Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Zero SR/F

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Zero SR/F

Inläggav taliz » 25 feb 2019 18:24

Första elhojen som ser schysst ut IMO:
https://www.zeromotorcycles.com/eu/zero-srf/

Bild

Kostar tydligen från 240 lakan i Sverige.
Senast redigerad av taliz 25 feb 2019 22:37, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
taliz

Referralkod: martin51282

Re: Zero SR/F

Inläggav Jerka » 25 feb 2019 18:57

Jag tycker det stora problemet med Zeros hojar är att de saknar snabbladdning. Tänk en sån där med 100 kW CCS. Fulladdad på 7 minuter!
Jerka

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 25 feb 2019 18:59

Jerka skrev:Jag tycker det stora problemet med Zeros hojar är att de saknar snabbladdning. Tänk en sån där med 100 kW CCS. Fulladdad på 7 minuter!

Laddar > 90% på en timme - det ær ju inte omøjligt att leva med om man inte ær ute efter ren touring førstås...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bylund » 25 feb 2019 19:01

Jerka skrev:Jag tycker det stora problemet med Zeros hojar är att de saknar snabbladdning. Tänk en sån där med 100 kW CCS. Fulladdad på 7 minuter!

Det är väl problemet med små batterier. Bara för att man har färre celler kan de inte ta mycket mer effekt per cell.

Jag tycker det stora problemet är den dåliga passagerarkomforten.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Referralkod: olga1734

Inläggav taliz » 25 feb 2019 19:26

Finns snabbladdning som extrautrustning. Men som andra skriver beror ju mycket på batteristorleken. Mobiltelefoner har ju också snabbladdning nuförtiden, men det betyder ju inte att de kan ta emot 100kw...
Användarvisningsbild
taliz

Inläggav Teslaägare Jjakobb » 25 feb 2019 19:30

De största hindren för mig är att den är väldigt tung och det största problemet, att den inte låter. Känns helt livsfarligt att zippa förbi folk ljudlöst. Vill höras när jag kommer, märker att folk hör mig när jag kommer med min nuvarande hoj och är mer aktsamma.
Användarvisningsbild
Jjakobb
Teslaägare

Inläggav Teslaägare TeslaTissel » 25 feb 2019 19:42

Jjakobb skrev:De största hindren för mig är att den är väldigt tung och det största problemet, att den inte låter. Känns helt livsfarligt att zippa förbi folk ljudlöst. Vill höras när jag kommer, märker att folk hör mig när jag kommer med min nuvarande hoj och är mer aktsamma.

Det är nog lite ovana med att plötsligt köra utan ljud.
Zero har funnits ett tag och de är onekligen spännande, men vi har faktiskt även svenska konstruktioner som ser riktigt lovande ut.

Cake konstigt namn men... https://ridecake.com
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Kriper » 25 feb 2019 19:54

Det här ser mycket intressant ut. https://lightningmotorcycle.com
Var dig själv, alla andra är upptagna
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare

Inläggav taliz » 25 feb 2019 19:57

Jjakobb skrev:De största hindren för mig är att den är väldigt tung och det största problemet, att den inte låter. Känns helt livsfarligt att zippa förbi folk ljudlöst. Vill höras när jag kommer, märker att folk hör mig när jag kommer med min nuvarande hoj och är mer aktsamma.

220kg är inte farligt. Min lilla er6 väger 213 har jag för mig.
Jag har inte märkt nån direkt skillnad på folks uppmärksamhet relaterat till att köra med öppet blås eller pluggat.
Inbillar mig att stark gul strålkastare gör lite skillnad dock.
Användarvisningsbild
taliz

Inläggav Teslaägare Jjakobb » 25 feb 2019 20:01

TeslaTissel skrev:

Det är nog lite ovana med att plötsligt köra utan ljud.
Zero har funnits ett tag och de är onekligen spännande, men vi har faktiskt även svenska konstruktioner som ser riktigt lovande ut.

Cake konstigt namn men... https://ridecake.com

Har svårt att se att det skulle vara en vanesak, skulle kräva ett nytt körbeteende där jag mer än idag utgår från att folk inte "ser" mig.
Användarvisningsbild
Jjakobb
Teslaägare

Nästa

Återgå till Elektriska Fordon