån roll

Kul med en bil för 1,3 mille att man inte ens har adaptiv farthållare

Du får det vilken torsdag som helst.room skrev:Kul med en bil för 1,3 mille att man inte ens har adaptiv farthållare

P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.
Sponsra min Roadster2! http://---
Sponsra min Roadster2! http://---
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ja vi är ju kända för att vara duktiga/snälla på att vänta (i köer tex) så...room skrev:Det var inte AP2 uppdateringen utan endast två ytterligare reglage till EQ samt att man får upp om man kan äta mat när man laddar på SC eller inteKalle skrev:Hur blev det? Fick du updatering av AP2? Funkar den?
Så det är väl bara att vänta antar jag. Betalade ju bara 50 tkr för den uppgraderade AP'n så om den är funktionell eller inte verkar ju inte spela nån roll

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Tänk på de som har köpt en p100 för 1,6-2, hur de känner sig. De måste känna en ännu större besvikelse.room skrev:Det var inte AP2 uppdateringen utan endast två ytterligare reglage till EQ samt att man får upp om man kan äta mat när man laddar på SC eller inteKalle skrev:Hur blev det? Fick du updatering av AP2? Funkar den?

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning