Andra fälgar som passar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lejon1
Teslaägare

Andra fälgar som passar

Inlägg av lejon1 »

Någon som vet vilket bultmönster det är på fälgarna? Alltså vilka andra bilars fälgar passar? Med tanke på att bilen delar en del delar från Mercedes kunde man ju tänka sig att sådana kunde passa. (säljer min cls och har 3 omgångar hjul).
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Re: Andra fälgar som passar

Inlägg av matbl »

19-tumsfälgar som minst. Bultcirkel 5/120, ET40, Centerhål 63,4.
Originalfälgarna är 19x8 vilket är en lite udda dimension.
Fälgen måste ha en urfräsning på baksidan mellan varje bulthål för att gå på som den ska då skivan den monteras på har en skruvskalle som sticker ut lite lite.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

lejon1 skrev:
Någon som vet vilket bultmönster det är på fälgarna? Alltså vilka andra bilars fälgar passar? Med tanke på att bilen delar en del delar från Mercedes kunde man ju tänka sig att sådana kunde passa. (säljer min cls och har 3 omgångar hjul).
Skaffa en fräs? ;)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Hej, läste i en annan tråd (men skriver här för att försöka inte skapa för mycket nya trådar) att flera har Rial Lugano fälgar.
Någon som har eller vet några bilder med Rial Lugano Diamond black & polished 19" på en Grå bil (Model S)? Kan man ha det eller ser det konstigt ut?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Rial gör bara lugano i silver tesla-anpassad. Ska man ha andra varianter tror jag man får nöja sig med BMW-anpassade men då behövs centerringar och andra bultar. Sen tror jag de nte är testade för 750 kg utan bara ca 720 kg. Specar finns på rials tyska hemsida.
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare

Inlägg av Bengt »

matbl skrev:
Rial gör bara lugano i silver tesla-anpassad. Ska man ha andra varianter tror jag man får nöja sig med BMW-anpassade men då behövs centerringar och andra bultar. Sen tror jag de nte är testade för 750 kg utan bara ca 720 kg. Specar finns på rials tyska hemsida.
Rial Lugano finns också i Gun Metal Grey för Tesla, hade det på förra bilen och har köpt nya till nästa bil.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Bengt skrev:
matbl skrev:
Rial Lugano finns också i Gun Metal Grey för Tesla, hade det på förra bilen och har köpt nya till nästa bil.
Och du är säker på att det inte är några centerringar? Visst finns det som passar, men då är det BMW-anpassade (kräver centerring) och de är inte testade för samma vikt.
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare

Inlägg av Bengt »

Ingen centerring, köpta från Tempe Dekkservice i Trondheim.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

Bengt skrev:
Ingen centerring, köpta från Tempe Dekkservice i Trondheim.
Samma här. Jag hittade inte gunmetal grey i Sverige och fick då söka mig till den
värdelösa skidnationen Norge.

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... f=22&t=651
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Jag har rial lugano gun metal på,vinterdäcken. Perfekt! Ser ut som 21" turbin men man kan slänga på riktiga vintersulor vilket är svårt på 21"
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Köpte mina Rial Lugano från Gummicentralen i Norrtälje. Andreas var de som beställde dem. Det var för ca ett år sedan men jag antar att de går att beställa om inte Rial ändrat sortimentet. Jag har inte heller någon centreringsring.

Köpte Teslaklistermärken på webben från Ukraina som jag klistrade på lugano plastcentrumbrickorna. Alla tror det är orginal, :-)
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Smart! Länk till dekalerna?
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Skall leta... Hittade dem på TMC forumet i en tråd. Går att söka på deras forum. 3D stickers tror jag det heter. Köpte svarta som passar perfekt på lugano i gunmetal. De är inte helt platta utan bygger ett par millimeter med rundad kant så ser väldigt orginal ut.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Från den tråden jag läste

"Did we ever finalize on either a group buy or where we can purchase the 60mm center cap?

I followed up with 3dcarstickers.com discussed a few pages back, asking how to order Tesla caps in 60mm, since Tesla is not a brand available for selection. The response I received asked what color background I wanted, and I indicated grey or dark grey. He responded that I could order a "custom logo" cap set for 15.99 using this link:

Custom design center cap stickers ― Online shop 3D wheel center caps (http://3dcarstickers.com/product/custom/)
"
Användarvisningsbild
Chris
Teslaägare

Inlägg av Chris »

Brock B32 TS1 är gjorda för Teslan. Kör de svarta 19" på vinterdäcken.
http://www.brock.de/EN/Programm/B32_TS1.html
Skriv svar