Snyggaste rumpa?
Moderator: Redaktion
Snyggaste rumpa?
Många tycker Model S har blivit mycket snyggare med senaste facelift. Gäller det omdömet enbart fronten eller också baken?
Själv tycker jag att gamla Model S med teknikpaketet har en klart mer tilltalande rumpa.
Själv tycker jag att gamla Model S med teknikpaketet har en klart mer tilltalande rumpa.
Installerat 13,2 kWp solceller
Re: Snyggaste rumpa?
Håller med att gamla ser bättre ut bakifrån.
Vet inte heller om nya fronten verkligen är snyggare??
Vet inte heller om nya fronten verkligen är snyggare??
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Enligt Tesla så ska den nya designen av rumpan dra upp mindre skit. De tror att många kommer att uppskatta detta.
Senast redigerad av +46, redigerad totalt 1 gånger.
Har de ändrat på baken ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Ja nu böjs den upp helt jämnt där bak, som en båt. Tidigare var det en markerad "rear diffuser" med kromlister som ser lite tuff ut.e5m1r skrev:Har de ändrat på baken ?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Yes, så här ser den gamla ut. Kolla designstudion så ser du hur den nya se ser ut.e5m1r skrev:Har de ändrat på baken ?
Nya:

Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Det är bara chrome på difusor som är borta
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Bakifrån tycker jag "gamla" är snyggare då de har kromade dekorationslister. Tror det var teknikpaket eller P-version som krävdes? Den nya bakdelen känns lite för slätstruken. Gillar min mörkblå med svart kolfiberspoiler som blir "lagom" diskret i mitt tycke.
Gillade nya fronten först men nu när det finns mer bilder och man sett den live lite mer så har jag nog börjat ändra mig tillbaka. Var på MoS och stod i garaget och jämförde flera olika bilar i olika färger med nya och gamla fronten. Stod 4 nya och 3 gamla precis bredvid varandra. Ur viss vinklar och i vissa färger så känns den nya inte lika bra längre tycker jag personligen. Gå in på fliken "köp demobil" på Teslas svenska hemsida och kolla på den röda överst och jämför med de röda salubilarna nertill. Ger helt olika intryck trots att det är samma front. Sen med svensk nummerskylt på blir det också annorlunda.
Den gamla fronten tycker jag fortfarande är ganska snygg, åtminstone på mörka bilar där den smälter in. På ljusa bilar blir gamla fronten allt för framträdande oval. Samma sak från sidan så funkar det bra med mörka färger på gamla versionen med svarta sparklådor.
Gillade nya fronten först men nu när det finns mer bilder och man sett den live lite mer så har jag nog börjat ändra mig tillbaka. Var på MoS och stod i garaget och jämförde flera olika bilar i olika färger med nya och gamla fronten. Stod 4 nya och 3 gamla precis bredvid varandra. Ur viss vinklar och i vissa färger så känns den nya inte lika bra längre tycker jag personligen. Gå in på fliken "köp demobil" på Teslas svenska hemsida och kolla på den röda överst och jämför med de röda salubilarna nertill. Ger helt olika intryck trots att det är samma front. Sen med svensk nummerskylt på blir det också annorlunda.
Den gamla fronten tycker jag fortfarande är ganska snygg, åtminstone på mörka bilar där den smälter in. På ljusa bilar blir gamla fronten allt för framträdande oval. Samma sak från sidan så funkar det bra med mörka färger på gamla versionen med svarta sparklådor.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Nix. Den är rak (slät) i underkant. Det är den designändringen som ska göra att den inte ska dra upp lika mycket skit från vägbanan, enligt Teslae5m1r skrev:Det är bara chrome på difusor som är borta
Efter närmare titt tycker jag att den nya baken är rent av ful 

Den är dessutom blanksvart mot tidigare matt grå.
Gillar inte blanksvart, fattar inte hur de tex kunde göra sätenas baksidor i model X blanksvarta??!!
Gillar inte blanksvart, fattar inte hur de tex kunde göra sätenas baksidor i model X blanksvarta??!!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Eftersom det är rumpor vi ANALyserar så är den nya inte bara ful utan rent ut sagt skitful, enligt mitt tyckandee5m1r skrev:Efter närmare titt tycker jag att den nya baken är rent av ful

Nämen säg vad du egentligen tycker: assful+46 skrev:Eftersom det är rumpor vi ANALyserar så är den nya inte bara ful utan rent ut sagt skitful, enligt mitt tyckandee5m1r skrev:Efter närmare titt tycker jag att den nya baken är rent av ful
men det är väl bra om den inte drar upp en massa lort?
Det går att folieraNiclas skrev:Den är dessutom blanksvart mot tidigare matt grå.

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
De riktigt duktiga biltillverkarna lyckas ofta att skapa en perfekt och tilltalande design när de tar fram en ny bilmodell. Därefter övergår uppdraget till marknadsavdelningen. Deras uppgift är att upprätthålla en god volymförsäljning. I 99 fall av 100 så innebär det att varje påföljande år så får modellen en liten ansiktslyftning (styling) för att särskilja att det finns en nyare årsmodell. Sällan blir det till det bättre, rent designmässigt. Amerikanska biltillverkare är ökända för att styla sönder en från början god design. Enda undantaget, mig veterligen, är Corvette, typ 2 av årsmodell 1967.
För att återgå till Tesla så innebär den nya faceliften att bilen blir mindre smutsig där bak på bekostnad av mer luftmotstånd (och enligt mitt tyckande en fulare rumpa). Om denna aerodynamiska försämring kompenseras av den nya fronten har jag ingen koll på, men förhoppningsvis är det så.
För att återgå till Tesla så innebär den nya faceliften att bilen blir mindre smutsig där bak på bekostnad av mer luftmotstånd (och enligt mitt tyckande en fulare rumpa). Om denna aerodynamiska försämring kompenseras av den nya fronten har jag ingen koll på, men förhoppningsvis är det så.
Men gör inte den nya diffusern mindre luftmotstånd?
Om ni sett Teslabjörns vintervideos så är det nog bra att allt inte flyger upp bak. För sensorer om inte annat.
Om ni sett Teslabjörns vintervideos så är det nog bra att allt inte flyger upp bak. För sensorer om inte annat.
Nä, det är en läpp där nere tvärs over+46 skrev:Nix. Den är rak (slät) i underkant. Det är den designändringen som ska göra att den inte ska dra upp lika mycket skit från vägbanan, enligt Teslae5m1r skrev:Det är bara chrome på difusor som är borta
ms 76132 "Eleamore"
Jag tycker nog att nya bakdelen ser lite mer modern ut. Och bristen på krom är ju bara positiv! Krom är tacky. Hade det funnits ett blackout-paket till Teslan så hade jag tagit det utan att blinka, om det så kostade 27100.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Nya är mkt snyggare. Den gamla Volvo Cross Country känslan är borta med all svart plast i tröskellåds höjd. Skönt att slippa det.
Är det någon som vet om man kan byta ut nedre delen av "rumpan" rätt av mellan classic S och facelift S?
---------------------------------------------------------
Nuvarande: Model X 90D - Model S P90D "for kids"
Kommande: Tesla Powerwall - Cybertruck - Aygo powered by Tesla
Tidigare: Model S 85 - Model S 90D - Model 3
Nuvarande: Model X 90D - Model S P90D "for kids"
Kommande: Tesla Powerwall - Cybertruck - Aygo powered by Tesla
Tidigare: Model S 85 - Model S 90D - Model 3
då behöver du också lackera sidokjolarna, annars blir det konstigt med lackerat helt ned bak, medans sidorna fortfarande är matt grå. Men rent tekniskt, så borde det funka, grundformen på bilen är ju densamma och det hade bara medfört extra kostander för Tesla om de gjorde ändringar som medförde ändringar i produktionen och/eller samspelet med andra delar.Buggy skrev:Är det någon som vet om man kan byta ut nedre delen av "rumpan" rätt av mellan classic S och facelift S?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Jag gillar x:ens arsle bättre än s. S:ens framstjärt är snyggare än x:ens. 
Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk

Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Nu vet jag inte hur gamla baken betedde sig, men den nya drar upp mycket skit där bak! Borde försöka få till några diskreta stänkskärmar, speciellt vintertid..
2016 Model S 75
+1!Jensa skrev:Nu vet jag inte hur gamla baken betedde sig, men den nya drar upp mycket skit där bak! Borde försöka få till några diskreta stänkskärmar, speciellt vintertid..
Skickat från min iPhone med Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black