Min model S blir bärgad :(

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jmn
Teslaägare

Min model S blir bärgad :(

Inlägg av Jmn »

Åkte hem från Åre idag till Sundsvall. 5 km innan hemmet började den varna, "car needs service car may not restart". Vi klarade oss hem men fick allehanda felmeddelande. Ringde roadassistance och de såg i loggarna att den behövde bärgas ned till Stockholm.

Lär bli utan bil ett tag, men vet ni hur det funkar? Får man tillbaka bilen hem också eller måste man hämta den i Stockholm ? Bilen är bara 6 månader gammal.

Hittills är jag dock väldigt nöjd med mottagandet av Tesla. Får se hur det blir efter veckan som gått

Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Re: Min model S blir bärgad :(

Inlägg av HelectriC »

Du lär få den till hemmet när den är färdig. Jag fick min bil tillbaks hela vägen från Göteborg till Norges västkust på en bärgare som då också hämtade tillbaks hyrbilen jag hade under tiden min blev fixad på SC.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inlägg av MangeT »

Ojdå. Ska bli intressant att höra felet. 12V batteriet? Jordning?
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Obra :(
Hade dom ingen idé på vad som var felet?
Någon av gissningarna ovan bör nog vara rätt, men OM det är 12V-batteriet så skulle nog minst en av varningarna säga
nåt om det...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Med lite flyt får du en riktigt trött ICE som hyrbil. Då blir det pånyttfödelse sen igen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

Vi hade samma felmeddelande och efter ett par veckor visade det sig vara en dålig kabel :roll:
Användarvisningsbild
Jmn
Teslaägare

Inlägg av Jmn »

Bärgarna ska komma nu på morgonen. Nej, de sa inget specifikt om felet men hoppas på en påringning av SC under dagen.

Hört talas om att det är rent a wreck som levererar hyrbilarna norr om Gävle ;) ser inte direkt framemot att sätta mig bakom en ICE igen...

Användarvisningsbild
Jmn
Teslaägare

Inlägg av Jmn »

Bild

Fick tom skjuts av bärgare. Gick inte att starta imorse alls och 12v felmeddelande förutom det första.

får se vad SC säger när de tittat på den...

Fortfarande mycket nöjd med teslas service

Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Jmn skrev:
Bärgarna ska komma nu på morgonen. Nej, de sa inget specifikt om felet men hoppas på en påringning av SC under dagen.

Hört talas om att det är rent a wreck som levererar hyrbilarna norr om Gävle ;) ser inte direkt framemot att sätta mig bakom en ICE igen...

Känns ju seriöst när man har köpt en bil för typ en miljon att "rent a wreck" kommer med en ersättningsbil... NOT!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

lator skrev:
Jmn skrev:

Känns ju seriöst när man har köpt en bil för typ en miljon att "rent a wreck" kommer med en ersättningsbil... NOT!
Vilken hyrbil blev det?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

lator skrev:
Jmn skrev:

Du missade en smiley i hans inlägg tror jag 8-)
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Legato skrev:
lator skrev:
Jmn skrev:

Du missade en smiley i hans inlägg tror jag 8-)
Alla ICE-bilar kan ju platsa i kategorin "wreck"... :mrgreen:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Jmn
Teslaägare

Inlägg av Jmn »

Uppdatering, nästan exakt 24 timmar efter felet ringde Tesla upp och meddelade att de mottagit bilen.

Blev erbjuden en hyrbil från sixt eller mabi som jag ska få imorgon.

Fick också reda på att jag måste hämta bilen i Stockholm och att se skulle höra av sig med en prognos om när jag får tillbaka bilen. Fortfarande väldigt nöjd med servicen och enda smolket i bägare är att jag måste ta mig neråt för att få tillbaka bilen. Fortsättning följer

Användarvisningsbild
svante76
Teslaägare

Inlägg av svante76 »

Samma sak hände mig på sportlovet:

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... ke#p149679
Skriv svar