1. Vi startade sent på kvällen i Hörby och första laddningen fick bli på Nørre Alslev Supercharger. När vi ska ladda får jag inte upp laddluckan, lite lätt panik. Försökte med fobben, på skärmen och såklart med knappen på handtaget. Det enda jag hör är ett klick men luckan öppnas inte. Jag testar allt möjligt, låsa, låsa upp osv. Där står som tur är en annan Tesla där och jag frågar snällt om han har någon idé. Han tar handtaget på SuC kabeln, viftar likt Zorro framför luckan och helt plötsligt går den upp. Om det var tur eller inte vet jag inte men dessa sköna moves kändes som en befrielse. Detta problem hade jag på flera efterkommande SuC stationer. På några ställen lyckades jag lirka upp luckan lite försiktigt efter "klicket" och ibland fick jag helt enkelt trycka ett flertal gånger tills tummen blev blå. Detta problem har jag inte haft innan när vi laddat hemma, varken med UMC:n eller min wallbox. Nu när vi kommit hem har det funkat felfritt igen.
2. Trots att vi säkert gjorde 5 st SuC-stopp på vägen ner och lika många på vägen hem så såg vi knappt några andra Teslor vid dessa, antar att det ändras när Model 3 kommer.
3. Man får plats med löjligt mycket packning i en Model S. Vi brukar alltid ha fullt i kofferten när vi kör denna resa oavsett vilken bil vi använt men nu var det bara halvfullt. Jobbigt när packningen flyger och far när man gasar

4. Bilen låter ganska mycket på svensk asfalt jämfört med den tyska, förutom tyskarnas "dudunk, dudunk, dudunk"-vägar såklart.
5. Varför måste alla SuC finnas vid bensinmackar? Även om man laddar fossilfritt blir man tvungen att inandas dessa ångorna i alla fall.

6. Internet försvann så fort jag körde över en landgräns och verkade inte komma tillbaka förrän jag startat om bilen. Räckte inte med en omstart av skärmen. För övrig är 3g/4g katastrofalt i södra Tyskland.