Frågan om snabbast i dragracing avgörs snart nog på Youtube i en dator nära dig

.
För en vanlig lojt bilintresserad man som mig själv är frågan om ultrasnabba europatripper eller acceleration mellan 100- 200 helt meningslös. Jag kommer inte en enda gång att köra på det viset, det är inte det jag har min bil till. Vill jag ta mig fram snabbt så flyger jag. Det är som att alltid vara tvungen att åka skidor i de svartaste pisterna som finns, trots att det finns kul röda och några svarta att roa sig med.
Dock måste jag erkänna att jag tycker det är liite kul att ge järnet från stillastående och känna suget både i bil och på MC. För mig räcker det med en trimmad amazon för att det ska va kul nog dock.
Jag tycker som skrivits tidigare att det är viktigare att fokusera på resten av bilen, prestandamässigt är den så premium den kan bli, ytterligare rena prestandaökningar nu skulle jag reta mig på så länge som det finns irriterande kvalitetsbrister, såsom strejkande UMC, dålig passform, skrammel, vattenläckage mm. För en mille ska bilen vara i det närmaste perfekt byggd, och där är inte Tesla riktigt än, även om det blivit stor förbättring på den punkten.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16