Sundbyberg torde vara tätare än så räknat på yta, då jag själv känner till minst fyra Teslor som bor där, och Vara kommun är runt 80 gånger större.
Hehe, det är väl inte marken som köper bilar, det är människor
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Vellinge kommun vinner väl den ligan ändå? Ingen från Höllviken här som kan säga hur många där finns? @vigge50
Ja, här bor definitivt en hel del Teslor. Men jag har tyvärr ingen aning om hur många.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Bollnäs låg bra till väldigt länge och ser ganska bra ut även nu när antalet har fördubblats till 2 st (på typ 10.000 invånare).
För två år sedan fanns det en Tesla och två st Leaf i Bollnäs varav jag hade 2/3 av alla elbilar här
Sen rullar det en hel hög med Teslor i lilla Söderhamn oxo
Bollnäs låg bra till väldigt länge och ser ganska bra ut även nu när antalet har fördubblats till 2 st (på typ 10.000 invånare).
För två år sedan fanns det en Tesla och två st Leaf i Bollnäs varav jag hade 2/3 av alla elbilar här
Sen rullar det en hel hög med Teslor i lilla Söderhamn oxo
Skulle gissa att vi har ca 20 Teslor på Tyresö, med befolkning <50.000... Tror dock alla Stockholmskommuner är väldigt överrepresenterade. Ett tecken på det är väl att man oftast möts av en förvånad "är du från landet"?-blick när man försöker vinka till övriga Teslaägare
Edit: Ser också 29 precis som Vigge. Undrar om de som AutoPerformance i Vellinge har räknas in?
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
222 av 969 models S facelift är alltså 60-modellen. Känns ju inte som en modell som säljs så dåligt så att den borde utgå ur sortimentet
223 om man räknar min, som av någon anledning är registrerad som en 75D istället för en 60D (någon på Tesla måste ha vetat att jag kommer att uppgradera, så nu måste jag alltså göra slag i saken )
222 av 969 models S facelift är alltså 60-modellen. Känns ju inte som en modell som säljs så dåligt så att den borde utgå ur sortimentet
Om man läser den engelska texten så tror jag dock de menade att de flesta ändå väljer tillbehör så att de kommer upp i den prisnivån som en 75a kostade. Nu har Tesla dessutom sänkt priset på 75an med nästan hela mellanskillnaden så jag tror inte de kommer tappa särskilt många köpare pga detta.