Den Titanium som står i butiken är en 90D.
Redan satt upp mig i kö på att provköra den. Tänkte att familjen skulle få se vad för bil som jag har bokat

Moderator: Redaktion
Mölndal är bara SC numera. När de lyckats anställa lite fler skall de tydligen ha nån form av säljkunskaper där ute med. Men just nu är det bara SC.Haglund skrev:Är det butiken inne i Göteborg eller vid servicecentret i Mölndal som den kommer finnas för provkörning?
Se där! Tack för bra svar!Anders77 skrev:Mölndal är bara SC numera. När de lyckats anställa lite fler skall de tydligen ha nån form av säljkunskaper där ute med. Men just nu är det bara SC.Haglund skrev:Är det butiken inne i Göteborg eller vid servicecentret i Mölndal som den kommer finnas för provkörning?
Alla provkörningar måste bokas i förväg, och sen utgår de från Arkaden butiken. Deras parkeringar är i NK parkeringshuset, så man får gå med säljaren från butiken till bilen innan man åker utåt.
Vill man testa lite med bilen så brukar man få köra upp mot Mölnlycke hållet där det är lite mindre trafik än inne i stan.
Jag nämnde just det här när jag pratade med butikschefen. Det är en perfekt butik för att dra till sig uppmärksamhet och "spread the word" så att säga. Men när det gäller den faktiska målgruppen som ska provköra och köpa en bil, så föredrar de nog att ta sig till en plats utanför stan än att behöva in i smeten.LarsL skrev:Det är ju lite lökigt eftersom det suger att provköra inne i centrum. Att stå i kö kan jag ju testa med stillastående bil i butik.
Sen att det är jobbigt att ta sig dit gör det ju inte bättre. Men läget är ju så klart bra för en dropp in butik.
Tar inte många min att åka från parkering till Mölnlycke där vägar är tomma. Du testar AP på E6 och början på 40an. Sen gasen på mindre vägarna. Tycker det var ett en bra körning när jag åkte ut med dem från Arkaden.danni skrev:Jag nämnde just det här när jag pratade med butikschefen. Det är en perfekt butik för att dra till sig uppmärksamhet och "spread the word" så att säga. Men när det gäller den faktiska målgruppen som ska provköra och köpa en bil, så föredrar de nog att ta sig till en plats utanför stan än att behöva in i smeten.LarsL skrev:Det är ju lite lökigt eftersom det suger att provköra inne i centrum. Att stå i kö kan jag ju testa med stillastående bil i butik.
Sen att det är jobbigt att ta sig dit gör det ju inte bättre. Men läget är ju så klart bra för en dropp in butik.
Det är inte så mycket för provkörningen som det är problem, även om det också kan vara lite problematiskt runt rusningstid (att ta sig fram i området runt Stampbron/Ullevi kan bli mäkta frustrerande). Jag tänkte mer på att det känns onödigt att först behöva sig sig downtown, lösa dyr parkering där, och sen ta sig därifrån. För mig som är bilburen för jämnan känns köpcentrumen runt stan mycket mer lättillgängliga än innerstan.Anders77 skrev:Tar inte många min att åka från parkering till Mölnlycke där vägar är tomma. Du testar AP på E6 och början på 40an. Sen gasen på mindre vägarna. Tycker det var ett en bra körning när jag åkte ut med dem från Arkaden.danni skrev:Jag nämnde just det här när jag pratade med butikschefen. Det är en perfekt butik för att dra till sig uppmärksamhet och "spread the word" så att säga. Men när det gäller den faktiska målgruppen som ska provköra och köpa en bil, så föredrar de nog att ta sig till en plats utanför stan än att behöva in i smeten.LarsL skrev:Det är ju lite lökigt eftersom det suger att provköra inne i centrum. Att stå i kö kan jag ju testa med stillastående bil i butik.
Däremot är det för mycket kids som hänger där inne. Vilket är störigt.
Är den butiken i Sverige som har störst problem med kids.
För mig var Mölndalsbutiken perfekt. De borde helt klart ta provkörningar från den. Vilket säkert kommer när de får mer personal.danni skrev:Det är inte så mycket för provkörningen som det är problem, även om det också kan vara lite problematiskt runt rusningstid (att ta sig fram i området runt Stampbron/Ullevi kan bli mäkta frustrerande). Jag tänkte mer på att det känns onödigt att först behöva sig sig downtown, lösa dyr parkering där, och sen ta sig därifrån. För mig som är bilburen för jämnan känns köpcentrumen runt stan mycket mer lättillgängliga än innerstan.Anders77 skrev:Tar inte många min att åka från parkering till Mölnlycke där vägar är tomma. Du testar AP på E6 och början på 40an. Sen gasen på mindre vägarna. Tycker det var ett en bra körning när jag åkte ut med dem från Arkaden.danni skrev:Jag nämnde just det här när jag pratade med butikschefen. Det är en perfekt butik för att dra till sig uppmärksamhet och "spread the word" så att säga. Men när det gäller den faktiska målgruppen som ska provköra och köpa en bil, så föredrar de nog att ta sig till en plats utanför stan än att behöva in i smeten.LarsL skrev:Det är ju lite lökigt eftersom det suger att provköra inne i centrum. Att stå i kö kan jag ju testa med stillastående bil i butik.
Däremot är det för mycket kids som hänger där inne. Vilket är störigt.
Är den butiken i Sverige som har störst problem med kids.
Ja, skulle helt klart föredra ett köpcentrum utan för stan. Är ju väldigt liten chans att jag skulle "råka" gå förbi Arkaden, ännu mindre med familjen. Skulle vara väldigt trevligt om man kunde smita in till Tesla när familjen kollar på kläder, skor eller något annat ointressant. Tyvärr finns det ju inte så många köpcentrum runt Göteborg, det är väl bara Frölunda Torg och Allum som ligger utanför stan? Och då är Allum för litet för Tesla, tror jag.danni skrev:Det är inte så mycket för provkörningen som det är problem, även om det också kan vara lite problematiskt runt rusningstid (att ta sig fram i området runt Stampbron/Ullevi kan bli mäkta frustrerande). Jag tänkte mer på att det känns onödigt att först behöva sig sig downtown, lösa dyr parkering där, och sen ta sig därifrån. För mig som är bilburen för jämnan känns köpcentrumen runt stan mycket mer lättillgängliga än innerstan.
Kungsbacka finns ju alltidLarsL skrev:Ja, skulle helt klart föredra ett köpcentrum utan för stan. Är ju väldigt liten chans att jag skulle "råka" gå förbi Arkaden, ännu mindre med familjen. Skulle vara väldigt trevligt om man kunde smita in till Tesla när familjen kollar på kläder, skor eller något annat ointressant. Tyvärr finns det ju inte så många köpcentrum runt Göteborg, det är väl bara Frölunda Torg och Allum som ligger utanför stan? Och då är Allum för litet för Tesla, tror jag.danni skrev:Det är inte så mycket för provkörningen som det är problem, även om det också kan vara lite problematiskt runt rusningstid (att ta sig fram i området runt Stampbron/Ullevi kan bli mäkta frustrerande). Jag tänkte mer på att det känns onödigt att först behöva sig sig downtown, lösa dyr parkering där, och sen ta sig därifrån. För mig som är bilburen för jämnan känns köpcentrumen runt stan mycket mer lättillgängliga än innerstan.
Ja, Kungsbacka känns rätt!Anders77 skrev:Kungsbacka finns ju alltidLarsL skrev:Ja, skulle helt klart föredra ett köpcentrum utan för stan. Är ju väldigt liten chans att jag skulle "råka" gå förbi Arkaden, ännu mindre med familjen. Skulle vara väldigt trevligt om man kunde smita in till Tesla när familjen kollar på kläder, skor eller något annat ointressant. Tyvärr finns det ju inte så många köpcentrum runt Göteborg, det är väl bara Frölunda Torg och Allum som ligger utanför stan? Och då är Allum för litet för Tesla, tror jag.danni skrev:Det är inte så mycket för provkörningen som det är problem, även om det också kan vara lite problematiskt runt rusningstid (att ta sig fram i området runt Stampbron/Ullevi kan bli mäkta frustrerande). Jag tänkte mer på att det känns onödigt att först behöva sig sig downtown, lösa dyr parkering där, och sen ta sig därifrån. För mig som är bilburen för jämnan känns köpcentrumen runt stan mycket mer lättillgängliga än innerstan.
Här är det både lugnt samt gott om folk som kan och borde köpa Tesla
Onsala, är inte det en tysk tillverkad korv?Cliff Barnes skrev:Ja, Kungsbacka känns rätt!Anders77 skrev:Kungsbacka finns ju alltidLarsL skrev:Ja, skulle helt klart föredra ett köpcentrum utan för stan. Är ju väldigt liten chans att jag skulle "råka" gå förbi Arkaden, ännu mindre med familjen. Skulle vara väldigt trevligt om man kunde smita in till Tesla när familjen kollar på kläder, skor eller något annat ointressant. Tyvärr finns det ju inte så många köpcentrum runt Göteborg, det är väl bara Frölunda Torg och Allum som ligger utanför stan? Och då är Allum för litet för Tesla, tror jag.danni skrev:Det är inte så mycket för provkörningen som det är problem, även om det också kan vara lite problematiskt runt rusningstid (att ta sig fram i området runt Stampbron/Ullevi kan bli mäkta frustrerande). Jag tänkte mer på att det känns onödigt att först behöva sig sig downtown, lösa dyr parkering där, och sen ta sig därifrån. För mig som är bilburen för jämnan känns köpcentrumen runt stan mycket mer lättillgängliga än innerstan.
Eller kanske vid kyrkbyn i Onsala, för att komma lite närmare
Kan nog vara det Onsala är mest känd förAnders77 skrev:Onsala, är inte det en tysk tillverkad korv?Cliff Barnes skrev:Ja, Kungsbacka känns rätt!Anders77 skrev:Kungsbacka finns ju alltidLarsL skrev:Ja, skulle helt klart föredra ett köpcentrum utan för stan. Är ju väldigt liten chans att jag skulle "råka" gå förbi Arkaden, ännu mindre med familjen. Skulle vara väldigt trevligt om man kunde smita in till Tesla när familjen kollar på kläder, skor eller något annat ointressant. Tyvärr finns det ju inte så många köpcentrum runt Göteborg, det är väl bara Frölunda Torg och Allum som ligger utanför stan? Och då är Allum för litet för Tesla, tror jag.danni skrev:Det är inte så mycket för provkörningen som det är problem, även om det också kan vara lite problematiskt runt rusningstid (att ta sig fram i området runt Stampbron/Ullevi kan bli mäkta frustrerande). Jag tänkte mer på att det känns onödigt att först behöva sig sig downtown, lösa dyr parkering där, och sen ta sig därifrån. För mig som är bilburen för jämnan känns köpcentrumen runt stan mycket mer lättillgängliga än innerstan.
Eller kanske vid kyrkbyn i Onsala, för att komma lite närmare
Frölunda Torg, Allum, 421 (som dock är rätt litet), Sisjön (om man vill räkna det som ett köpcentrum även om det är spritt över många separata byggnader), Backaplan, Bäckebol, Eriksbergs köpcentrum (ännu mindre)... De flesta av dem känns dock inte alls som kandidater för en Tesla-butik.LarsL skrev:Ja, skulle helt klart föredra ett köpcentrum utan för stan. Är ju väldigt liten chans att jag skulle "råka" gå förbi Arkaden, ännu mindre med familjen. Skulle vara väldigt trevligt om man kunde smita in till Tesla när familjen kollar på kläder, skor eller något annat ointressant. Tyvärr finns det ju inte så många köpcentrum runt Göteborg, det är väl bara Frölunda Torg och Allum som ligger utanför stan? Och då är Allum för litet för Tesla, tror jag.danni skrev:Det är inte så mycket för provkörningen som det är problem, även om det också kan vara lite problematiskt runt rusningstid (att ta sig fram i området runt Stampbron/Ullevi kan bli mäkta frustrerande). Jag tänkte mer på att det känns onödigt att först behöva sig sig downtown, lösa dyr parkering där, och sen ta sig därifrån. För mig som är bilburen för jämnan känns köpcentrumen runt stan mycket mer lättillgängliga än innerstan.
Det är ju just marknadsföring den är tänkt som. Att få folk som inte hade planerat att titta på Tesla att se den. Som redan kund åker man ju ändå till servicecentret i alla fall. Börjar de även ha testkörningar från Mölndal så har de ju även täckt in de som är allergiska mot att ta sig in i centrala stan, men då detta är en sådan sällanaktivitet tror jag att de allra flesta som är seriöst intresserade av en Tesla kan tänka sig att köra/ta tåget/vagnen/taxi dit. Jag tror inte att de tappar särskilt mycket kunder på det läget trots att det är obekvämt för en del.Anders77 skrev:Arkaden butiken är perfekt för marknadsföring. Mängder med personer ser den.
Men som sagt för oss kunder är den katastrof.
Ni som har en reservation har hela tiden varit prioriterade när det gäller provkörningar. Vi vanliga dödliga får vänta.Anders77 skrev:De ringde mig idag på dagen typ vid 12 tiden. Då kunde jag boka nu på helgen samt flera tider under nästa vecka.
Det är skillnad på folk och fädanni skrev:Ni som har en reservation har hela tiden varit prioriterade när det gäller provkörningar. Vi vanliga dödliga får vänta.Anders77 skrev:De ringde mig idag på dagen typ vid 12 tiden. Då kunde jag boka nu på helgen samt flera tider under nästa vecka.