Jag är kommande M3 ägare och försöker hålla mig lite ajour med vad som händer i Musk-land.
Tänkte bidra med de kanaler till information jag har och har ni andra tips tar jag / andra gärna dem.
YouTube:
- Model 3 Owners Club - Svinbra M3 nyheter och lite djupare tänk/gräv än andra. Kärlek!
- Fully Charged - En härlig kanal med proffsiga avsnitt av allt från elbilar/förnyelsebart (Bobby L kör Model S)
- Now you know (Tesla time news) - Zac och Jesse är tok-Tesla-fanboys som har blivit bättre och bättre med tiden
men visst är det mkt upprepning från andra nyhetskällor. De kör lite sidoprojekt som att sitta i sin källare med polarna och bara snacka elbilar i en timme eller 2.
- Transport Evolved - Ojämn kvalitet men vissa nyheter som kommer om elbilar i allmänhet är bra
- Teslanomics med Ben Sullins - En dude med en stor fet studiomic dom tänker lite utanför boxen och bidrar med lite allt möjligt
- Björn Nyland - No komments. One of a kind. Alla känner till honom.
- Jack Rickard EVTV - Meckar elbilar hela dagarna. Hans rondör är imponerande. Härligt frispråkig.
YouTube Borttagna:
- Jamse Cooke - Störande ointressant live-skakig-cam om aldeles för mkt som inte rör Tesla
Poddar (TuneIn mm):
- Talking Tesla - Tre gubbar som brinner för Tesla. Roliga, informativa och vågar ha egna åsikter högt och lågt. Jag tar alltid lång promenad till denna
som är 1,5-2 timmar långa. Ren terapi.
- Tesla Motors Unofficial Podcast - Ride The Lightning - Helt OK dude som snackar Teslanyheter och uppdaterar oss om Maggie the boxer (hans hund)
- Tesla Tidbits - Dagliga nyheter som är 3-10 minuter långa. Torrt och informativt men ingen humor
- Teslappodden - Härligt med Svenska pojkar som snackar Tesla. Dock är det inte direkt någon nyhetskanal men härliga djupdykningar och kul med lite privat
Vad tycker ni? Någon jag missat?
Elbils/Teslakanaler på Youtube/Podd - Mina favoriter
Moderator: Redaktion
Re: Elbils/Teslakanaler på Youtube/Podd - Mina favoriter
- Like Tesla, trevlig youtube-kanal om ett par med en Tesla Model X.
-KmanAuto, en lite små konstigt filursom snackar mycket... orkar ofta inte med att titta.
-Michael Subasic, har både en X och en S samt en Leaf. Men blir väldigt mycket annat än elbilar också, tyvärr.
-Glöm inte att kolla på Now you Know:s resa genom USA som de gjorde förra året.
-KmanAuto, en lite små konstigt filursom snackar mycket... orkar ofta inte med att titta.
-Michael Subasic, har både en X och en S samt en Leaf. Men blir väldigt mycket annat än elbilar också, tyvärr.
-Glöm inte att kolla på Now you Know:s resa genom USA som de gjorde förra året.
The Tesla Show. En rätt torr men saklig podd. Har nästan blivit en av mina favoriter. (Givetvis efter teslapodden Fabbe och X).
Om du vill bryta av med lite rymden har SpaceMike från Tmro en egen kanal också. Och ULAs CEO Tory Bruno skall för övrigt vara med i kommande helgens Tmro, han gör rätt mycket för att försöka föryngra ULA så det kan bli spännande. Det är ju inte Elon, men en rätt spännande gubbe.
Om du vill bryta av med lite rymden har SpaceMike från Tmro en egen kanal också. Och ULAs CEO Tory Bruno skall för övrigt vara med i kommande helgens Tmro, han gör rätt mycket för att försöka föryngra ULA så det kan bli spännande. Det är ju inte Elon, men en rätt spännande gubbe.
Podden The Tesla Show är de som jag upplever är bäst pålästa och har koll. Väldigt sakliga och tänker innan de pratar, något som jag uppskattat oerhört. Den är den bästa podden i mina öron.
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]