Prio på egenskaper för Model 3
Moderator: Redaktion
Om jag måste välja ordning på mina tillbehör så blir det
Full Autopilot
Vinterpaket
AWD
Och sen möjligen annat lull lull
Hur ser era prioplaner ut?
Full Autopilot
Vinterpaket
AWD
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Prio på egenskaper för Model 3
Väntar tills designstudion öppnas och väljer efter det som kommer då 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- lator
- Teslaägare
Mina val blir nog:
1: Ratt
2: Hjul
3: Drivlina
4: Kaross (med tak)...
Klarar mig utan autopilot, uppvärmda baksäten, fyrhjulsdrift, 100 mils räckvidd (räcker med de utlovade 30), självöppnande dörrar, glastak i valfri färg och med solskydd...
Klarar mig utan autopilot, uppvärmda baksäten, fyrhjulsdrift, 100 mils räckvidd (räcker med de utlovade 30), självöppnande dörrar, glastak i valfri färg och med solskydd...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

AWDport513 skrev:Om jag måste välja ordning på mina tillbehör så blir det
Full Autopilot
Vinterpaket
AWD
Autopilot
Skinnklädsel
Panoramatak (om nu inte det är standard)
.
.
.
.
Vinterpaket, vilket nog är det sista jag skulle lägga till.

Nuuuu... 

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Supercharging
Halv autopilot, (samma som S i dag)
Vinterpaketet
Kanske ett större batteri
Vinterpaketet
Ingår inte supercharge redan i Model 3?Kalle skrev:Supercharging
Vinterpaketet
Vad man kan läsa ska ju även hårdvaran för full autopilot ingå men man vet aldrig förrän vi kan konfigurera våra bilar.
Nja, den ingår men man får förmodligen betala för varje laddning. Jag hoppas på ett "alltid gratis" tillval på 20k som tesla hadde för den billigaste model s i början.port513 skrev:Ingår inte supercharge redan i Model 3?Kalle skrev:Supercharging
Vinterpaketet
Vad man kan läsa ska ju även hårdvaran för full autopilot ingå men man vet aldrig förrän vi kan konfigurera våra bilar.
Jag hoppas ratt och hjul samt drivlina och kaross inte är tillvallator skrev:Mina val blir nog:

Tänker man så så är ju klart SuC engångskostnad bra, jag kör förbi en SuC varje dag så som mitt uppdrag är nu.
1. Räckvidd.
2. Komfort.
3. Snabbhet
2. Komfort.
3. Snabbhet

Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Teknik
Teknik
Teknik

Teknik
Teknik

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
En helt solklar prio för mig definitivt före autopilot och annat lull lull är att den är komfortabel annars går den bort direkt. Så riktigt bra stolar, även för långa resor är en vital del annars går det inte, sen bör den klara 30 mil vid normal körning också, dvs tillåten hastighet. Armstöd klarar jag mig inte utan heller, och inte ett sådant som på en V V60 där bara halva armbågen får plats utan ett ARMSTÖD 

Fast med full autopilot kan man ju gosa ner sig i baksätet (kanske inte på ett par år men ändåDannei skrev:En helt solklar prio för mig definitivt före autopilot och annat lull lull är att den är komfortabel annars går den bort direkt. Så riktigt bra stolar, även för långa resor är en vital del annars går det inte, sen bör den klara 30 mil vid normal körning också, dvs tillåten hastighet. Armstöd klarar jag mig inte utan heller, och inte ett sådant som på en V V60 där bara halva armbågen får plats utan ett ARMSTÖD

Jag gillar att köra
Tyvärr kommer jag aldrig kunna hålla de hastigheter jag brukar med en el-bil men det är en prioritering man får göra, kommer få ändra kör-sätt minst sagt men det är det väl värt för miljön.

Senast redigerad av Dannei, redigerad totalt 1 gånger.
Förstår inte riktigt oviljan emot vinterpaketet? Många skyller på förvärmning av bilen. Men jag uppskattar verkligen rattvärmen och rumpvärmen i baksätet på Leafen trots att den har schemalagd uppvärmning, vilket Tesla saknar(?).Vidio skrev:
.
.
.
LarsL skrev:Förstår inte riktigt oviljan emot vinterpaketet? Många skyller på förvärmning av bilen. Men jag uppskattar verkligen rattvärmen och rumpvärmen i baksätet på Leafen trots att den har schemalagd uppvärmning, vilket Tesla saknar(?).Vidio skrev:
.
.
.
Nog en fråga om preferens.
Jag använder uppvärmningen av bilen frekvent och skulle ha svårt att ha en bil utan den funktionen.
Stolsvärme fram använder jag i nödfall, och endast så kort som möjligt, då jag tycker det är en asäcklig känsla att sitta i en varm stol...

Med rattvärme är det samma sak. Jag har haft det på en tidigare bil och använde det aldrig, då jag även där ogillade den typen av värme jag fick i händerna. Någon gång när jag hade riktigt stelfrusna fingrar så var det faktiskt skönt minns jag, men det händer så larvigt sällan så jag kan knappast motivera ett köp enbart pga det.
Mina barn sitter på kuddar i några år till, å det är i princip bara de som sitter där bak, så värme i baksätet är verkligen att elda för kråkorna.

Med allt detta i åtanke så är vinterpaket det sista jag skulle lägg pengar på, men det är ju en fråga om tycke och smak.
Sen är jag en person som hellre har det lite kyligare runt mig än alldeles för varmt, för då får jag "panik". Kanske har något med saken att göra...
Hmm.. svårt med prioriteringen. Men det jag vill ha är autopilot, awd, luftfjädring, glastaket. Sen kanske större batteri om jag har råd. Kanske får prioritera awd och fjädring så jag kommer hem till huset 
Skickat från min S40 via Tapatalk

Skickat från min S40 via Tapatalk
Större batteri
Awd
Dragkrok
Halv Autopilot
Ljudpaket
Det är mina om jag måste välja. Får det plats i budgeten så tar jag gärna allt.
Awd
Dragkrok
Halv Autopilot
Ljudpaket
Det är mina om jag måste välja. Får det plats i budgeten så tar jag gärna allt.

Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
Prio: ALLT! För då blir det leverans snabbare.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Kod: Markera allt
If (available (vettig_baklucka)) {
Order (dragkrok);
} else {
Wait ();
}
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Nice, en utvecklaremati skrev:Kod: Markera allt
If (available (vettig_baklucka)) { Order (dragkrok); } else { Wait (); }

Min prio förutom att Tesla är elbil är att den ska ha full autopilot, jag är svag för teknik jag

/Henke
1. Så mycket autopilot det går att få
2. Utökat superchargernätverk
3. Lagomstort batteri (för att klara upp till sådär 25 ärliga mil)
4. Nya skojjiga funktioner jag inte kunde förutse
5. Problemfrihet
6. Tokrolig effekt
7. Kyla i sätena
2. Utökat superchargernätverk
3. Lagomstort batteri (för att klara upp till sådär 25 ärliga mil)
4. Nya skojjiga funktioner jag inte kunde förutse
5. Problemfrihet
6. Tokrolig effekt
7. Kyla i sätena
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Jag räknar med att få spendera kanske 700k på min 3:a och hoppas detta ryms i budget:
Största batteriet (AWD lär hänga med då)
Prestanda
Skönaste stolarna
Dragkrok
Finns det utrymme kvar kan det bli mer godis. Nya Autopiloten kan jag inte säga något om idag, jag avvaktar tills jag ser lite vad den går för.
Största batteriet (AWD lär hänga med då)
Prestanda
Skönaste stolarna
Dragkrok
Finns det utrymme kvar kan det bli mer godis. Nya Autopiloten kan jag inte säga något om idag, jag avvaktar tills jag ser lite vad den går för.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla