Hur man inte hanterar en missnöjd kund...

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Hur man inte hanterar en missnöjd kund...

Inlägg av mahulkp »

Internet of Things skapar nya hot och möjligheter. Vi får hoppas att inte Tesla agerar på liknande sätt... ;-)

http://www.businessinsider.com/iot-gara ... iew-2017-4
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hur man inte hanterar en missnöjd kund...

Inlägg av Bjelke »

Oups lixom :shock:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare

Inlägg av jonas »

Hade inte Elon Musk gjort något liknande. Avbeställt någons bil pga personligt käbbel. Och någon annan fick inte uppdateringar pga hackat system ?
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

jonas skrev:
Hade inte Elon Musk gjort något liknande. Avbeställt någons bil pga personligt käbbel. Och någon annan fick inte uppdateringar pga hackat system ?
Jo, jag tror att det var nån journalist som hade beställt en bil och som skrev ner Tesla rejält. Kan ha varit om väntetider eller nåt sånt. Då annullerade Elon hans beställning. Undrar om inte han hade formulerat sig på nåt sånt sätt att man kunde tolka det som att han inte ville ha bilen och då valde Elon att tolka honom bokstavligen. Eller så var det nåt annat. Men det har hänt, ja!
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Det finns dom som man inte vill ha som kunder helt enkelt :) Jobbigt med dessa ratingtjänster ibland. I grunden bra men alla vet ju att det manipuleras en hel del. Kompisar ger fem stjärnor och mindre nogräknade ger konkurrenterna sämsta betyg. Mutor för att ge bra recension på tripadvisor har jag också varit med om.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Som student i Berlin så gav jag dåligt betyg på en restaurang efter att jag fick fel mat levererad. Jag skrev detta på en site och tio minuter senare ringer ägaren och frågar om jag kan ta bort min review mot att nästa beställning blev gratis. Tja, som fattig student, valde jag naturligtvis att ta bort :D
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

HelectriC skrev:
Som student i Berlin så gav jag dåligt betyg på en restaurang efter att jag fick fel mat levererad. Jag skrev detta på en site och tio minuter senare ringer ägaren och frågar om jag kan ta bort min review mot att nästa beställning blev gratis. Tja, som fattig student, valde jag naturligtvis att ta bort :D
Om jag får en ny och felfri Tesla så ska jag ta bort allt pruttigt jag sagt om Tesla oxo ;) :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
ALDA
Teslaägare

Inlägg av ALDA »

HelectriC skrev:
Kan oxå hanteras med glimten i ögat av restaurangen på följande sätt :D :D :D :
pizza.jpg
Tesla Model S60D 2016 - Big Blue
Citroen C-Zero 2015 - Lilla Blå
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
Om jag får en ny och felfri Tesla så ska jag ta bort allt pruttigt jag sagt om Tesla oxo ;) :lol:
Jag tror inte man behöver göra det. Teslafolket säger ju att de tar till sig all kritik. I så fall borde de vara jäkligt tacksamma när vi sitter och skriver av oss all frustration när bilen (eller bemötandet i vissa fall) inte riktigt motsvarar våra förväntningar. Vi är ändå ett gäng sektmedlemmar som trots allt skulle köpa samma bil igen, antagligen. Jag har gjort det i alla fall. Lite gnäll får alltså vara tillåtet. ;)
Den riktigt stora utmaningen kommer när alla Model 3 ska byggas och levereras till hundratusentals otåliga kunder som har väntat i många år på en bil som de har ofantligt skyhöga förväntningar på.
Jag har ingen aning hur Tesla tänker hantera detta, men det blir en rejäl utmaning. Jag är faktiskt övertygat om att det pruttiga vi skriver här kan hjälpa Tesla att bemästra anstormningen bättre än om vi bara hade suttit stilla och behållit allting för oss själva.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jerka

Inlägg av Jerka »

Det finns en större fråga i det här och det är det faktum att Tesla i princip skulle kunna skicka en uppdatering som pajar bilen två dagar efter att garantin gått ut.

Ett annat problem som (väl?) inte gäller Tesla är att hela eller delar av en produkt som är beroende av företagets servrar kan sluta fungera om företaget går i konkurs eller bara lägger ner tjänsten. Det är inte reglerat vad som är okej och inte från ett lagstiftningsperspektiv.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

ALDA skrev:
HelectriC skrev:
Kan oxå hanteras med glimten i ögat av restaurangen på följande sätt :D :D :D :
:D :D
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Jerka skrev:
Det finns en större fråga i det här och det är det faktum att Tesla i princip skulle kunna skicka en uppdatering som pajar bilen två dagar efter att garantin gått ut.

Ett annat problem som (väl?) inte gäller Tesla är att hela eller delar av en produkt som är beroende av företagets servrar kan sluta fungera om företaget går i konkurs eller bara lägger ner tjänsten. Det är inte reglerat vad som är okej och inte från ett lagstiftningsperspektiv.
Det gäller ju alla produkter som har nån form av internetbaserad tjänst kopplad till sig. Typ smartphones, plattor, Sonos, TV, you name it.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Fast lite annan prisklass..
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Skriv svar