
Har idag en 70D, uppgraderingbar till 75.
Våra långturer består till 90% av två sträckor; ToR Öland (Sandvik) vilket nu med SuC Tindered inte är några problem, samt ToR Björnrike.
Björnrike-sträckan är nu på vintern lite för lång för att klara utan att behöva ladda både SuC Gävle (fullt) och sedan toppa upp på Chademo Sveg. Sommartid räcker det dock med att bara ladda i Gävle.
Har nu starkt övervägt att uppgradera till 75kWh för att slippa pit-stop i Sveg. Dock slog det mig att jag kanske trots allt inte vinner något i tid på det med tanke på tiden det tar att SuC-ladda 70 till 75kWh?
Undrar därför om någon mer begåvad/erfaren har någon uppfattning hur lång tid det tar att ladda ett de sista 9% jämfört med vad det tar att ladda på motsvarande Chademo från ett nästan tomt batteri? När idag med 70kWh tillgängligt når 100% laddar jag med ca 20kW men antar att kW sjunker ganska snabbt efter det om jag skulle uppgradera?