BMWs pinsamma reklamer

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

JohanLKarlsson

Re: BMWs pinsamma reklamer

Inlägg av JohanLKarlsson »

Jag tycker att filmerna är ganska roliga, även om jag älskar Tesla. Det är väl bara roligt att skratta åt BMWs försök att bygga på lite "Tesla myter".
Användarvisningsbild
iksvo

Inlägg av iksvo »

Jag håller med dig Johan!
All reklam är bra förutom den dåliga ;)
Det som oftast är roligast med sådana sarkastiska reklamer är den super-allvarliga och kränkande reaktionen som alla fanboys får [FACE WITH TEARS OF JOY]
Så roligt att läsa alla kommentarer och inlägg.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

iksvo skrev:
Det som oftast är roligast med sådana sarkastiska reklamer är den super-allvarliga och kränkande reaktionen som alla fanboys får [FACE WITH TEARS OF JOY]
Så roligt att läsa alla kommentarer och inlägg
Visst är det så. Inte minst reaktionerna från de som bytt upp sig till en Tesla från en BMW eller från alla dom som tidigare haft våta drömmar att en vacker dag äga en BMW men nu står i kö för att få köpa en Model lll
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

+46 skrev:
iksvo skrev:
Så roligt att läsa alla kommentarer och inlägg
Visst är det så. Inte minst reaktionerna från de som bytt upp sig till en Tesla från en BMW eller från alla dom som tidigare haft våta drömmar att en vacker dag äga en BMW men nu står i kö för att få köpa en Model lll
Hehehe, jag vågar mig på att gissa att det är bra mycket vanligare med folk som kör BMW men trånar efter en Tesla än tvärtom :mrgreen:
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

danni skrev:
Hehehe, jag vågar mig på att gissa att det är bra mycket vanligare med folk som kör BMW men trånar efter en Tesla än tvärtom :mrgreen:
Japp, jag vet minst en. Det finns säkert fler, fastän de har svårt att erkänna det. :)
Däremot så är det väl tämligen uteslutet att en Tesla-ägare egentligen vill ha en BMW. Hur skulle man motivera det?
"Ja, jag vill så gärna ha en BMW, men jag har inte råd, så jag köpte en Tesla så länge. Jag får stå ut med den fruktansvärda elektriska drivlinan tills BMW släpper en billigare dieselbil". .... :D
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Men däremot en BMW med Tesla-nivå på en elbil skulle sälja bra, men det lär dröja (plus det där "lilla" problemet med laddnätverk).
Egentligen är det väl flera Tyska märken som skulle sälja bra om dom kunde släppa ngt i paritet med Tesla, jag skulle själv gärna ha en Audi (fast
återigen så blir laddnätverk en issue)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare

Inlägg av Laban »

Bjelke skrev:
Egentligen är det väl flera Tyska märken som skulle sälja bra om dom kunde släppa ngt i paritet med Tesla, jag skulle själv gärna ha en Audi (fast
Problemet är nog att dom inte kan det. Jag tror att laddnätverket är ett litet problem jämfört med att få tillgång till batterier till rätt pris.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Laban skrev:
Bjelke skrev:
Problemet är nog att dom inte kan det. Jag tror att laddnätverket är ett litet problem jämfört med att få tillgång till batterier till rätt pris.
Ja, det där med batteritillgången är nog ett stort problem för alla dessa biltillverkare som gått ut med alla modeller av EV de ska släppa de närmaste åren. Jag tror att de söker med ljus och lykta efter batterileverantörer. Det kommer att poppa upp batterifabriker som svampar ur jorden de närmaste åren. Det måste göra det, annars kommer tillgången aldrig att bli tillräcklig!
oldviking

Inlägg av oldviking »

i sonens kvarter finns 10 teslor , de flesta bmw har försvunnit förstår att bmw har drabbats av panik
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

mati skrev:
"Ja, jag vill så gärna ha en BMW, men jag har inte råd, så jag köpte en Tesla så länge. Jag får stå ut med den fruktansvärda elektriska drivlinan tills BMW släpper en billigare dieselbil". .... :D
:lol:
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare

Inlägg av Laban »

Jerker skrev:
Ja, det där med batteritillgången är nog ett stort problem för alla dessa biltillverkare som gått ut med alla modeller av EV de ska släppa de närmaste åren. Jag tror att de söker med ljus och lykta efter batterileverantörer. Det kommer att poppa upp batterifabriker som svampar ur jorden de närmaste åren. Det måste göra det, annars kommer tillgången aldrig att bli tillräcklig!
Visst kommer det att poppa upp batterifabriker men vi pratar om stora mängder batterier om man ska konkurrera med Model 3. 1 000 000 bilar/år * ~60 kWh = 60 GWh/år. Det är ett stort åtagande från båda parter med tanke på att det inte tillverkas så mycket batterier årligen i dagsläget. Som batteritillverkare skulle jag nog kräva en hel del garantier för att göra en sådan investering. Och som biltillverkare måste jag veta att teknologin är konkurrenskraftig, framförallt prismässigt. Se bara Panasonics kommentarer om Gigafabriken och hur man har varit lite tveksamma innan den enorma succén med Model 3 reservationerna.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Limbster

Inlägg av Limbster »

Pinsamt eller inte, det verkar gå fin fint för BMW elektriska del

http://insideevs.com/bmws-electrified-m ... ions-july/

Mer väntan för en BMW nu än en Model S :D

Hade varit roligt om Nissan kontrade med "vänta ett år på BMW" eller köpa en Leaf nu :D
nöjd med min Ampera tillsvidare
Skriv svar