V.8 på gång:-)
Moderator: Redaktion
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Re: V.8 på gång:-)
Självklart kan man alltid låta bli, men filmen sas innehålla sakliga åsikter om v. 8. Funderingar om hur gammal han är har jag svårt att kategorisera som sakligt.
Tack för tipset om sammanfattningen!
Tack för tipset om sammanfattningen!
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Nu har jag läst sammanfattningen. Det verkar vara några FRUKTANSVÄRT irriterande buggar som han går igång över.
Förhoppningsvis gör han inte bara FRUKTANSVÄRT irriterande filmer om dem utan rapporterar även in dessa till Tesla så att de blir lösta snabbt.
Förhoppningsvis gör han inte bara FRUKTANSVÄRT irriterande filmer om dem utan rapporterar även in dessa till Tesla så att de blir lösta snabbt.
Hans ålder hade att göra med att han förklarade att han kört den rutten i 15 år och Tesla sedan 2013 och aldrig haft problem med den sträckan med AP sedan den lanserades men att AP nu hade problem varje gång med version 8.
Kan instämma att han är sluddrig och hamnar offtrack ibland men det beror på att han vill ge bakgrund till sina synpunkter. Han kommer imho med värdefull information. Precis som Björn Nyland (fast han är lättare att lyssna på
)
Han verkar ha mest åsikter om förändringar till det sämre på punkter som inte har med APn att göra.
Kan instämma att han är sluddrig och hamnar offtrack ibland men det beror på att han vill ge bakgrund till sina synpunkter. Han kommer imho med värdefull information. Precis som Björn Nyland (fast han är lättare att lyssna på

Han verkar ha mest åsikter om förändringar till det sämre på punkter som inte har med APn att göra.
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
Ja han är ganska upprörd vilket märks av videon.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
djFabbe skrev:Skulle tro det, hämtade ut bilen för 2 veckor sedan och de patchade upp den till senaste när jag fick den skulle jag tro.Nicklas skrev:Spännande... Och du har redan senaste säkerhetspatchen?djFabbe skrev:Någon som fått V8 i sverige än? Jag fick just meddelande om Software update!
Åkte förbi SC i måndags och lurkade därutanför en stund för att det skulle gå fortare. Ska ta mig ned till bilen om en liten stund (parkerar i garage en bit från huset), så får vi se hur det går!
Nu har det ju gått suuuperlänge, hur gick det??
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Någon som har hans telefonnr? Det är ju att kategorisera som terror att säga att man nu uppdaterar när senaste är så nära och sedan INTE meddela sekten inom 2 timmar.Bjelke skrev:djFabbe skrev:Skulle tro det, hämtade ut bilen för 2 veckor sedan och de patchade upp den till senaste när jag fick den skulle jag tro.Nicklas skrev:Spännande... Och du har redan senaste säkerhetspatchen?djFabbe skrev:Någon som fått V8 i sverige än? Jag fick just meddelande om Software update!
Åkte förbi SC i måndags och lurkade därutanför en stund för att det skulle gå fortare. Ska ta mig ned till bilen om en liten stund (parkerar i garage en bit från huset), så får vi se hur det går!

Fy vad jag blir sugen på att åka till SC ikväll

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Jag hämtade min bil samma dag som djFabbe och även jag fick meddelande om update inatt. Det var en patch och versionen är fortfarande 7.1 efter update.Pontus skrev:Någon som har hans telefonnr? Det är ju att kategorisera som terror att säga att man nu uppdaterar när senaste är så nära och sedan INTE meddela sekten inom 2 timmar.Bjelke skrev:djFabbe skrev:Skulle tro det, hämtade ut bilen för 2 veckor sedan och de patchade upp den till senaste när jag fick den skulle jag tro.Nicklas skrev:Spännande... Och du har redan senaste säkerhetspatchen?djFabbe skrev:Någon som fått V8 i sverige än? Jag fick just meddelande om Software update!
Nu har det ju gått suuuperlänge, hur gick det??![]()
Fy vad jag blir sugen på att åka till SC ikväll
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Man måste ändå ge cred till Tesla, de lyckas se till att vi får julafton lite då och då. Spänd förväntan, precis som när man var ett litet barn.
Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
Model 3 LR svart med vit inredning
I princip. Tror det är bug-fixande som pågår just nu.
Senast redigerad av bat, redigerad totalt 1 gånger.
Bjelke skrev:djFabbe skrev:Skulle tro det, hämtade ut bilen för 2 veckor sedan och de patchade upp den till senaste när jag fick den skulle jag tro.Nicklas skrev:Spännande... Och du har redan senaste säkerhetspatchen?djFabbe skrev:Någon som fått V8 i sverige än? Jag fick just meddelande om Software update!
Oj! Jag har varit på möte i stan i drog igång uppdateringen innan jag gick iväg på möten och var tillbaka nu först.
Falskt alarm dessvärre, bara säkerhetsuppdateringen här också...
Förlåt att jag drog upp förväntningarna!

En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.
Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Hade bilen inne idag för byte av luftfjädring vänster fram, lät klonkklonk.
Hoppades att jag skulle få 8an, men icke. Den är inte släppt i Europa ännu enligt SC.
Hoppades att jag skulle få 8an, men icke. Den är inte släppt i Europa ännu enligt SC.
Jag höll ut en liten stund, men fick inte ut någonting matnyttigt... Han säger att autopiloten blivit sämre på kurviga vägar, men jag tippar att det är relaterat till att de helt bytt system för autopilot från kamera som primär källa till radar. Maskinlärningen och fleet-learning-funktionerna skulle få större betydelse i V8, så jag tippar att körning på småvägar kommer bli ännu bättre än det var tidigare när systemet fått tillräckligt med data.ovelundkvist skrev:Oj, det där egocentrerade svamlet orkar inte jag lyssna igenom...
Surt att webbläsaren blivit ännu slöare - den är redan nästan oanvändbar i V7.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Har själva inte läst allt i ämnet men kan webbläsaren bli slöare??? använder den max en handfull ggr/år och känns som helt oanvändbar och sist jag använde webbläsaren var flera månader sedan, eller är det nu snabbare med 4G?Herr X skrev:Jag höll ut en liten stund, men fick inte ut någonting matnyttigt... Han säger att autopiloten blivit sämre på kurviga vägar, men jag tippar att det är relaterat till att de helt bytt system för autopilot från kamera som primär källa till radar. Maskinlärningen och fleet-learning-funktionerna skulle få större betydelse i V8, så jag tippar att körning på småvägar kommer bli ännu bättre än det var tidigare när systemet fått tillräckligt med data.ovelundkvist skrev:Oj, det där egocentrerade svamlet orkar inte jag lyssna igenom...
Surt att webbläsaren blivit ännu slöare - den är redan nästan oanvändbar i V7.
Känns som webbläsaren i mittfall (personligen) är helt oanvändbar och använder den aldrig eller kanske någon gång av snålhet utomlands annars aldrig.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Jag höll ut i ca 3 minNicklas skrev:Jag höll ut i 34 minuter, men omfg vad han gnäller som en liten bäbis... Långt ifrån den konstruktiva kritik han påstår sig levereraovelundkvist skrev:Peter Holm skrev:Jag orkade inte heller .... höll ut fram tills han listade ut sin ålder.Det var det som fick mig att slutgiltigt tröttna.
Skickat från min puckophone med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Jag använder webbläsaren varje vardag, den kan med nöd och näppe visa TCS nyhetssida. Skulle bli klart besviken om den funktionen upphörde.
Elon svarade till någon på Twitter att webbläsaren bör bli bättre när dom uppdaterar sin Linux till 4.4, kring december.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Idag är det torsdag ...... Idag kommer den. Eller är det nästa torsdag ?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
MYP -22 | MIB | svart/svart
Surfaren skrev:Elon svarade till någon på Twitter att webbläsaren bör bli bättre när dom uppdaterar sin Linux till 4.4, kring december.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Såg nu på ev-fw.com att en bil i Schweiz fått 8.0.
Det var ju en bil från samma land med 8.0 tidigare, men den försvann. Nedgraderad enligt ryktet.
Det var ju en bil från samma land med 8.0 tidigare, men den försvann. Nedgraderad enligt ryktet.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Enligt ev-fw har den bilen fått en gammal version som verkar stoppats för längesen, så jag hade inte litat för mycket på den uppgiften.JonasH skrev:Såg nu på ev-fw.com att en bil i Schweiz fått 8.0.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Ja det verkar ju lite skumt, men hoppet är det sista som överger människan... Det är ju trots allt torsdag...
TMS LR UltraRed, FSD
Inte v8.0 på bilen men ny version på Android appen
Skickat från min F8131 via Tapatalk
Skickat från min F8131 via Tapatalk