Tillhör du också de som tidigare fick slutfaktura med datum 30/9 och besked om prel leverans kring månadsskiftet september/oktober?otjernberg skrev:Fick besked om leverans 19/10 för en vecka sedan men har sen inte hört något.
Har fått VIN
Moderator: Redaktion
Re: Har fått VIN
- otjernberg
- Teslaägare
Ja, slutfaktura till 30/9 men vid beställning angavs slutet av oktober så nu är vi tillbaka på ruta ett.
Mitt allra första besked som jag fick 3/6 var beräknad leverans i slutet av sommaren…otjernberg skrev:Ja, slutfaktura till 30/9 men vid beställning angavs slutet av oktober så nu är vi tillbaka på ruta ett.
I augusti ändrades det dock till "kring oktober". Så jag är väl tillbaka till ruta 2, och förväntar mig då inte leverans förrän en bit in i november (enligt vanlig Telsa-tidsplan).
-
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Min bil susade förbi Arboga vid 16 tiden.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Skall vi likt franska bönder skapa lite oreda. Vi åker gemensamt ut och protesterar. Vi kan läggas oss bakom demobilar och hindra alla testkörningar. Då lär de få in avsevärt färre nya beställningar. Det får nog eld i baken på dem. 

-
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
Jepp, hoppas det var mååååånga på den så att det blir många som får sina dom närmaste dagarna.
-
Sett dem eller DS som meddela? Skönt det händer lite i vilket fall!SR-71-BlackBird skrev:Jepp, hoppas det var mååååånga på den så att det blir många som får sina dom närmaste dagarna.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
DS som meddelade.
-
Spännande då får Göteborg ett samtal imorgon!SR-71-BlackBird skrev:DS som meddelade.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
Hämtar min i em.
Grattis! Du verkar bli den förste av de som fick slutfakturan med leveransdatum 30/9 som får sin bil efter att det datumet passerades. Men visst hade du fått en ny slutfaktura med senare leveransdatum? (Min slutfaktura står fortfarande leverans 30/9… Inget besked alls om förväntad verklig leverans…)SR-71-BlackBird skrev:Hämtar min i em.
- otjernberg
- Teslaägare
Har inte fått någon ny faktura men leverans utlovad denna vecka.Ifixis skrev:Grattis! Du verkar bli den förste av de som fick slutfakturan med leveransdatum 30/9 som får sin bil efter att det datumet passerades. Men visst hade du fått en ny slutfaktura med senare leveransdatum? (Min slutfaktura står fortfarande leverans 30/9… Inget besked alls om förväntad verklig leverans…)SR-71-BlackBird skrev:Hämtar min i em.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
Nyss hemkommen, SÅ J...LA HÄRLIGTIfixis skrev:Grattis! Du verkar bli den förste av de som fick slutfakturan med leveransdatum 30/9 som får sin bil efter att det datumet passerades. Men visst hade du fått en ny slutfaktura med senare leveransdatum? (Min slutfaktura står fortfarande leverans 30/9… Inget besked alls om förväntad verklig leverans…)SR-71-BlackBird skrev:Hämtar min i em.

Min faktura omfakturerades den 12/10.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
Tror det, dom levererade två st X samtidigt.
- peterlauri
- Teslaägare
Ni som väntar på er bil får vara glada, för ni får ny hårdvara på dom
Något gott för er som väntar längre 

Vi fick vin igår på vår model x med 5 säten!!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model X 90D, Svart interiör, 6 säten
Nja, knappast. Vi väntar ju pga att fabriken i Holland har tagit semester. Bilarna är byggda för över två månader sedan. Har stått stilla i flera veckor.peterlauri skrev:Ni som väntar på er bil får vara glada, för ni får ny hårdvara på domNågot gott för er som väntar längre
- peterlauri
- Teslaägare
Ni ja, men tänk alla som just fått VINBeigler skrev:Nja, knappast. Vi väntar ju pga att fabriken i Holland har tagit semester. Bilarna är byggda för över två månader sedan. Har stått stilla i flera veckor.peterlauri skrev:Ni som väntar på er bil får vara glada, för ni får ny hårdvara på domNågot gott för er som väntar längre

Tja, man kan ju alltid hoppas att det är det de gjort i Holland sedan 1/10, monterat AP HW 

-
Sjukt märkligt är det iaf, min DS har ingen aning när den kommer, säger standardmässigt leverans om två veckor troligen...Beigler skrev:Nja, knappast. Vi väntar ju pga att fabriken i Holland har tagit semester. Bilarna är byggda för över två månader sedan. Har stått stilla i flera veckor.peterlauri skrev:Ni som väntar på er bil får vara glada, för ni får ny hårdvara på domNågot gott för er som väntar längre
Enligt Teslas försäljningsteam monteras all AP-HW i Fremont, enligt honom gick startskottet den 17/10.SQLS skrev:Tja, man kan ju alltid hoppas att det är det de gjort i Holland sedan 1/10, monterat AP HW
Jag missade med typ en vecka...
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Fick detta besked av min DS idag:
Vi har flera bilar stående (klara) vid fabriken men ej inbokade på transporter, där inkluderad även din bil. Tyvärr har våra nya produktlanseringar, ombyggnationer i fabriken och nya logistikrutter gjort att några bilar blivit stående längre än normalt. Vi är på logistik dagligen om status men inget nytt i dagsläget. Största anledningen är att vi håller på att övergå ifrån lastbilar till färja upp till Sverige istället.
"Den som väntar på något gott får vänta längre än planerat" - gammalt Tesla-ordspråk...
Vi har flera bilar stående (klara) vid fabriken men ej inbokade på transporter, där inkluderad även din bil. Tyvärr har våra nya produktlanseringar, ombyggnationer i fabriken och nya logistikrutter gjort att några bilar blivit stående längre än normalt. Vi är på logistik dagligen om status men inget nytt i dagsläget. Största anledningen är att vi håller på att övergå ifrån lastbilar till färja upp till Sverige istället.
"Den som väntar på något gott får vänta längre än planerat" - gammalt Tesla-ordspråk...