Bor själv i lägenhet i Stockholms C så att ladda där är av naturliga skäl inte aktuellt, dessutom lär inte ens en Tesla kunna slå tiden det tar att åka tunnelbana till jobbet så att ladda där är inte direkt aktuellt heller. Då blir det som en fossilbil i den bemärkelsen att man måste "åka och tanka" på samma sätt som man gör med en sådan. Jo, inser så klart att om man hade en laddplats så skulle saker vara annorlunda.
Sen är jag lite nyfiken på hur ni tycker storleken fungerar i en större stad, med allt vad det innebär i form av parkering, dubbelparkerade lastbilar osv? Som jag förstått det är en Model S tom större än en XC90 på allt utom höjden.
Sen funderar jag lite på detta med räckvidsångesten när man inte har laddar lätt tillgänglig. Har vänner och bekanta som kör Tesla men dom är rätt så fanatiska så alla eventuella nackdelar är på något sätt alltid fördelar så det är lite svårt att få sig nån bra bild av verkligheten. Trots att man säger sig vara så glad att man inte har räckvidsångest iom att man har en Tesla verkar en stor del av livet gå ut på just laddning och att passera så många laddstationer som möjligt på vägen. Och samma människor som tidigare hade plattan i mattan i typ 50 mil säger sig nu helt plötsligt gärna ta halvtimmespauser ut efter vägen för att det är så trevligt

Så, tar gärna emot tankar och erfarenheter kring detta