Kanon service!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Matsson
Teslaägare

Kanon service!

Inlägg av Matsson »

Felmeddelande.jpg
I fredagskväll var jag på väg till landet med familjen och full helgpackning. Helt plötsligt kom det upp ett varningsmeddelande om: "car may shut down unexpectedly" och att "power reduced". Flera funktioner la av inklusive ventilation, yttertemp samt diverse annat och det fanns ingen kraft i bilen. Tack vara tidigare inlägg på forumet om samma fel kom jag ihåg att stannar jag så är det risk att det inte går att köra vidare varför jag stannade innan färjan som leder till vår ö, tyckte det verkade dumt att bli stående på en gul vägfärja..... Mycket riktigt var bilen helt död efter att jag stannat.

Det är i sådana lägen man får en test på om premium märket Tesla också har premium service. Efter lite ringande fram och tillbaks så skickar men en servicekille från Väsby med en låne-Tesla och samt en bärgningsbil. Att jag skulle få någon form av hjälp förväntade jag men jag tycker att servicekillen som i stället för att gå hem fredagkväll kör upp en lånebil till Roslagen för att sedan åka med bärgaren tillbaks till Väsby gör mer än i alla fall jag hade förväntat - snyggt!
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Re: Kanon service!

Inlägg av grenhall »

Matsson skrev:
I fredagskväll var jag på väg till landet med familjen och full helgpackning. Helt plötsligt kom det upp ett varningsmeddelande om: "car may shut down unexpectedly" och att "power reduced". Flera funktioner la av inklusive ventilation, yttertemp samt diverse annat och det fanns ingen kraft i bilen. Tack vara tidigare inlägg på forumet om samma fel kom jag ihåg att stannar jag så är det risk att det inte går att köra vidare varför jag stannade innan färjan som leder till vår ö, tyckte det verkade dumt att bli stående på en gul vägfärja..... Mycket riktigt var bilen helt död efter att jag stannat.

Det är i sådana lägen man får en test på om premium märket Tesla också har premium service. Efter lite ringande fram och tillbaks så skickar men en servicekille från Väsby med en låne-Tesla och samt en bärgningsbil. Att jag skulle få någon form av hjälp förväntade jag men jag tycker att servicekillen som i stället för att gå hem fredagkväll kör upp en lånebil till Roslagen för att sedan åka med bärgaren tillbaks till Väsby gör mer än i alla fall jag hade förväntat - snyggt!

Underbart hanterat av Tesla. Hoppas det löser sig snart för dig.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Kul att få läsa en sån här historia som hänt i Sverige, inte bara USA. Tummen upp!
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Härligt. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Typiskt Tesla, alltid på topp! :)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
znak3
Teslaägare

Inlägg av znak3 »

Bra jobbat Tesla!
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Snyggt!
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare

Inlägg av Alx »

Snyggt! Såhär ska service vara!
JohanLKarlsson

Inlägg av JohanLKarlsson »

Snyggt av Tesla :-)
Skriv svar