Försäljning Model S december

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Anders J
Teslaägare

Försäljning Model S december

Inlägg av Anders J »

Enligt BilSweden registrerades det 64 Model S i december! Totalt registrerades det 133 elbilar, så Tesla stod för ca hälften av alla registreringar i december! Bra jobbat, Tesla. Tvåa i december blev Renault Zoe (32 st), sedan följer Nissan Leaf (25), VW e-Up (7), BMW i3 (3, plus 5 st REX), e-Golf och Kia Soul EV med 1 vardera.
För helåret blev siffran (enligt BilSwedens sätt att räkna) 266 Model S. Leaf blev 1:a med 438 bilar. Trea blev Zoe med 204, sedan e-Up med 199 st. BMW i3 sålde 78 st (plus 132 REX). Resten sålde färre än 20 bilar totalt på hela året. Totalt registrerades 1238 elbilar.

Anders
Användarvisningsbild
Fredriksv
Teslaägare

Re: Försäljning Model S december

Inlägg av Fredriksv »

Tesla skulle ut med 100 bilar i december, så jag antar att januari kommer ge minst 36 st till. Många tänkte vänta till miljöbilspremien återuppstod och dom bilarna är inte med i statistiken.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Jag uppfattade det som så att Tesla planerade att leverera ut 100 bilar under kvartal 4. 64+20+9=93. Alltså inte så långt ifrån. Jag kan som vanligt ha uppfattat fel men det får väl tiden utvisa...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Tror vi får skilja på Teslas försäljning och registrering, min och många fler bilar såldes i december men ställs på och registreras nu i januari.

Alltså, Tesla bokar ALLA bilar dom kan i Q4, oavsett när dom ställs på (registreras).
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Skriv svar