Tesla erbjuder Premiumbaksäte
Moderator: Redaktion
Tesla erbjuder Premiumbaksäte
Om ni tittar in på Design Studion så ser ni att tesla numera erbjuder Premiumbaksäte! Kanske ingen storsäljare i Sverige men kan tänka mig att många USA direktörer med privatchaufför samt asiater slår till!
Re: Tesla erbjuder Premiumbaksäte
De har även tagit bort yachtgolvet ifrån interiörpaketet och sänkt priset. Det verkar son interiörpaketet är ett måste för bakaätespaketet. Det framgår inte om det fortfarande går att fälla baksätet?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Dem hade jag gärna tagit om det hade kommit lite tidigare. Allt för att göra det bekvämare för familjen i baksätet.
Tycker de ser betydligt skönare ut än normala sättarna.
Tycker de ser betydligt skönare ut än normala sättarna.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Tycker stolarna påminner om de i next gen... Undrar hur mycket de skiljer sig...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Tyvärr skulle de där stolarna göra bilen värdelös för mig då vi är 5 i familjen. Och ja alla i familjen måste kunna åka i alla bilar vi har, grundkrav.
Ett måste för kinesiska marknaden.
Inte fasligt dyra heller om det inte vore för att de kräver det värdelösa interiörpaketetoch fuskmockatet.
Inte fasligt dyra heller om det inte vore för att de kräver det värdelösa interiörpaketetoch fuskmockatet.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Inget för mig.
Men vilken Tesla-app avses som styr pano och värme mm?
Men vilken Tesla-app avses som styr pano och värme mm?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Gissar att dessa säten kommer sälja dåligt i Sverige. BMW X6 hade bara fyra säten under ett par år och sålde inte superbra tills de fick 5 säten. Min gissning är att ett fåtal bilar kommer väljas med detta.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Som jag skriver i nyheterna idag så anser jag Tesla borde ha löpt linan ut och erbjudit samma premiumkomfort som Mercedes S-klass.
Nu står valet mellan Mercedes S 500 Plug-In Hybrid och Model S för direktören. Mersan erbjuder bekvämare baksäte och han kan ändå låtsas ha miljötänk när han slår över Mersan till electric mode sista milen innan ankomst.
När jag testkörde S 500 PIH slogs jag av hur otroligt bra eldrift passar just sådana bilar - att köra på enbart el var rena flygande matta drömåket. Man bara gleeeeeed fram. Synd att upplevelsen varade i bara tre mil sedan gick bensinmotorn igång. Och trots att S 500 har en av de mest avancerade bensinmotorerna på marknaden slogs man ändå av hur ryckig färden blev med bensin jämfört mot el.
Skulle Tesla satsat en slant på RIKTIGT bra stolar skulle de kunnat slå Mercedes S-klass på fingrarna. (Gärna också en förlängd Model S, som Mercedes S-klass L).
Vad tror ni?
Nu står valet mellan Mercedes S 500 Plug-In Hybrid och Model S för direktören. Mersan erbjuder bekvämare baksäte och han kan ändå låtsas ha miljötänk när han slår över Mersan till electric mode sista milen innan ankomst.
När jag testkörde S 500 PIH slogs jag av hur otroligt bra eldrift passar just sådana bilar - att köra på enbart el var rena flygande matta drömåket. Man bara gleeeeeed fram. Synd att upplevelsen varade i bara tre mil sedan gick bensinmotorn igång. Och trots att S 500 har en av de mest avancerade bensinmotorerna på marknaden slogs man ändå av hur ryckig färden blev med bensin jämfört mot el.
Skulle Tesla satsat en slant på RIKTIGT bra stolar skulle de kunnat slå Mercedes S-klass på fingrarna. (Gärna också en förlängd Model S, som Mercedes S-klass L).
Vad tror ni?
Håller helt med dig tibor.
Synd att Tesla gör vissa saker mest som halvmesyrer. Vi vet ju att de kan göra bra saker om de vill...
Synd att Tesla gör vissa saker mest som halvmesyrer. Vi vet ju att de kan göra bra saker om de vill...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Tycker stolarna ser ganska feta ut... Inte Maybach... Det som saknas är väl en mittkonsol med mer lulllull... Lite massage och justerbara säten... Låt oss se dem live innan vi dissar dem. Inget för mig men tror detta är mer fokus på kineserna... Tesla har högre status än Mercedes i många kretsar pgr av miljötänket som är en helt annan nivå...
Senast redigerad av hybris, redigerad totalt 1 gånger.
Interiörpaketet är ingen alcantra. det är bara äkta skinn på ett par delar av bilen ytterligare. Under delen instrumentpanelen, sidorna av dörrar och ovansidan mittkonsolen.
Alcantratak ör standard på P85/+/D och kostar extra till andra modeller. Till P85/+ var även sidorna på de så kallade performance stolarna även alcantra. Sägs att numera är delmav insturmentpanelen alcantra på P85D men inte sett någon bil med det ännu.
acantra har inget att göra med nya baksätet.
Alcantratak ör standard på P85/+/D och kostar extra till andra modeller. Till P85/+ var även sidorna på de så kallade performance stolarna även alcantra. Sägs att numera är delmav insturmentpanelen alcantra på P85D men inte sett någon bil med det ännu.
acantra har inget att göra med nya baksätet.
Jo, till S-klass når de inte och det skulle säkert kosta en slant att komma dit.
Samtidigt kan man undra varför inte MB eller BMW gör en fullt ut elbil av sina lyxvarianter istället för deras B varianter, både bildligt och bokstavligen. Att slänga på 200 000kr på en maxad S-klass skulle ju knappast avskräcka, medan samma på en B-klass är en katastrof.
Dessutom säljs det väl fler Model S i Sverige än S-klass?
Samtidigt kan man undra varför inte MB eller BMW gör en fullt ut elbil av sina lyxvarianter istället för deras B varianter, både bildligt och bokstavligen. Att slänga på 200 000kr på en maxad S-klass skulle ju knappast avskräcka, medan samma på en B-klass är en katastrof.
Dessutom säljs det väl fler Model S i Sverige än S-klass?
Sätet i bak kräver inte alcantrainnertak. Det som krävs enligt konfiguratorn är skinnklädsel och interiörpaketet. Inget krav på alcantrainnertak. Så direktören från landet kan få tygtak. För övrigt ingår alcantra för de som väljer rätt modell dvs P85/+/D.
En annan detalj är att man med det nya baksätet inte kan få barnstolarna i bakluckan. Antar att de nya stolarna tar mer plats? Undrar om de påverkar bagaget. Trist för direktören som lastar som en nomad kan jag tänka mig om så är fallet.
En annan detalj är att man med det nya baksätet inte kan få barnstolarna i bakluckan. Antar att de nya stolarna tar mer plats? Undrar om de påverkar bagaget. Trist för direktören som lastar som en nomad kan jag tänka mig om så är fallet.

- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jag får be om lite hövligare ton, tack.
Fick moderera bort lite personpåhopp.
Fick moderera bort lite personpåhopp.
Tack Tibor. Vi skall skärpa oss. Skall nog sluta provocera med rak ärlighet och ironi. Alla uppskattar nog inte det så lite självkritik. Åter till baksätet!
Vi har sagt förlåt och kramats lite i PM. 

S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Alltid kärlek mellan Teslaägare! Kanske träffas i ett premiumbaksäte i framtiden? 

Sidostödet lär behövas!
Nu får Tibor snart moderera igen, fast av andra skäl

S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
En viktigt detalj: Med premiumbaksätet är varken stolarna eller mittkonsolen fällbara. Stolarna har inte heller någon tiltfunktion.
Du kan inte heller välja barnsäten i bakluckan med detta val.
Dvs du får en fyraitsig bil som inte kan fälla baksätet. Däremot ser ju stolarna väldigt sköna ut så för de som aldrig åker mer än fyra och vill ha max komfort i baksätet...
Du kan inte heller välja barnsäten i bakluckan med detta val.
Dvs du får en fyraitsig bil som inte kan fälla baksätet. Däremot ser ju stolarna väldigt sköna ut så för de som aldrig åker mer än fyra och vill ha max komfort i baksätet...