Ok, får ringa dem och kolla om de kan skicka en då.Bjelke skrev:Jag ringde till SC i Väsby och så tog dom hem en (fanns inga på lager då iaf) och ringde när den kommit in
Laddbox från Tesla
Moderator: Redaktion
Re: Var köpa?
Re: Var köpa?
Vilket även är enligt instruktionerna på sidan ovan:Bjelke skrev:Jag ringde till SC i Väsby och så tog dom hem en (fanns inga på lager då iaf) och ringde när den kommit intomhe skrev:Var köper man laddboxen? Är det http://shop.teslamotors.com/ som gäller, och hur blir det då med avdragbar moms?
http://shop.teslamotors.com/ skrev:This item can only be shipped to customers with a U.S. or Canada address.
For Tesla customers outside these regions, please contact your nearest Service Center to confirm pricing and availability.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Laddbox från Tesla
Värt även att notera att man helst ska in på SC och hämta den, men dom kan väl skicka om dom får betalt direkt (kortbetalning över telefon) har jag för mig,
dom gillar ju inte det där med fakturor
dom gillar ju inte det där med fakturor

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag har två stycken sånna där ladd boxar. En i garaget och en utanför. Ifall jag inte orkar backa in bilen 7 meter och ladda 

Rich-hard skrev:En bättre bild på laddaren i garaget. Den sitter i mitten av bilden

85D Referrallänk: http://---
- Gustafsson
- Teslaägare
Verkar som om det som behøvs finns i ditt garage 

Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Din Ferrari, är den etanoldriven eller?Rich-hard skrev:Jag har två stycken sånna där ladd boxar. En i garaget och en utanför. Ifall jag inte orkar backa in bilen 7 meter och ladda
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
+1danni skrev:Din Ferrari, är den etanoldriven eller?Rich-hard skrev:Jag har två stycken sånna där ladd boxar. En i garaget och en utanför. Ifall jag inte orkar backa in bilen 7 meter och ladda

Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Vilken är första valet och vad har de 4 hålen på bilen till höger vad har det för funktionRich-hard skrev:Rött mot rött! Hehe

Snygga adidas 

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag gillar bägge. Fast påleiflodde skrev:Vilken är första valet och vad har de 4 hålen på bilen till höger vad har det för funktionRich-hard skrev:Rött mot rött! Hehe
Olika vis såklart. Ibland är det skönt att höra V12an på nästan 9000 varv. Och ibland är det skönt att glida fram nästan ljudlöst. Bästa av två världar skulle man kunna säga

Snyggt! Funkar din Tesla nu eller är det fortfarande massa kvalitetsproblem med bilen? Minns att du hade en jäkla massa strul tidigare inklusive pajad laddkabel.Rich-hard skrev:Rött mot rött! Hehe
Installerat 13,2 kWp solceller
Jo den här funkar bra. Har bara behövt åka till service en gång på 500 mil. Min gamla Tesla Classic va det lite mer strul med. Men allt löste sig.+46 skrev:Snyggt! Funkar din Tesla nu eller är det fortfarande massa kvalitetsproblem med bilen? Minns att du hade en jäkla massa strul tidigare inklusive pajad laddkabel.Rich-hard skrev:Rött mot rött! Hehe
Sådär, nu har jag också beställt en laddbox. Det fungerar inte längre att öppna laddluckan med UMC:n och jag fick ingen ny UMC på garanti av någon anledning. Då var det klart billigare med en laddbox. Det blir nog bra det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag får förhoppningsvis hem min laddbox i dag. Blir bra med fast monterad sladd tänker jag, så kan UMC:n ligga kvar i bilen hela tiden.
Precis, det är ganska bökigt att rycka ut den från trefas varje dag. Och så ligger den på garagegolvet och man snubblar över den och så. Nä, laddbox blir bra. Jag börjar med och kör på Bjelkes variant och kopplar in den i trefasuttaget med en vanlig röd trefaskontakt. I princip som UMC:n alltså. Då blir det ingen fast installation, och dessutom kan man lätt rycka ut den när åskan går.tomhe skrev:Jag får förhoppningsvis hem min laddbox i dag. Blir bra med fast monterad sladd tänker jag, så kan UMC:n ligga kvar i bilen hela tiden.
mati skrev:Sådär, nu har jag också beställt en laddbox. Det fungerar inte längre att öppna laddluckan med UMC:n och jag fick ingen ny UMC på garanti av någon anledning. Då var det klart billigare med en laddbox. Det blir nog bra det.
Vad var deras motivering till att du inte fick en ny, om den är trasig/inte fungerar?
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Han på SC i Mölndal tyckte att den såg skadad ut, lite småskavanker på handtaget samt några repor i plasten vid själva laddkontakten. Den har ju använts såklart, bilen är två år gammal. Jag skulle köpa en ny UMC för runt 8000kr istället. Ärligt talat så tyckte jag det var ganska dåligt.Jocce skrev:mati skrev:Sådär, nu har jag också beställt en laddbox. Det fungerar inte längre att öppna laddluckan med UMC:n och jag fick ingen ny UMC på garanti av någon anledning. Då var det klart billigare med en laddbox. Det blir nog bra det.
Vad var deras motivering till att du inte fick en ny, om den är trasig/inte fungerar?