Det jag hade tänkt mig var tips vid köp av en begagnad Model S då som tråden så fint heter. Alla är vi självklart olika och har olika prioriteringar och behov. Så det som är självklart för dig är kanske inte det för mig. Oavsett så tror jag att det finns iaf en och annan "måste ha" del.
Är själv i köpetankarna, om än inte nu på en gång så iaf inom ett halvår (hoppas jag). Därav har jag börjat läsa på lite men ja tycker det ger mest att höra från er som faktiskt använder dom än en expert som recenserar en bil. De allra tidigaste modellerna behöver ha "techpack" med för att man ska få navigationen (eller hur det var), läste jag någonstans. Autopilot v 1.0 finns som tillval i bilar tillverkade sent i september 2014 (wikipedia

I min priolista finns inte särskilt mycket. Det som ställer till mest för mig är att jag vill ha 7-sitsig och det finns inte många där ute (om man vill hålla priset nere då). Autopilot v 1.0 är en önskan också men inte ett måste. Ja kan betala lite extra för att få med det men inte en avgörande del. Vinterpaket ett måste här i norden? (bor själv i blekinge). Bor f.ö. ute i skogen så kör ett par kilometer på grusväg, något extra som behövs här? Luftfjädring kanske, eller är det bara överdrivet?
Vad har ni för måsten i era bilar och varför är det ett måste? Andra är givetvis välkomna att ställa frågor om just deras behov behöver något specifikt tillägg också!