mahulkp skrev:Kolla gärna Björn Nylands Youtube-klipp på hans vita klädsel efter 7000 mil. Sen väljer du svart

Hans användande av stolen kan knappast definieras som normalt. Hade han haft läder i sin bil vågar jag inte ens tänka på hur slitet det hade varit
Jag har de vita sätena och de är suveräna. Tror inte det finns mkt som håller så väl som de vita sätena om jag ska vara ärlig. Skulle man spilla eller få en fläck tar en fuktig mikrofiberduk bort precis allt inklusive ketchup som torkat fast

. Hade en Model S tidigare med svart läder och den visade små veck och förslitningar i lädret efter bara några hundra mil, framförallt på sidobolster och sittdynan. De vita stolarna har inte tillstymmelse till veck och ser ut som nya och känslan man får är att de kommer se lika nya ut eftet 10.000 mil (om man inte heter Björn Nyland)
Ska tillägga att jag alltid haft svart interiör i senaste bilarna jag ägt och var initialt stor skeptiker mot det vita. Men nu när jag har de vita stolarna skulle jag faktiskt inte vilja byta till något annat. Bilen känns mkt ljusare och fräschare och det är trots allt ganska mkt som är svart fortfarande. Premiumstolarna gör också skillnad för helhetskänslan jämfört med NextGen som jag personligen tycker ser lite "old fashion" ut.
Rekommenderar verkligen de vita stolarna och att det är syntetmaterial är inget man tänker på. Kvaliteten är hög och stolarna mjuka och bekväma. Lädret i Teslas stolar är dessutom inte det bästa kvalitetsmässigt samt att inte ha någon ko-hud i bilen känns som en bra bonus och lirar väl med bilens hållbarhetstänk i övrigt