Hur lång tid tar skeppningen?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Backontrack

Re: Hur lång tid tar skeppningen?

Inlägg av Backontrack »

Hur menar du teslanorr att bilen syns på Transportstyrelsen?
Användarvisningsbild
Teslanorr
Teslaägare

Inlägg av Teslanorr »

Att man kan knappa in regnummer för att se bilens registreringsinformation. Men man ser den inte på sajten Biluppgifter...
Backontrack

Inlägg av Backontrack »

Teslanorr skrev:
Att man kan knappa in regnummer för att se bilens registreringsinformation. Men man ser den inte på sajten Biluppgifter...
Aha du hade regnr. Missförstod det som att du kolla via vin eller något.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Beigler skrev:
Bumpar ursprungsfrågan i tråden igen. Har läst men hittar inget riktigt svar. Från att bilarna lastats på båt. Ungefär hur lång tid tar skeppningen?
Det tog 11 dagar för mig innan productions start. Sedan to produktionen i Freemont 4 dagar. Sen låg den och väntade på att lastas på båt i 10 dagar tror jag det var. 36 dagar tog det medan den skeppades till Holland och spenderade tid där. Sedan var det ytterligare 8 dagar innan den vart levererad.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

bjelkeman skrev:
Beigler skrev:
Bumpar ursprungsfrågan i tråden igen. Har läst men hittar inget riktigt svar. Från att bilarna lastats på båt. Ungefär hur lång tid tar skeppningen?
Det tog 11 dagar för mig innan productions start. Sedan to produktionen i Freemont 4 dagar. Sen låg den och väntade på att lastas på båt i 10 dagar tror jag det var. 36 dagar tog det medan den skeppades till Holland och spenderade tid där. Sedan var det ytterligare 8 dagar innan den vart levererad.
Bra flås! Det måste vara en av de snabbare beställningarna.
Jag bekräftade min beställning sista augusti, fick VIN dagen efter men bilen har inte börjat tillverkas än. Nov/dec som prel datum.
När i tiden gjorde du din beställning?
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Beställde min 19 Juni, företagsleasing, så lägg till två veckor innan de som jag skrev ovan medans man väntar på att leasing blir bekräftad. Fick VIN 3 Juli.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Ah ok - samma läge för mig kring leasing. Tack!
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Skriv svar