Vart vill DU ha destinationsladdare?
Moderator: Redaktion
- Teslaspolen
- Teslaägare
Vart vill DU ha destinationsladdare?
Hejsan!
Gör en liten eftersökning på vilken sorts plats destinationsladdare är eftersökt. Stora shoppingcenter och hotell har jag sett ofta dyka upp, men vart någonstans mer? Tänk framförallt på en situation då du är ute på resa och stannar till i ett samhälle för valfritt ärendd.
Skriv gärna vart någonstans, hur många kW den borde vara på och om du är villig att betala en (skälig) summa för att få använda den
Gör en liten eftersökning på vilken sorts plats destinationsladdare är eftersökt. Stora shoppingcenter och hotell har jag sett ofta dyka upp, men vart någonstans mer? Tänk framförallt på en situation då du är ute på resa och stannar till i ett samhälle för valfritt ärendd.
Skriv gärna vart någonstans, hur många kW den borde vara på och om du är villig att betala en (skälig) summa för att få använda den
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Vart vill DU ha destinationsladdare?
Turistattraktioner känns givet och även centrala delar av ungefär samma anledning 
22kW känns oxo rimligt och för det betalar jag gärna en slant om det inte finns andra intressen som det tex gör vid
köpcentrum och liknande...
Jag parkerar och betalar tex vid konserthuset i Gävle fast det finns SuC i närheten

22kW känns oxo rimligt och för det betalar jag gärna en slant om det inte finns andra intressen som det tex gör vid
köpcentrum och liknande...
Jag parkerar och betalar tex vid konserthuset i Gävle fast det finns SuC i närheten

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Vaxholm
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Kläppen skidanläggning 20kilowatt med inbyggd typ 2
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Det måste ju vara prisvärt också. Jag var i Linköping i helgen och skulle parkera i parkeringshus. Clever destinationsladdare fanns det där, typ 10 st (tomma) och jag parkerade inte där heller eftersom jag skulle till IKEA senare och bättre att ladda gratis då.
För mig får det kosta max dubbla priset mot hemma, annars finns nästan alltid andra alternativ eller att man planerar annorlunda. Destinationsladdare kan ju inte vara så dyrt att installera så det borde ju inte vara rövarpriser. Snabbladdare är en annan sak, då betalar jag för tid.
För mig får det kosta max dubbla priset mot hemma, annars finns nästan alltid andra alternativ eller att man planerar annorlunda. Destinationsladdare kan ju inte vara så dyrt att installera så det borde ju inte vara rövarpriser. Snabbladdare är en annan sak, då betalar jag för tid.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Åland så srömstark som möjligt 

- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
DriveUnit?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Hotell, Parkeringar och "Turistfällor" är det som behövs och 22kW är att föredra då man efter några timmar kanske har tillräckligt så man kommer vidare.
Stannade igår till på Falkenbergs Strandbad och utanför ingången fanns 3 st Tesla laddare, hittar inte dessa någon annanstans men de finns
Stannade igår till på Falkenbergs Strandbad och utanför ingången fanns 3 st Tesla laddare, hittar inte dessa någon annanstans men de finns

Skara sommarland. Skulle räcka fint med 3.7kW men gärna 7.4kW. Man stannar ju ofta 8h eller så. Skulle vara perfekt om man kunde åka från Gbg och sedan ladda upp sig för hemresan så man slipper Jung. Bör med så låg effekt ingå i P-kostnaden.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Vid badhus, sporthallar, idrottsplatser, sjukhus och självklart i alla parkeringsgarage. Där borde man ha dels ett gäng med 3.7kw-uttag som ingår i avgiften, samt ett par 22kw eller mer som kostar pengar för de som bara parkerar kortare stund och behöver få i mer och står kortare tid.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
På alla färjor vore Smutt! Och nå sin destination full laddad 

Läckö slott och Spiken vore nice att ha laddare.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Håller med om alla ställen man besöker under flera timmar. Turistattraktioner, konserthus, nöjesfält, djurparker, gästhamnar, köpcentrum. Att gödsla med gratis lågeffekt-uttag tycker jag är vettigt, där man betalar med p-avgiften.
Skara Sommarland, Spiken och Läckö slott är bra förslag. Lägger till Vara konserthus.
Skara Sommarland, Spiken och Läckö slott är bra förslag. Lägger till Vara konserthus.
Problemet med detta är att elen är så smutsig som den blir, ungefär. Utom kanske på Helsingborg-Helsingør, när elfärjorna börjar gå, fast då är det väl superladdare snarare än destinationsladdare man skulle vilja ha.Smutt skrev:På alla färjor vore Smutt! Och nå sin destination full laddad
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Teslaspolen
- Teslaägare
Bra diskussioner. Jag vill bara förtydliga mig att jag syftar på olika typer av ställen i allmänhet, inte specfika orter/lokaler.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Älmsta i Roslagen.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
På mitt jobb.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Trådskaparen vill ha en destionationsladdare i en riktning, jag har funderat länge på om norr eller söder är bäst.
För att hoppa över svensklektionen så svarar jag istället Var jag vill ha en destionationsladdare, på hotell och andra övernattningsställen samt restauranger främst och kommande på alla parkeringsplatser.
För att hoppa över svensklektionen så svarar jag istället Var jag vill ha en destionationsladdare, på hotell och andra övernattningsställen samt restauranger främst och kommande på alla parkeringsplatser.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Svaret är alltså därt?zyax skrev:Trådskaparen vill ha en destionationsladdare i en riktning, jag har funderat länge på om norr eller söder är bäst.
Jag vill att skyltningen blir bättre. P-förbud för ALLA bilar UTOM dom som laddar. Helkorkat som i Nässjö, södra torg, bygga bra typ-2 stolpar som är ice-ade varenda dag...
"Vi kan nog ta bort dom, används aldrig" blir väl följden.
"Vi kan nog ta bort dom, används aldrig" blir väl följden.

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Jag skulle vilja prenumera på att kunna använda laddstolpar utan att behöva betala för kw.Teslaspolen skrev:Hejsan!
Kan nog vara bered att betala några hundralappar i månad om destinationsladdning på jobbet och hemma ingår.
Stolparna bör finns som andra säger här i tråden, men jag skulle vilja ha mer kräm där man stannar kort (anners är det ingen idé att ladda) och man bör få ut 20-40kwh på ett stop.
Vid affären är du 30min, då bör man ha minst 3fas eller 20kw DC.
På turist ställen där man stannar längre kan man ha lägre effekt men man borze ha varierat utbud. Kanske några med höge effekt och några med lägre. Beroende på besökarna behov.
Har gjort ett BC för dett för ett årsedan, fast då var det med snabbladdning också och hela sverige.
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Det är uppsatt destinationsladdare på Sommarland nu..Remuz skrev:Skara sommarland. Skulle räcka fint med 3.7kW men gärna 7.4kW. Man stannar ju ofta 8h eller så. Skulle vara perfekt om man kunde åka från Gbg och sedan ladda upp sig för hemresan så man slipper Jung. Bör med så låg effekt ingå i P-kostnaden.
Parkeringen närmast ingången finns 2st Tesla, och brevid 2 Cleverstolpar med 4st typ2 uttag.
Model S 85D -15.
Lägg gärna in dem på uppladdning.nunahoj56 skrev:Det är uppsatt destinationsladdare på Sommarland nu..Remuz skrev:Skara sommarland. Skulle räcka fint med 3.7kW men gärna 7.4kW. Man stannar ju ofta 8h eller så. Skulle vara perfekt om man kunde åka från Gbg och sedan ladda upp sig för hemresan så man slipper Jung. Bör med så låg effekt ingå i P-kostnaden.
Parkeringen närmast ingången finns 2st Tesla, och brevid 2 Cleverstolpar med 4st typ2 uttag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14