SuC Mougins blev vårt första laddstopp i Frankrike. Den är belägen på parkeringen till Hôtel de Mougins, som är ett riktigt fint ställe! Tyvärr hade deras restaurang inte hunnit öppna för kvällen när vi kom dit, så vi fick hålla till godo med lite dryck vid poolen istället - någon drack rosévin medan jag som kör drack vatten... Personalen på hotellet var otroligt vänlig och hade vi haft lite mer tid och vågat fråga hade vi säkert fått låna både poolen och var sin solstol!
Den här killen (oklart om han var gäst eller tillhörde personalen) var dock väldigt bister:
Jag måste säga att det är trevligt att vara i Frankrike! Italien har definitivt sin charm, men allting känns mycket gladare, finare och mer välstädat på den franska sidan. Typ ett liv i färg jämfört med 37 nyanser av grått och brunt!
Det här är den fjärde bilresan min sambo och jag gör till Frankrike tillsammans och vi har utarbetat en kul och smått galen ritual som vi tillämpar varje gång vi kommer hit. Så fort vi passerat gränsen och kommit in på fransk mark trycker jag ner min sidoruta, sträcker ut huvudet och skriker "Vive la république" så högt jag kan, varpå sambon undrar vad jag håller på med och vi skrattar båda två. En liten stund senare trycker hon ner sin ruta och skriker "Vive la France!"