A.P 2.0
Moderator: Redaktion
-
Delta
- Teslaägare
- Inlägg: 928
- Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
- Ort: Laholm
A.P 2.0
Om ett par månader anländer min nya 90D med A.P 2.0. Jag är därför nyfiken vad gäller brukarkommentarer om A.P 2.0. Min nuvarande P85 har ju ingen AP alls. Någon här på forumet som vill dela med sig av erfarenheter av typen A.P 1.0 v.s 2.0?
-
danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7267
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
Re: A.P 2.0
Nej, det finns det nästan helt säkert inte någon som kan göra, eftersom AP 2.0 bara aktiverats på tusen bilar på test, och kommer börja rullas ut till resten när som helst.
Volvo EX90 Twin Motor Performance Ultra / Denim Blue / Nordico Dawn / 22"
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
-
Martinen
- Teslaägare
- Inlägg: 3636
- Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
- Ort: Skurup
Re: A.P 2.0
Delta skrev:Om ett par månader anländer min nya 90D med A.P 2.0. Jag är därför nyfiken vad gäller brukarkommentarer om A.P 2.0. Min nuvarande P85 har ju ingen AP alls. Någon här på forumet som vill dela med sig av erfarenheter av typen A.P 1.0 v.s 2.0?
Hade autopilot 1.0 innan och den funkade förhållandevis bra.
Autostyrning bra I rätt omständigheter. Adaptiv farthållare funkade riktigt bra när dom fått bort lite buggar. Summon och autoparkering funkade också bra för det mesta, men summon tog lång tid att få igång pga seg app.
Jag har nu autopilot. 2.0 och om du inte har autopilot idag så kommer du att känna igen dig.
Jag har ingen autostyrning, ingen adaptiv farthållare, Ingen autoparkering, ingen summon, inga automatiska helljus och skärmens ljusstyrka justeras inte ens automatisk.
Förrutom det är jag nöjd.
Väntar dagligen på uppdateringar som inte kommit än. Det enda jag verkligen saknar är den adaptiva farthållaren. Resten är bara en kul bonus.
-
Delta
- Teslaägare
- Inlägg: 928
- Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
- Ort: Laholm
Re: A.P 2.0
Tack för din kommentar. Tydligen är vi två Tesla-rävar. Kul att ha varit med på det mesta av resan i Sverige. Jag fick leverans i juni 2014 med flatbed från Kastrup. Det fanns då någon enstaka Supercharger i Norge, här fanns inga SuC. Nu tre år senare kan man åka gratis över det mesta av Europa och ladda nästan varsom helst. Meningen med A.P 2.0 är väl att man ska kunna sova i bilen medan den själv kör till destinationen. Det ser jag fram emot!Martinen skrev:Delta skrev:Om ett par månader anländer min nya 90D med A.P 2.0. Jag är därför nyfiken vad gäller brukarkommentarer om A.P 2.0. Min nuvarande P85 har ju ingen AP alls. Någon här på forumet som vill dela med sig av erfarenheter av typen A.P 1.0 v.s 2.0?
Hade autopilot 1.0 innan och den funkade förhållandevis bra.
Autostyrning bra I rätt omständigheter. Adaptiv farthållare funkade riktigt bra när dom fått bort lite buggar. Summon och autoparkering funkade också bra för det mesta, men summon tog lång tid att få igång pga seg app.
Jag har nu autopilot. 2.0 och om du inte har autopilot idag så kommer du att känna igen dig.
Jag har ingen autostyrning, ingen adaptiv farthållare, Ingen autoparkering, ingen summon, inga automatiska helljus och skärmens ljusstyrka justeras inte ens automatisk.
Förrutom det är jag nöjd.![]()
Väntar dagligen på uppdateringar som inte kommit än. Det enda jag verkligen saknar är den adaptiva farthållaren. Resten är bara en kul bonus.
-
Zalman3
- Teslaägare
- Inlägg: 14855
- Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
- Ort: Umeå
Re: A.P 2.0
Autopilot for HW2 rolling out to all HW2 cars today. Please be cautious. Some cars will require adjustment of camera pitch angle by service.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
krabbe
- Teslaägare
- Inlägg: 251
- Blev medlem: 07 okt 2014 18:59
- Ort: Skurup
Re: A.P 2.0
SpännandeZalman3 skrev:Autopilot for HW2 rolling out to all HW2 cars today. Please be cautious. Some cars will require adjustment of camera pitch angle by service.
Var kommer den informationen från ?
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
-
Martinen
- Teslaägare
- Inlägg: 3636
- Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
- Ort: Skurup
Re: A.P 2.0
Ser också fram emot detta, men det dröjer nog ett Bra tag innan man kan göra detta lagligt. Lagstiftningen brukar ju inte vara snabb precis.Delta skrev:Meningen med A.P 2.0 är väl att man ska kunna sova i bilen medan den själv kör till destinationen. Det ser jag fram emot!![]()
-
eric
- Teslaägare
- Inlägg: 246
- Blev medlem: 01 jun 2015 09:24
- Ort: Gråbo
Re: A.P 2.0
Mr Musk har twittrat.krabbe skrev:SpännandeZalman3 skrev:Autopilot for HW2 rolling out to all HW2 cars today. Please be cautious. Some cars will require adjustment of camera pitch angle by service.![]()
Var kommer den informationen från ?
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
-
vigge50
- Inlägg: 7545
- Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
- Ort: Göteborg
Re: A.P 2.0
Elons Twitter, var får man annars den senaste informationen?krabbe skrev:SpännandeZalman3 skrev:Autopilot for HW2 rolling out to all HW2 cars today. Please be cautious. Some cars will require adjustment of camera pitch angle by service.![]()
Var kommer den informationen från ?
-
Martinen
- Teslaägare
- Inlägg: 3636
- Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
- Ort: Skurup
-
Twoben
- Inlägg: 25
- Blev medlem: 29 aug 2016 16:58
- Ort: Göteborg
Re: A.P 2.0
Teslas Twittervigge50 skrev:Elons Twitter, var får man annars den senaste informationen?krabbe skrev:SpännandeZalman3 skrev:Autopilot for HW2 rolling out to all HW2 cars today. Please be cautious. Some cars will require adjustment of camera pitch angle by service.![]()
Var kommer den informationen från ?
-
eric
- Teslaägare
- Inlägg: 246
- Blev medlem: 01 jun 2015 09:24
- Ort: Gråbo
Re: A.P 2.0
Undra om det innebär ny mjukvaruversion, eller något som bara aktiveras helt automagiskt i och med att funktionaliteten redan ligger i bilen? Parametrar borde dom ju kunna styra utan att flasha om något.
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
-
Gastrogate
- Teslaägare
- Inlägg: 238
- Blev medlem: 15 jul 2016 00:46
- Ort: Västerås
Re: A.P 2.0
Mums!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
-
Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 20015
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
-
Martinen
- Teslaägare
- Inlägg: 3636
- Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
- Ort: Skurup
Re: A.P 2.0
Ja det är säkert ny mjukvaruversion.eric skrev:Undra om det innebär ny mjukvaruversion, eller något som bara aktiveras helt automagiskt i och med att funktionaliteten redan ligger i bilen? Parametrar borde dom ju kunna styra utan att flasha om något.
-
Martinen
- Teslaägare
- Inlägg: 3636
- Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
- Ort: Skurup
Re: A.P 2.0
"All cars" har ju tidigare visat sig vara Alla bilar i Usa.Gastrogate skrev:Mums!
Kul om det kommer, men jag tror på det när jag har det i bilen.
-
Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 20015
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: A.P 2.0
Samma här...Martinen skrev:"All cars" har ju tidigare visat sig vara Alla bilar i Usa.Gastrogate skrev:Mums!
Kul om det kommer, men jag tror på det när jag har det i bilen.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 6790
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: A.P 2.0
Jasså, har du skaffat bil med AP2?Bjelke skrev:Samma här...Martinen skrev:"All cars" har ju tidigare visat sig vara Alla bilar i Usa.
Kul om det kommer, men jag tror på det när jag har det i bilen.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015 - 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015 - 2015
-
Pontus
- Teslaägare
- Inlägg: 9054
- Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
- Ort: Upplands Väsby, Stockholm
Re: A.P 2.0
Är väl till och med så att "all cars in the world" har varit bara bilarna i USA.Bjelke skrev:Samma här...Martinen skrev:"All cars" har ju tidigare visat sig vara Alla bilar i Usa.Gastrogate skrev:Mums!
Kul om det kommer, men jag tror på det när jag har det i bilen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
-
vigge50
- Inlägg: 7545
- Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
- Ort: Göteborg
Re: A.P 2.0
Enligt ev-FW så ska en i schweiz ha fått 17.3.2 så om det inte är att något blivit fel så verkar de vara hela världen denna gången.
-
vigge50
- Inlägg: 7545
- Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
- Ort: Göteborg
Re: A.P 2.0
Det verkar som det har höjt hastigheten för autosteer och TACC, TACC kan nu användas upp till 75 mph(120 km/h) och autostear kan nu användas upp till 45 mph(72 km/h, var det inte 35 mph innan?).
http://www.theverge.com/2017/1/21/14347 ... er-limited
http://www.theverge.com/2017/1/21/14347 ... er-limited
-
Delta
- Teslaägare
- Inlägg: 928
- Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
- Ort: Laholm
Re: A.P 2.0
Momsen var 6% då den infördes 1969, nu har den stabiliserats på 25%. Bankavgifter, parkeringsavgifter, dagisavgifter, trängselavgifter m.fl. går ALLTID upp över tid. Tesla tar 18000 kr för en spoiler och vi ser att man blir djärvare och djärvare när det gäller prishöjningar. Den senaste kom väl efter dollarkursen hade fallit. Gratis är gratis och kan inte smyghöjas. Var inte naiva!Tars skrev:LarsL skrev:Tars skrev:Så frågan är om det är lönt att stirra sig blint på fri SuC.
-
Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 20015
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: A.P 2.0
Nicke Nyfiken skrev:Jasså, har du skaffat bil med AP2?Bjelke skrev:Samma här...Martinen skrev:"All cars" har ju tidigare visat sig vara Alla bilar i Usa.
Kul om det kommer, men jag tror på det när jag har det i bilen.![]()
Vilket nu har hänt (fast knappt användbar än)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 20015
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: A.P 2.0
En mkt bra synpunkt!Delta skrev:Momsen var 6% då den infördes 1969, nu har den stabiliserats på 25%. Bankavgifter, parkeringsavgifter, dagisavgifter, trängselavgifter m.fl. går ALLTID upp över tid. Tesla tar 18000 kr för en spoiler och vi ser att man blir djärvare och djärvare när det gäller prishöjningar. Den senaste kom väl efter dollarkursen hade fallit. Gratis är gratis och kan inte smyghöjas. Var inte naiva!Tars skrev:LarsL skrev:Tars skrev:Så frågan är om det är lönt att stirra sig blint på fri SuC.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
dstr
- Teslaägare
- Inlägg: 4564
- Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
- Ort: Kista/Arboga
Re: A.P 2.0
Momsen var väl dessutom temporär?Bjelke skrev:En mkt bra synpunkt!Delta skrev:Momsen var 6% då den infördes 1969, nu har den stabiliserats på 25%. Bankavgifter, parkeringsavgifter, dagisavgifter, trängselavgifter m.fl. går ALLTID upp över tid. Tesla tar 18000 kr för en spoiler och vi ser att man blir djärvare och djärvare när det gäller prishöjningar. Den senaste kom väl efter dollarkursen hade fallit. Gratis är gratis och kan inte smyghöjas. Var inte naiva!Tars skrev:LarsL skrev:Tars skrev:Så frågan är om det är lönt att stirra sig blint på fri SuC.