Köpa ny Tesla Model S och sälja sin bil hos vikoperdinbil.se

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare

Köpa ny Tesla Model S och sälja sin bil hos vikoperdinbil.se

Inlägg av Heiko »

Hej,

Jag helt ny på forumet även om jag "smugit" runt och plöjt igenom mycket utav som är skrivet i forumet vilket har hjälpt mig väldigt mycket.

Är på gång att köpa en ny Tesla Model S 6D

Utrustningen i bilen är följande:
Vit färg
Svart Alcantara
Matt Abachiträdekor
Next generation ljusbrun
Panoramatak
Fyrhjulsdrift
Autopilot
Aktiv luftfjädring

Till helgen denna vecka så får jag låna en bil hela lördag och söndag för att känna in bilen och min förhoppning är att beställa bilen nästa vecka.

Kör idag en Volvo XC60 D4 Summun som jag hade tänkt att sälja.
Finns lite olika ställen på nätet som finns skrivet i forumet men kan inte hitta något om siten, https://www.vikoperdinbil.se
Gjorde precis en värdering där och få ganska bra betalt där och vad jag kan läsa får man pengarna direkt efter att man gjort en "besiktning hos dem.

Frågan är om någon annan har sålt sin bil hos detta företag?

Hls /Heiko
Senast redigerad av Heiko, redigerad totalt 2 gång.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare

Re: Köpa en ny Tesla Model S

Inlägg av Heiko »

Hej igen,

Få besvara mig själv i denna tråd. :)
Hittade ett inlägg men inget om de är ett bra eller mindre bra bolag.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Vidio
Teslaägare

Inlägg av Vidio »

Heiko skrev:
Hej,

Jag helt ny på forumet även om jag "smugit" runt och plöjt igenom mycket utav som är skrivet i forumet vilket har hjälpt mig väldigt mycket.

Är på gång att köpa en ny Tesla Model S 6D

Utrustningen i bilen är följande:
Vit färg
Svart Alcantara
Matt Abachiträdekor
Panoramatak
Fyrhjulsdrift
Autopilot
Aktiv luftfjädring

Till helgen denna vecka så får jag låna en bil hela lördag och söndag för att känna in bilen och min förhoppning är att beställa bilen nästa vecka.

Kör idag en Volvo XC60 D4 Summun som jag hade tänkt att sälja.
Finns lite olika ställen på nätet som finns skrivet i forumet men kan inte hitta något om siten, https://www.vikoperdinbil.se
Gjorde precis en värdering där och få ganska bra betalt där och vad jag kan läsa får man pengarna direkt efter att man gjort en "besiktning hos dem.

Frågan är om någon annan har sålt sin bil hos detta företag?

Hls /Heiko
Tjena och välkommen till Sveriges trevligaste forum! :P
Fin spec du har på bilen, mycket nära den spec jag själv har på min som jag ska få om 2 veckor.

Tyvärr inte använt mig av dem mer än att jag nyligen varit i kontakt med dem och fått en "online-värdering" som såg riktigt bra ut, har en bokad tid hos dem imorgon som jag ser ut att få avboka då jag tror jag får bilen såld ikväll. :D

Men vad jag läst om dem så är de seriösa och enkla att ha att göra med.
Tror dock att den där online-värderingen är "lockpris" bara för att du ska komma in, sen kommer de slå ner på varje smårepa, skick på däck, småskavanker etc rätt hårt och göra rätt osköna justeringar neråt.
Jag gjorde som så att jag la ut min bil på Blocket för samma pris som onlinevärderingen i söndags, sen dess har jag varit totalt nedringd... :lol:

Du har säkert redan en referallänk, men OM du vill så blir jag inte arg om du vill använda min. ;)
http://---
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Det verkar som att värderingen man får på nätet hos dem ligger rejält mycket högre än det faktiska budet, om man googlar viköperdinbil, som också Vidio är inne på. Många verkar nöjda med KVD annars.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Köpa ny Tesla Model S och sälja sin bil hos vikoperdinbi

Inlägg av danni »

Jag har sålt två bilar via KVD och är väldigt nöjd med hela processen. Det är så enkelt, ungefär som att lämna en bil i inbyte, de tar hand om rubbet, och jag har varit nöjd med vad jag fått betalt. Dessutom är det faktiskt skitspännande att ha en bil ute på auktion :D
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

vikoperdinbil.se ligger ca 40kkr under blocketpris på min Outlander.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare

Inlägg av Klintan »

Vkdbs angivna värderingar stämmer inte alls med vad de ger. När de värderar bilen lägger de samtidigt ut den på en snabbauktion till anslutna handlare, högsta bud där är vad du får. Oftast 50% under ursprunglig värdering efter vad jag har läst mig till.
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare

Inlägg av Anders77 »

Har sålt 2 bilar via vkpdb. Enkelt och snabbt. Dock ja onlinepriset var högre än verkligheten. Men klart bättre än vad beg bilsäljare ville ge.

En Nissan Navarra jag sålde via dem fick jag mer där än vad blocket priset var på samma bil.

Men de säljer inte till Svenska marknaden. Alla deras bilar åker till Tyskland.
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare

Inlägg av Heiko »

Tack för tipsen och kvd verkar vara grejen.
Har sålt en bil via dem för många år sedan och fick bra betalt för bilen.

Blocket har jag funderat på men risken för "däcksparkare" är hög och något jag vill helt slippa.

Tack vivido för din referalänk men jag har redan fått en på annat håll.

Förhoppningsvis blir det en lite beställning nästa vecka 8-)
Tesla Model Y
Hermes

Inlägg av Hermes »

Min resa angående ny bil såg ut ungefär om din... hade en XC60 AWD som jag fick ett erbjudande på av VKDB, efter att jag beslutat sälja den till fördel för en Tesla. Det var absolut ett lockpris de först gav och på plats, även om bilen var riktigt fin med mycket extra så fick jag ett avsevärt sämre pris. Blev lite sur, åkte hem tog en fin bild av bilen, la ut den på Blocket och 30 minuter senare hade jag sålt den till ett högre pris än VKDB först gav mig. Skulle nog inte använda VKDB igen, men satsa på att göra affären själv.

Och - nya Teslan är en riktig drömbil. Lycka till med försäljningen och nya bilen.
Användarvisningsbild
nilsson
Teslaägare

Inlägg av nilsson »

Har sålt en bil till viköperdinbil. Efter besiktningen fick jag ett lägre bud på nätet vilket jag tyckte var för dåligt. Efter några dagar kom de tillbaka med ett bättre bud vilket jag accepterade. Bilen var leasad och de skötte all hantering av lösen sen hade jag pengarna på kontot 2 dagar senare.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarvisningsbild
thx3
Teslaägare

Inlägg av thx3 »

Har också sålt nyligen via VKDB. Online värderingen 20-25% högre än pris vid besiktning trots fint skick (men importerad vilket inte gick att skriva i online värdering). Bilen hade jag kört > 21000 mil og därför svårsåld. Hade den ute på Blocket några dagar men orkade inte med det och sålde den via VKDB. Pengarna fick jag ett par dagar senare och den avregistrerades två veckor efter att jag sålde den, men det berodde på att de fick av misstag gammalt registreringsbevis av mig. Skulle försöka något annat med bil som är "attraktiv" på marknaden men andra bilar är detta ok alternativ.

Ser fram emot >20000 mil i min Model S :)
Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare

Inlägg av Heiko »

Mycket tacksam för alla tips och det ser ut att luta mot kvd.

Frågan är om man ska försöka sälja den så snart som möjligt och hyra en mindre kärra tills att man få sin Tesla.
Vår och sommar brukar ju vara bra månader att sälja bil och jag har nog alrigg sålt en bil på hösten eller vinter.

Kolla runt lite på nätet men det är ganska dyrt att hyra en bil längre perioden.
Vill helst inte att det ska kostar mer än vad min egen bil kostar idag.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Men det verkar inte vara lockpriser på Teslabilar i varje fall. 265 tkr lägre än det bästa budet jag fått från annan förmedlare som sett bilen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

Glöm inte att läsa på om konsumenträtten om ni säljer företagsbilen privat.

http://www.xn--tjnstebilen-m8a.nu/tjnst ... ivatperson
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare

Inlägg av Heiko »

Då var beställningen gjord! 8-)

Det blev en Model S 60D
Vit
Next generation stolar (svart)
Panoramatak
Fyrhjulsdrift
Autopilot
Premium Uppgraderingspaketet
Ultra Hi-Fi

Nu är det bara det jobbiga kvar och vänta tills att man får bilen. :)
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

GRATTIS!!!! Nu börjar det svåra... :lol:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

Heiko skrev:
Då var beställningen gjord! 8-)

Det blev en Model S 60D
Vit
Next generation stolar (svart)
Panoramatak
Fyrhjulsdrift
Autopilot
Premium Uppgraderingspaketet
Ultra Hi-Fi

Nu är det bara det jobbiga kvar och vänta tills att man får bilen. :)
Wow snygg spec! Den blir du nöjd med!
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
RobinG
Teslaägare

Inlägg av RobinG »

Hej allihopa, väcker liv i en gammal tråd för att se om det finns någon ny info om viköperdinbil.se . Har beställt en P100DL och ska sälja/lämna tillbaka min S90D (uthämtad april 2016, prefacelift, all extrautrustning som fanns då, ca 4000 mil). Hade ett accepterat bud från Tesla som de backade på pga prissänkningen, säljarna sa att det gällde tills jag fick nya bilen men när 30 dagar gått ändrade de sig (avtalet gäller bara 30 dagar men de sa hela tiden att det gällde till nya bilen kom, fram till att de 30 dagarna gått..! ), och de som de nu motvilligt erbjuder är restvärdesgarantin men med ett en så länge okänt avdrag för tonade rutor etc.

Funderar nu på om man kan få mer hos handlarna och undrar därför om nån sålt tesla via vkdb? Eller har nåt annat tips, ingen egentlig lust att lägga ut på auktion utan vill helst sälja direkt till handlare/tesla..

Tack :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare

Inlägg av Klintan »

Vi köper din bil har generellt hög värdering online, sen när du väl är hos dem lägger de ut bilen på någon snabb handlarauktion. Jag har inte någon egen erfarenhet men vad jag sett så har de flesta fått rena skambud i dessa auktioner.
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
BoaNeo
Teslaägare

Inlägg av BoaNeo »

Brugte vkdb på en Honda for 3 år siden - som andre har noteret sig får man ikke den pris de lover - finder de ikke noget på bilen som kan retfærdiggøre pris reduktion, så får du en historie om at deres system har kigget på forkert model eller noget andet BS...

Let og smidigt, javist, men de tager sig godt betalt.

Et helt up-to-date eksempel med real-world tal:

Deres bud på min BMW i Dec.2018 da jeg kiggede på en Model S var 245.000, Tesla ville give 290.000 i bytte hvis jeg købte en brugt S - blocket priserne lå omkring 325.

Her 3 måneder senere er deres bud 230K, Teslas indbytte mod en ny 3'er var på 265, og jeg solgte jeg den til en bilhandler for 285K med en pakerings skade som var opstået i mellemtiden (Hverken Tesla eller vkdb kendte til skaden, så deres respektive priser var nok reduceret med mindst 5K ved besigtning).

Så jeg tjente mindst 60K (+25%) på at sælge den til en forhandler - præcis ligeså enkelt som vkdb.

Jeg kommer aldrig til at bruge dem igen (Honda'en var så tilpas billigt at jeg ikke gad bruge mere tid på det, men har man en bil som koster mere end 200K så er det rent ripoff IMO)...
Incoming: Midnight Silver LR AWD +FSD
Användarvisningsbild
nek0

Inlägg av nek0 »

vikoperdinbil.se är skojare.
Online värdering på min Superb var 190 000kr
Efter att de kollat upp bilen och berömde den inga fel att anmärka blev det 135 000 kr
8 månader senare och ca 1500 mil fick jag 180 000 kr för bilen av en handlare
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av deffe »

RobinG skrev:
Hej allihopa, väcker liv i en gammal tråd för att se om det finns någon ny info om viköperdinbil.se . Har beställt en P100DL och ska sälja/lämna tillbaka min S90D (uthämtad april 2016, prefacelift, all extrautrustning som fanns då, ca 4000 mil). Hade ett accepterat bud från Tesla som de backade på pga prissänkningen, säljarna sa att det gällde tills jag fick nya bilen men när 30 dagar gått ändrade de sig (avtalet gäller bara 30 dagar men de sa hela tiden att det gällde till nya bilen kom, fram till att de 30 dagarna gått..! ), och de som de nu motvilligt erbjuder är restvärdesgarantin men med ett en så länge okänt avdrag för tonade rutor etc.

Funderar nu på om man kan få mer hos handlarna och undrar därför om nån sålt tesla via vkdb? Eller har nåt annat tips, ingen egentlig lust att lägga ut på auktion utan vill helst sälja direkt till handlare/tesla..

Tack :)

Fick värdering på 70k för en Citroen C5 online. Sedan när vi var där för att göra affär och dom även verkligen sett vilket fint skick den var i och även gett beröm gällande skickey så bjöd dom 40k. Lade ut på blocket och sålde för 70k.

Om du inte måste sälja exakt nu så kör blocket eller kvd rentav.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
RobinG
Teslaägare

Inlägg av RobinG »

Tack för alla svar, någon som vet en någorlunda seriös bilhandlare i Sthlm man kan vända sig till för att sälja?

Vill alltså sälja TILL en bilhandlare, inte via. Jag vill nämligen veta vad de är beredda att betala för bilen innan jag lämnar in den till Tesla för betalning enligt restvärdesgarantin.

S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Användarvisningsbild
rssvanberg
Teslaägare

Inlägg av rssvanberg »

RobinG skrev:
Tack för alla svar, någon som vet en någorlunda seriös bilhandlare i Sthlm man kan vända sig till för att sälja?

Vill alltså sälja TILL en bilhandlare, inte via. Jag vill nämligen veta vad de är beredda att betala för bilen innan jag lämnar in den till Tesla för betalning enligt restvärdesgarantin.

Jag sålde min 90D till Riddermark, allt gick supersmidigt.
Skriv svar