Har upptäckt ett nytt missljud i bilen vid farter över 130 km/h. Ljudet försvinner då jag sänker farten till 120 km/h. Det låter ungefär som en fläkt, eller något som vibrerar i fartvinden. Har inte sett något som sitter löst och det är inte kylfläktarna då det uppstår vid temperaturer runt 0 grader. Kör på 21 tummare original Tesla. Ljudet fanns inte för en vecka sedan. Har någon haft liknande symptom?
Känns lite konstigt att åka till till Service Center och be dem felsöka på svensk motorväg
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Jag har ofta hört ett brummande ljud runt 80-90 på min förra bil när det var lite varmare ute. Det lät som om man hade en motorcykel bakom sig eller så. Jag tror det var nån fläkt som drog igång.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Har upptäckt ett nytt missljud i bilen vid farter över 130 km/h. Ljudet försvinner då jag sänker farten till 120 km/h. Det låter ungefär som en fläkt, eller något som vibrerar i fartvinden. Har inte sett något som sitter löst och det är inte kylfläktarna då det uppstår vid temperaturer runt 0 grader. Kör på 21 tummare original Tesla. Ljudet fanns inte för en vecka sedan. Har någon haft liknande symptom?
Känns lite konstigt att åka till till Service Center och be dem felsöka på svensk motorväg
Hade liknande och det var tydligen kopplat till någon list kring dörren om jag förstått rätt. Prata med SC och åk in sen.