Svar lack är snyggast enligt mig men så tråkigt när det blir smutsigt så fort, har idag en svart BWM. Vill ha en färg som inte visar smuts fort och inte visar stenskott tydligt och ska dessutom vara en snygg färg!

Moderator: Redaktion
Den vita interiören så sjukt snygg men vi har en 3 åring och en 9 åring (som på intet sätt är försiktigare än 3 åringenMangeT skrev:Har grått ute och svart inne, även taket. Om jag valde idag hade jag nog provat på vit klädsel då även dörrsidor etc blir vita och det blir ljusare inne i bilen. Kontrast till idag alltså.
Jag hade röd multicoat ute och svart inne tidigare. Opticoat Pro-behandlingen gjorde visserligen lacken väldigt lättvättad, men det blev mycket stenskott. Borde lagt på genomskinlig skyddsfolie på huv och flyglar innan behandlingen.mgorgis skrev:Jo det är riktigt att det är en smaksak, älskade den röda lacken tills jag såg stenskotten på Teslas provbilriktigt avtändande
Kanske en röd multicoat med lackbehandling som är mer smutsavvisande och så får man hoppas att det inte blir några stenskott
Samma kombo här.bjelkeman skrev:Röd ute och svart inne, vilket jag är väldigt nöjd med hur det ser ut. Men... den röda lacken verkar väldigt ömtålig. Flera fula stenskott. Vågar inte tänka på hur den skulle vara utan folieringen.
ovelundkvist skrev:...och sedan grön folie för att sticka ut lite!mgorgis skrev:Jo det är riktigt att det är en smaksak, älskade den röda lacken tills jag såg stenskotten på Teslas provbilriktigt avtändande
Kanske en röd multicoat med lackbehandling som är mer smutsavvisande och så får man hoppas att det inte blir några stenskott
Ska också fixa svarta fälgar sjukt snyggt!rightnow skrev:Ville ha en röd. Älskar röda bilar. Men sambon fick bestämma och den blev Midnight Silver med svart skinn och svart tak samt kolfiber.
Jag ångrar inte det idag. Jättekul med en sån "hård" färg och med svarta fälgar så är det många som vänder sig om.