Vet inte om någon gjort detta än. Men jag hamnar ibland i situationer där jag är rådgivare åt folk som vill köpa elbil. Vilket är en väldigt rolig uppgift. Nu är jag varken Danni, Zoidberg eller Bjelke samt några andra här inne som har koll på allt jämt

Så jag började nyss att skapa ett google drive dokument med de olika elbilar som finns i Sverige att köpa. Där jag skriver in vilka batterier som de har, vilka olika typer av laddningar som de har samt vilket år de började produceras. Sån fakta som för mig är bra att ha när man skall jämföra vilken bil som en person kan köpa efter sina behov.
Nu är jag lite nerdig och gillar siffror och leta info mm. Men på grund av företaget så hinner jag inte göra detta letande med info helt själv nu.
Så om någon vill hjälpa till så får ni gärna det. Samt har någon nytta av detta, eller redan har ett sådant dokument/sida någon stans så säg gärna till så jag slipper göra dubbelt arbete.
Har någon förslag på andra saker som kan vara relevanta med i listan så lägg gärna till dem med.