Yes! Nu har jag äntligen en plats där jag kan öka mina chanser att få se en Tesla! Hoppas nu bara att även Skellefte krafts laddare bredvid går igång snart, är viktigare för mig på en personlig nivå.
Angående Umeå, brukar inte stolparna stå som i Skellefteå med Teslaloggan utåt? Jag tycker de står 90° fel men jag har ju ingen erfarenhet av supercharging så jag har säkert fel
Angående Umeå, brukar inte stolparna stå som i Skellefteå med Teslaloggan utåt? Jag tycker de står 90° fel men jag har ju ingen erfarenhet av supercharging så jag har säkert fel
Eh jo. Haha det var skumt. De måste byggt fel.
Fast coolt
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Med tanke på att de tidigare parkeringsplatserna verkar ha varit i vinkel så känns placeringen av laddstolparna inte så fel, eftersom om de skulle varit raka mot asfalten så går det inte backa in bilen nog långt utan det skulle nog troligen ta i höger bak i nästa stolpe.
Håller med, linjerna måste väl ha blivit fel i Umeå eller?
Fotot i Zalman3's post visar ju att de "suddad ut" de gamla linjerna och målat dit nya dubbellinjer. Sen tycker jag det ser ut som att de gjort så att man skulle kunna asfaltera eller lägga plattor en bit bakom laddplatserna. Det står ju lyktstolpar någon meter bakom och laddarna är placerade så att man skulle kunna köra mellan. Så de kanske inte är helt färdiga med markarbetet än.
Håller med, linjerna måste väl ha blivit fel i Umeå eller?
Fotot i Zalman3's post visar ju att de "suddad ut" de gamla linjerna och målat dit nya dubbellinjer. Sen tycker jag det ser ut som att de gjort så att man skulle kunna asfaltera eller lägga plattor en bit bakom laddplatserna. Det står ju lyktstolpar någon meter bakom och laddarna är placerade så att man skulle kunna köra mellan. Så de kanske inte är helt färdiga med markarbetet än.
De har målat dit nya linjer men tyvärr placerat skyltarna fel så att man nästa kör på dem för att tanka. Inte smart.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Då får jag äntligen fira jul med familjen. Bra jobbat Tesla!!! Nu är det bara Haparanda och en till som behöver bli klar så vi kan åka mer till fruns familj i Helsingfors
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Då får jag äntligen fira jul med familjen. Bra jobbat Tesla!!! Nu är det bara Haparanda och en till som behöver bli klar så vi kan åka mer till fruns familj i Helsingfors
Haparanda tar man sig med lätthet ändå. Finns Chademo på OKQ8 i Luleå, och 22 kW typ 2 i Kalix. Finland är rätt vältäckt sedan med Chademo och 22 kW typ 2.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS