Kan inte riktigt hålla med dig här - på just motorväg i 110-130km/h upplever jag att med "gamla" farthållaren bidrar regenereringen inte till smidig och smooth körning. Alltså att man ligger i 110-130km/h och sedan behöver släppa av/sänka farthållaren när någon ligger långsammare framför. Jag upplever då att det blir en lite för kraftig sänkning av farten/ryckigt pga regenereringen. Jag fick aldrig riktigt till en bra körstil iaf med att släppa på farthållaren/sänka farten/öka farten. Då funkade det bättre att strunta i farthållaren och köra bara med gasen och regenerering. Nu däremot med adaptiv farthållaren i 6.1 är det en grymt smooth känsla när bilen saknar ner och ökar farten - klockrent enligt mig. Självklart personlig smak som avgör och ni som kört Model S längre än mig har säkert utvecklat körsätt och blivit skickligare på att hantera detta även i höga farter.hybris skrev:Med regenereringen så är model S sjukt enkel och skön att köra utan autopilot. Dvs sälan man behöver använda bromsen då man kör med gasen. Ser inte samma behov av aktiv farthållare som med andra bilar. Bonus på min P85D men inget jag skulle byta bil för...
I lägre farter eller mer aktiv körning så är regenereringen dock helt fantastisk och där har jag inget behov av nån adaptiv farthållning.