Autopark
Moderator: Redaktion
Autopark
Har en 2015 med AP, men lyckas inte få någon indikator att den kan autoparkera. Tycker att jag passerat en hel del parkeringar nu. Finns den featuren på denna bilen, för det första? Är det nåt som behöver slås på i Settings? Behöver omgivningen se ut på ett visst sätt? Måste jag välja nåt på panelen, tex kamera eller nåt annat?
*confused*
*confused*
Tesla Model S 85 (2015) Mörkblå
Re: Autopark
kolla settings! sen tar det en stund för systemet att kalibrera sig om du precis har aktiverat den. HAr du AP, så har du också autopark.ulsa skrev:Har en 2015 med AP, men lyckas inte få någon indikator att den kan autoparkera. Tycker att jag passerat en hel del parkeringar nu. Finns den featuren på denna bilen, för det första? Är det nåt som behöver slås på i Settings? Behöver omgivningen se ut på ett visst sätt? Måste jag välja nåt på panelen, tex kamera eller nåt annat?
*confused*
det kmmer upp på stora skärmen när du lägger i backen, där kan du välja att initiera autopark (om systemet är aktiverat och kalibrerat)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Under AUTO PARK har jag bara Summon on/off samt en tillhörande Customize. Ser inte var jag ska enabla autopark.
Det kanske är på. Jag måste nog vara lite uppmärksam när jag lägger i R i närheten av parkeringsplatser.
Det kanske är på. Jag måste nog vara lite uppmärksam när jag lägger i R i närheten av parkeringsplatser.
det är dessutom några kriterier som ska vara uppfyllda. Är det fickparkering, så måste det finnas en trottoarkant, ska du 90-grader backa in, så måste det stå en bil på båda sidor om den lucka du ska in i, samt att du måste köra förbi luckan på "lagom" avstånd från de andra bilarna, ca 1m. Sen har jag ofta märkt att man måste passera lite längre förbi bilen man ska back in bredvid än vad som kanske är normalt.ulsa skrev:Under AUTO PARK har jag bara Summon on/off samt en tillhörande Customize. Ser inte var jag ska enabla autopark.
Model 3-24/Polestar 3-24
Värt att nämna att det först dyker upp ett P i lilla skärmen sen när du lägger i backen ska du bekräfta autopark på stora skärmen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Tack för svar. Blir lite sugen på att bege mig ut på stan och testa, men jag måste jobba nu.
du ska køra under 25km/h
om du ligger i køkørning under 25 ær det rætt ofta jag får førslag på att jag kan parkera in i høgerfilen
om du ligger i køkørning under 25 ær det rætt ofta jag får førslag på att jag kan parkera in i høgerfilen

Man måste vara lite uppmärksam på när P dyker upp. Ofta skyms det av en ratteker för mig och det är inget dominerande tecken heller. När man sett det första gången hittar man det lätt i fortsättningen. Lite grann som man säger om trattkantareller som jag däremot inte lärt mig att hitta.e5m1r skrev:Värt att nämna att det först dyker upp ett P i lilla skärmen sen när du lägger i backen ska du bekräfta autopark på stora skärmen
Model S P85D,
Jag har haft samma problem med det och först kring jul (förra året) lärde sig bilen parkera själva och då hadde även Tesla personal testat utan någon framgång.
De pratade om att bilen måste lära sig först genom att man parkerade några ggr.... lät skumt men en dag så bara funkade det.
De pratade om att bilen måste lära sig först genom att man parkerade några ggr.... lät skumt men en dag så bara funkade det.
Har nu även testat Autopark, testade Summon framgångsrikt tidigare idag. Även demon av Summon funkade perfekt...
Även Autopark funkade direkt utan att behöva "lära" den fickparkera.
Tack för tipsen här!

Även Autopark funkade direkt utan att behöva "lära" den fickparkera.
Tack för tipsen här!
Än så länge måste man sitta i bilen för att fickparkera.Lotta skrev:Önskar jag kunde fickparkera med summon. Nån som vet om det går?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag autoparkerade idag med bara en bil bredvid. Det var inga problem alls men jag visste först inte vilken ruta den skulle välja. Kanske det är en nyhet med 8.0?HelectriC skrev:det är dessutom några kriterier som ska vara uppfyllda. Är det fickparkering, så måste det finnas en trottoarkant, ska du 90-grader backa in, så måste det stå en bil på båda sidor om den lucka du ska in i, samt att du måste köra förbi luckan på "lagom" avstånd från de andra bilarna, ca 1m. Sen har jag ofta märkt att man måste passera lite längre förbi bilen man ska back in bredvid än vad som kanske är normalt.ulsa skrev:Under AUTO PARK har jag bara Summon on/off samt en tillhörande Customize. Ser inte var jag ska enabla autopark.
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Autopark måste vara en av Teslas mest väl dolda features.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Jag körde in på vår grusuppfart häromdagen, och fick en 'autopark' notis, om en parkeringsplats i den vänstra rabatten på gräsmattan. 

Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Min autopark för att backa in 90grader fastnade. Den la i forward och vred ratten fullt vänster sedan innan den började köra ångrade den sig och la i backen och vred fullt höger för att innan den började backa börja om igen med forward. Efter tre gånger så tyckte jag inte att det var kul längre och parkerade själv...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Samma här några ggrbjelkeman skrev:Jag körde in på vår grusuppfart häromdagen, och fick en 'autopark' notis, om en parkeringsplats i den vänstra rabatten på gräsmattan.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Pontus skrev:Min autopark för att backa in 90grader fastnade. Den la i forward och vred ratten fullt vänster sedan innan den började köra ångrade den sig och la i backen och vred fullt höger för att innan den började backa börja om igen med forward. Efter tre gånger så tyckte jag inte att det var kul längre och parkerade själv...

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Ibland får man ju vara bestämd. Hade varit en märklig ursäkt annars varför man inte kommer till jobbet.Bjelke skrev:Pontus skrev:Min autopark för att backa in 90grader fastnade. Den la i forward och vred ratten fullt vänster sedan innan den började köra ångrade den sig och la i backen och vred fullt höger för att innan den började backa börja om igen med forward. Efter tre gånger så tyckte jag inte att det var kul längre och parkerade själv...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Just den vinkelräta parkeringen tycker jag funkar sådär, och den sortens parkering är ju så lätt att lösa själv. Den vanliga autoparken däremot... Så sjukt nöjd med den funktionen. Bara en sån sak som att den detectar enkelt och snabbt om en ruta är stor nog. Jag använde funktionen idag på en ruta som jag nog inte hade orkat försöka parkera i själv, det var verkligen snortajt, men den klarade det helt galant.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com