Det var ett ovanligt fel enligt dem och det verkar inte ha något med 12 v batteriet att göra, konstigt nog trots felmeddelandet. Bilen går fint jag är nöjd
Bilen dog på motorvägen!
Moderator: Redaktion
-
JockeR
- Teslaägare
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 15 jan 2017 15:18
- Ort: Floda
Re: Bilen dog på motorvägen!
Nu har jag hämtat bilen från SC i Mölndal och mycket riktigt har de bytt den bakre motorn pga ett läckage av kylvätska.
Det var ett ovanligt fel enligt dem och det verkar inte ha något med 12 v batteriet att göra, konstigt nog trots felmeddelandet. Bilen går fint jag är nöjd
Det var ett ovanligt fel enligt dem och det verkar inte ha något med 12 v batteriet att göra, konstigt nog trots felmeddelandet. Bilen går fint jag är nöjd
-
HelectriC
- Teslaägare
- Inlägg: 12125
- Blev medlem: 10 apr 2015 09:23
Re: Bilen dog på motorvägen!
Har haft samma problem i vår eGolf. 12V laddades inte som sig bör via stora batteriet. Fixades på garantin.Svenssons skrev:Inte särskilt märkligt egentligen att Teslas 12V batteri inte hållet. Känner inte till att det är samma problem på andra elbilar dock.Swede1 skrev:Intressant, råkat ut för dött 12 v batteri också (bmw) och byte, inprogrammer ing. Märkligt att elbilar har kort livslängd på 12 volt batteri!
MYP-26/M3-24
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
-
halipte
- Teslaägare
- Inlägg: 131
- Blev medlem: 27 jan 2017 10:56
Re: Bilen dog på motorvägen!
Hej forumet! Eftersom jag har en bra bit till SC - om det här skulle inträffa, att bilen indikerar låg spänning på 12V-batteriet, vågar man sig på att ladda 12V-batteriet? Var sitter batteripolerna på bil med facelift?
Ser att på pre-facelift finns dom bakom noskonen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ser att på pre-facelift finns dom bakom noskonen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk