Vad kostar försäkringen av en model S
Moderator: Redaktion
Vad kostar försäkringen av en model S
Hej,
Är intresserad av att företagsleasa en model S 2016 eller 2017, 75D - 90D och undrar vad försäkringen skulle gå på och vilka försäkringsbolag som är bra.
/Martin
Är intresserad av att företagsleasa en model S 2016 eller 2017, 75D - 90D och undrar vad försäkringen skulle gå på och vilka försäkringsbolag som är bra.
/Martin
Re: Vad kostar försäkringen av en model S
Du går i helt rätt tankar
Om du ska företagsleasa kan denna kalkylator vara bra för att se hur det påverkar din privata kostnad för bilen med tanke på "utebliven lön" förmånsvärde mm. Fyll i dina uppgifter i de gråa rutorna (används nog bäst i excel i dator)
https://www.dropbox.com/s/mefi00ypymsbd ... .xlsm?dl=0
Med tanke på försäkring, hör med Sixt. De har både finansiell och operationell leasing och har bra pris på försäkringsavtal!

Om du ska företagsleasa kan denna kalkylator vara bra för att se hur det påverkar din privata kostnad för bilen med tanke på "utebliven lön" förmånsvärde mm. Fyll i dina uppgifter i de gråa rutorna (används nog bäst i excel i dator)
https://www.dropbox.com/s/mefi00ypymsbd ... .xlsm?dl=0
Med tanke på försäkring, hör med Sixt. De har både finansiell och operationell leasing och har bra pris på försäkringsavtal!
2016 Model S 75
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Annars kan man (tyvärr) konstatera att det kan ligga på allt mellan några enstaka tusenlappar till typ 25 tusen beroende
på vem som frågar, vart man bor och vilket bolag man frågar såklart, det är rena anarkin bland försäkringsbolagen
Tittar du på en ny eller nästan ny så blir det ju lite bättre då det bara blir halvförsäkring första åren
men det diffar
ändå sjukt mkt...
på vem som frågar, vart man bor och vilket bolag man frågar såklart, det är rena anarkin bland försäkringsbolagen

Tittar du på en ny eller nästan ny så blir det ju lite bättre då det bara blir halvförsäkring första åren

ändå sjukt mkt...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Tack för alla tips! ja man blir liksom bestraffad för att man kör en miljöbil 
Jag vill leasa en helt eller nästan ny så då har man 3 år VSG iaf.

Jag vill leasa en helt eller nästan ny så då har man 3 år VSG iaf.
- Bjelke
- Teslaägare
Ja, ett bolag jag pratade med (minns inte vilket just nu) försäkrade öht inte elbilar 
Obegripligt...

Obegripligt...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Volvia?Bjelke skrev:Ja, ett bolag jag pratade med (minns inte vilket just nu) försäkrade öht inte elbilar
Obegripligt...

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Bjelke
- Teslaägare
bylund skrev:Volvia?Bjelke skrev:Ja, ett bolag jag pratade med (minns inte vilket just nu) försäkrade öht inte elbilar
Obegripligt...

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag betalar 980 spänn/mån för hel i Stockholm hos Watercircles med tillägg för viltolycka/djurkollision. Model S85 2014.
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
LF sa att de försäkrar bilar upp till en mille. De tog vår ändå (1.065.000) med motivationen att den strax sjunker under deras gräns.
Någon som har dyrare bil hos LF?
Om jag vill försäkra dyrare bil, vilket bolag är bättre än LF?
Någon som har dyrare bil hos LF?
Om jag vill försäkra dyrare bil, vilket bolag är bättre än LF?
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Har min modell X hos LF Kronoberg , strax över 1,2 miljoner. Ingen som sa något om högsta belopp när jag försäkrade för fyra månader sedan.
Betalar ca 7500 per år.
Skickat från min Pixel via Tapatalk
Betalar ca 7500 per år.
Skickat från min Pixel via Tapatalk
Jag har Water Circles för min BMW så jag kanske fortsätter med dem isf, men kollar förstås med de andra också
Försäkrar de Teslor till rimligt pris? Deras webbverktyg gillar inte en Tesla och det brukar inte båda gott.mgorgis skrev:Jag har Water Circles för min BMW så jag kanske fortsätter med dem isf, men kollar förstås med de andra också
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Samma här, Model X P90D. Betalar 4796:-/år fria mil halvförsäkring privat bil.Mthsv05 skrev:Har min modell X hos LF Kronoberg , strax över 1,2 miljoner. Ingen som sa något om högsta belopp när jag försäkrade för fyra månader sedan.
Betalar ca 7500 per år.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Kolla mitt tidigare inlägg.bjelkeman skrev:Försäkrar de Teslor till rimligt pris? Deras webbverktyg gillar inte en Tesla och det brukar inte båda gott.mgorgis skrev:Jag har Water Circles för min BMW så jag kanske fortsätter med dem isf, men kollar förstås med de andra också
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
bylund skrev:Volvia?Bjelke skrev:Ja, ett bolag jag pratade med (minns inte vilket just nu) försäkrade öht inte elbilar
Obegripligt...

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14