Tesla landvetter
Moderator: Redaktion
Re: Tesla landvetter
Vad fasen vad gör min kärra där???
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Smart att parkera inne i Gaten...hybris skrev:Vad fasen vad gör min kärra där???
Ja, det är ju skillnad hur statliga Swedavia hanterar elbilar på olika flygplatser; gratis på Arlanda, fullpris på dyraste platserna på Landvetter (man bjuder dock på elen).
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Det beror väl på att Arlanda försöker vinna sm i sila mygg och svälja kameler, uppmuntra att man tar elbilen till flyget...hanty skrev:Ja, det är ju skillnad hur statliga Swedavia hanterar elbilar på olika flygplatser; gratis på Arlanda, fullpris på dyraste platserna på Landvetter (man bjuder dock på elen).
Vad jag förstår så är det för att i Arlandas utsläppstak så ingår resorna till och från Arlanda (fast inte resorna som görs med flyg till Arlanda, bara marktransport), så om de får över resor till kollektivtrafik, eller el- eller laddhybrid, så klarar de målen bättre. 2018 slopas utsläppstaket, så jag antar att det blir fullpris på Arlanda då också.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Det kan också att ha att göra med att Arlanda går med vinst och Landvetter med förlust. LFV äger båda, så låt oss hoppas att det blir gratis på Landvetter också i framtiden. Skriv och fråga varför det är skillnad.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD