Svängradie
Moderator: Redaktion
Svängradie
Det enda jag är lite missnöjd med på min Tesla är svängradien. Den är amerikanskt och lite opraktiskt stor i svenska trånga städer. Men å andra sidan så har Volvo V70 ännu sämre radie, men den är framhjulsdriven. Men t ex min stora Mercedes kändes betydligt smidigare. Nu undrar jag. Någon som vet om det är samma radie på P85D som P85? Om de har försämrat den p g a drivningen på framhjulen så är det verkligen inte bra.
Re: Svängradie
Gammal tråd men..
Jag har precis bytt till en P85D och upplever svängration förbättrad. Är det någon annan som upplever samma sak och kanske vet om de gjort någon förbättring?
Jag har precis bytt till en P85D och upplever svängration förbättrad. Är det någon annan som upplever samma sak och kanske vet om de gjort någon förbättring?
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Tycker att min p85d har en väldigt bra svängradie jämfört med andra bilar. Tex rs6:an jag hade förut och även min prius.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Jag upplever svängradien på P85D som bättre än på ex. Saab 9-3/9-5 - inte milsvitt så, men märkbart (har ej mätt dock). Däremot är bilen mycket större, vilket ställer till med andra problem såklart... 

Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)