Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av Martinen »

Jag har massor med grejer :D.
Mest passerkort och nycklar till diverse anläggningar och kunder.
Där ligger även ett par olika laddare till telefoner och ett reservbatteri till att nödladda telefonen. Brukar även ligga en dricka eller 2 och kanske nått gott att tugga på.
Just nu ligger det även en hållare till min gopro som jag sättet upp när jag har en ny passagerare i bilen och ska demonstrera insane mode.

Allt bra att ha. ;)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av hybris »

@martinen: tror du har denna... ;-)

En sådan med olika motorljud vore wn grym gadget till Tesla! ;-)
image.jpeg
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av Martinen »

hybris skrev:
@martinen: tror du har denna... ;-)

En sådan med olika motorljud vore wn grym gadget till Tesla! ;-)

Hahaha.
Ja en sån borde väl ingå som standard.
joel80
elbilist
Inlägg: 3073
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av joel80 »

Jag är nog samlare jag också..

En sak jag har är en sån här varningspuck... Eller egentligen två. En i stolsfickan bakom passageraren så man kan nå den o ta fram innan man kliver ur bilen om så skulle behövas, och en till i bakluckan.


Sen har jag en skruvmejselpenna.. Med båda flat och stjärnmejsel i..
Ett tändstål.. (Man kanske måste göra upp eld!) Bild
Usb-minne med musik (kommer sakna usb-uppspelning... Trors radio-streaming.. Speciellt när man är lite norrut eller på andra ställen med sämre 3/4G-täckning.)
Reflexväst i andra stolsfickan bak.
P-skiva
Isskrapa (ja.. Året om.. Även om jag har dieselvärmare som är fjärrstyrd via mobilen kan det behövas ibland..)
Pappersrulle (Barn... Behöver jag säga mer?)
Extra mobilladdare (när nån mer behöver ladda samtidigt)
12v-4-portars hub (så den extra laddaren har en plats bredvid gps, fast mobilhållare och dashcam)
Fönsterhacka (skulle man ha oturen att hamna under vatten är det osäkert om elhissarna funkar!)

Säkert saker jag glömt.. I utrymmet under golvet i bakluckan ligger också brandsläckare, bogserlina, 1:a hjälpen-kit, en filt och säkert nått mer "bra att ha".

Jag får fixa en snygg låda att ha mellan framstolarna och nått nät bak på framstolarna.. Bild
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av hybris »

Ni är galna! ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9352
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av bylund »

joel80 skrev:
Jag är nog samlare jag också..
Usb-minne med musik (kommer sakna usb-uppspelning... Trors radio-streaming.. Speciellt när man är lite norrut eller på andra ställen med sämre 3/4G-täckning.)
Fast just usb-minnet förvarar man lämpligen i usb-kontakten så att man kan ägna sig åt usb-uppspelning. Fungerar utmärkt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av Martinen »

Förrutom det jag har framme, så Jag har fullt med verktyg och sånt i bagaget.
Hjälm arbetsskor och reflexväst finns också. 20 meters kabelvinda.
Lite annat smått och gott finns nog också.
Jag har dessutom nästan alltid arbetsbyxor med fickorna fulla av verktyg.
I frunken ligger chademoadapter och typ2 kabel.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av hybris »

Har du också tändstål? ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av Martinen »

Bra tänkt.
Jag borde kanske skaffa det också.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av Martinen »

@hybris.

Vad har du med dig i din bil då.
En p-skiva? Punkt slut?
joel80
elbilist
Inlägg: 3073
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av joel80 »

bylund skrev:
joel80 skrev:
Jag är nog samlare jag också..
Usb-minne med musik (kommer sakna usb-uppspelning... Trors radio-streaming.. Speciellt när man är lite norrut eller på andra ställen med sämre 3/4G-täckning.)
Fast just usb-minnet förvarar man lämpligen i usb-kontakten så att man kan ägna sig åt usb-uppspelning. Fungerar utmärkt.
Jasså! Jag frågade säljaren när jag provkörde.. jag pillade lite på "media"-inställningarna för att se om det fanns nått val för "USB" men hittade inget. Han sa att USB-portarna bara är för laddning.

Bra om han har fel! Och ja, jag har självklart haft ett USB-minne som fått sitta i... men har blivit så att det ligger ytterligare nått och "skräpar" i mittkonsollen.
:)


Hybris: Självklart. ;) Man har väl kollat på Survivorman! (Man borde ha lite nödproviant också..)
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
provoman
Teslaägare
Inlägg: 194
Blev medlem: 21 maj 2015 22:32

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av provoman »

Det lilla facket under displayen är tämligen värdelös att lägga saker i om man nu tänkt sig att dom ska ligga kvar där under körning. Vid en snabb omkörning med vidhängande snabb accelaration finner man istället solglasögon/mobil/parkeringsmätarlapp och annat i golvet. Varför inte en lucka man kan stänga typ handskfacket men utan lås?
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av Svenssons »

joel80 skrev:
bylund skrev:
joel80 skrev:
Jag är nog samlare jag också..
Usb-minne med musik (kommer sakna usb-uppspelning... Trors radio-streaming.. Speciellt när man är lite norrut eller på andra ställen med sämre 3/4G-täckning.)
Fast just usb-minnet förvarar man lämpligen i usb-kontakten så att man kan ägna sig åt usb-uppspelning. Fungerar utmärkt.
Jasså! Jag frågade säljaren när jag provkörde.. jag pillade lite på "media"-inställningarna för att se om det fanns nått val för "USB" men hittade inget. Han sa att USB-portarna bara är för laddning.

Bra om han har fel! Och ja, jag har självklart haft ett USB-minne som fått sitta i... men har blivit så att det ligger ytterligare nått och "skräpar" i mittkonsollen.
:)
Du kan till och med spara MP3 på en 3,5" diskett och använda floppy drive kopplat till USB-porten om du känner för det...

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Inlägg: 751
Blev medlem: 04 feb 2015 16:28
Ort: Skövde
Referralkod: ts.la/bjrn381

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av Bjorn »

joel80 skrev:
Bra om han har fel! Och ja, jag har självklart haft ett USB-minne som fått sitta i... men har blivit så att det ligger ytterligare nått och "skräpar" i mittkonsollen.
:)
Om de inte ändrat nåt ??? Min bil är uthämtad juli i år...
Jag har kört massor med musik från USB, bara mp3 och mestadels 320. Så jag kan inte säga nåt om andra format. Har köpt ett minne på 64GB som bara sticker ut 5mm utanför kontakten.

- Bekvämt. Startar automatiskt där man lämnade den. Missar dock någon minut eftersom uppspelning fortsätter lite efter man har gått ur och startar innan man kliver in, men det är välkomnande och ganska trevligt att den spelar (med reducerad ljudstyrka) redan när man öppnar dörren.

- Bra Browse-funktion (Artist -> Album -> låt) om man har varit noggrann med meta-data. Fler metoder finns, men jag har aldrig fattat vitsen med nåt annat.

- Då och då en liten glitch, som om att uppspelningen inte hinner med. Inte så man hoppar högt utan mer som ett lite konstigt taktslag. Det sker inte ens varje körning eller varje album, men jag har hört det åtskilliga gånger och det är på olika ställen.

- Spelaren hittar och visar albumets bild på center och bredvid hastighetsmätaren om man har det valet. Den verkar hämta den på nätet om den inte finns på USB. Det tar ibland nån minut när man har ett nytt album, men sen verkar den finnas där.


Spotify är ju lite meck med telefon varje gång man vill köra nåt, inte lika smidigt när man hoppar i och ur.
Rdio utan abonnemang är ju inte så kul mer än att testa röstsökning.
Radion är under medel, men vist lite P1 då och då.
Internetradio tycker jag funkar bra. Grymt att kunna lyssna på Sommarparatare i utlandet utan att ha laddat ner i förväg.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 05 mar 2014 11:29

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av Daniel »

För mina mer frekventa medpassagerare så hade jag önskat att man kunde ställa in "förarprofil" även på passagerarstolen fram. I övrigt så hade mer responsiv skärm samt bättre navigering, legat högt upp på listan över saker att önska. Tycker dessutom att det kräver för många klick att komma in på sin telefon för att lyssna på den. Hade velat ha en snabbknapp för det på hemskärmen som gjorde att den valde favoritkällan på en gång.
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Inlägg: 751
Blev medlem: 04 feb 2015 16:28
Ort: Skövde
Referralkod: ts.la/bjrn381

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av Bjorn »

Daniel skrev:
För mina mer frekventa medpassagerare så hade jag önskat att man kunde ställa in "förarprofil" även på passagerarstolen fram.
+1
Om de bara har sensorer för att veta läget så skulle det ju vara enkelt att lägga till.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
Mikke996
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 22 aug 2014 00:08
Ort: Brämhult

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av Mikke996 »

Att man slapp att lacka "navet" själv..
image.jpg
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare
Inlägg: 438
Blev medlem: 28 apr 2015 16:45
Ort: Malmö

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av bladh »

Mikke996 skrev:
Att man slapp att lacka "navet" själv..
Hehehe +1 på den.
Har inte lackat navet på min Tesla. men nu blev jag ju sugen på det. Snyggt med röd när man har Performance-oken! Är det vanlig röd Hammarlack du lagt på?
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
Krill
Teslaägare
Inlägg: 152
Blev medlem: 14 mar 2015 12:07
Ort: Göteborg

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av Krill »

Önskar att jag kunde sluta vända mig om och beundra hur vacker bilen är varje gång jag har parkerat. :mrgreen: Min sambo skrattar alltid åt mig och säger att jag är sjuk i huvudet, hon kan ha lite rätt i det...
Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"

Model 3 - Reserverad 2016-03-31
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av hybris »

Så du vänder dig och kollar på bilen och inte på din sambo... Jobbigt... ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Mikke996
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 22 aug 2014 00:08
Ort: Brämhult

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av Mikke996 »

Lackade med bromsoks färg...
Användarvisningsbild
Alexander
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 16 jul 2015 13:00
Ort: Saltsjöbaden
Kontakt:

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av Alexander »

Lägg gärna upp bild på din bil. Önskar blå bil men den som finns var på tok för mörk så jag köpte Pearl White som jag tänkte foliera om jag hittar rätt.
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare
Inlägg: 393
Blev medlem: 27 apr 2015 23:07
Ort: Kalmar

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av Machris »

Som jag uppfattade det vid provkörning kan man bara ställa in servostyrningen på lätt eller trög.
Hade varit bra att kunna välja "hastighetsanpassad tröghet". Känns meckigt att behöva ställa om läget bara för att man vill parkera lättare t.ex
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Användarvisningsbild
elmotor_mattias
Teslaägare
Inlägg: 162
Blev medlem: 05 maj 2015 21:27
Ort: Ystad

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av elmotor_mattias »

Är nöjd med det mesta på bilen men en sak blir jag irriterad på varje dag. När bilen ska in i garaget backar jag in den(för att laddluckan ska komma på rätt sida). Jag är van vid att vrida huvet bakåt när jag backar för att se, vet att det finns backspeglar&kamera, och när man gör detta lyfter man bakdelen en aning från förarsätet och vips så bromsar bilen genast. Håller på att på multipel whiplash av detta :evil:
Model S LR 2023
Model S P85D 2015
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare
Inlägg: 393
Blev medlem: 27 apr 2015 23:07
Ort: Kalmar

Re: Vad gillar jag inte? (Förbättra model S tråden)

Inlägg av Machris »

elmotor_mattias skrev:
Är nöjd med det mesta på bilen men en sak blir jag irriterad på varje dag. När bilen ska in i garaget backar jag in den(för att laddluckan ska komma på rätt sida). Jag är van vid att vrida huvet bakåt när jag backar för att se, vet att det finns backspeglar&kamera, och när man gör detta lyfter man bakdelen en aning från förarsätet och vips så bromsar bilen genast. Håller på att på multipel whiplash av detta :evil:
Vad??? :o :o
Har bilen nån form av "dödmans-arsle"?
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Skriv svar