Tesla duckar tyskar...
Moderator: Redaktion
Tesla duckar tyskar...
Http://electrek.co/2016/11/09/tesla-unb ... n-germany/
Hehe... Farlig mark på nåt sätt, men får väl ses som en specialare.
Hehe... Farlig mark på nåt sätt, men får väl ses som en specialare.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Re: Tesla duckar tyskar...
En modell S för 560.000kr låter helt ok.
Kan tänka mig att många av dessa bilar trillar utanför landets gränser och går på export.
Kan tänka mig att många av dessa bilar trillar utanför landets gränser och går på export.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7265
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Tesla duckar tyskar...
Det var ju lite av en luring. Allt de tagit bort är sånt som de deaktiverar i mjukvara, bilarna kommer vara exakt desamma. Och jag kan inte tänka mig att många kunder kommer köpa bilarna utan alla de här grundläggande funktionerna, utan de kommer välja till paketet ifråga, eller åtminstone aktivera det i efterhand. Så på så vis har Tesla kunnat få ner baspriset så de kan dra nytta av incitamenten, utan att riskera att förlora allt för mycket pengar.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Tesla duckar tyskar...
En liten fundering angående deaktiverade funktioner. När Tesla växer och blir en allt vanligare syn på gatorna runt om i Europa så lär ju också såna här saker uppmärksammas. Då undrar man ju hur länge det dröjer innan bilens mjukvara kommer att hackas och folk kommer börja låsa upp funktioner själva. Detta förekommer ju inom många andra områden där saker är låsta. Intressant!
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19946
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Tesla duckar tyskar...
Det ställer ju även en liten dörr på glänt för köpare som faktiskt inte har råd med en Tesla och som är på gränsen, sådana som då inte alls köper det där paketet utan är nöjda ändå 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Tesla duckar tyskar...
Tesla jobbar mycket med säkerhet och det är väldigt svårt att ens komma in i systemet även om man kopplar in sig i någon av de få kontakter som finns. Dock så är det inte omöjligt och en känd Tesla hackare som även avslöjade P100D redan i våras har lyckats installera och aktivera autopilot på en Tesla som köptes innan autopilot presenterades.Ragnvlad skrev:En liten fundering angående deaktiverade funktioner. När Tesla växer och blir en allt vanligare syn på gatorna runt om i Europa så lär ju också såna här saker uppmärksammas. Då undrar man ju hur länge det dröjer innan bilens mjukvara kommer att hackas och folk kommer börja låsa upp funktioner själva. Detta förekommer ju inom många andra områden där saker är låsta. Intressant!
http://skie.net/skynet/projects/tesla/v ... lassic+P85
Så om det gick att installera autopilothårdvaran och aktivera den på en äldre bil så borde det gå att aktivera på en bil med hårdvaran installerad. Problemet är väll mer att om det kommer ut och sprids så kommer Tesla antagligen stoppa hålet som används direkt så du får nog söka fram det själv om du vill göra det.
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7265
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Tesla duckar tyskar...
Jag skulle tvärtom säga att det nog inte varit jättesvårt tidigare. Nu har de, sent omsider, gått över till signerade uppdateringar, och då är det nog lite svårare. Men frågan är - är folk verkligen villiga att roota sin bil? Nog för att man kan riskera sin mobiltelefon, men att göra ett sånt ingrepp i en svindyr bil, när man kan riskera både trafiksäkerheter, funktion och garantier... Nej, jag tror inte det är någon jättestor risk.vigge50 skrev:Tesla jobbar mycket med säkerhet och det är väldigt svårt att ens komma in i systemet även om man kopplar in sig i någon av de få kontakter som finns. Dock så är det inte omöjligt och en känd Tesla hackare som även avslöjade P100D redan i våras har lyckats installera och aktivera autopilot på en Tesla som köptes innan autopilot presenterades.Ragnvlad skrev:En liten fundering angående deaktiverade funktioner. När Tesla växer och blir en allt vanligare syn på gatorna runt om i Europa så lär ju också såna här saker uppmärksammas. Då undrar man ju hur länge det dröjer innan bilens mjukvara kommer att hackas och folk kommer börja låsa upp funktioner själva. Detta förekommer ju inom många andra områden där saker är låsta. Intressant!
http://skie.net/skynet/projects/tesla/v ... lassic+P85
Så om det gick att installera autopilothårdvaran och aktivera den på en äldre bil så borde det gå att aktivera på en bil med hårdvaran installerad. Problemet är väll mer att om det kommer ut och sprids så kommer Tesla antagligen stoppa hålet som används direkt så du får nog söka fram det själv om du vill göra det.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Tesla duckar tyskar...
Låter ju utmärkt att de tar bort bjäfset på grundpriset. Det gick tom att välja till autopilot utan att gå på med komfort-paketet.
Re: Tesla duckar tyskar...
Han plockade över hw och styrenheter från en bil som hade ap aktiveratvigge50 skrev:Tesla jobbar mycket med säkerhet och det är väldigt svårt att ens komma in i systemet även om man kopplar in sig i någon av de få kontakter som finns. Dock så är det inte omöjligt och en känd Tesla hackare som även avslöjade P100D redan i våras har lyckats installera och aktivera autopilot på en Tesla som köptes innan autopilot presenterades.Ragnvlad skrev:En liten fundering angående deaktiverade funktioner. När Tesla växer och blir en allt vanligare syn på gatorna runt om i Europa så lär ju också såna här saker uppmärksammas. Då undrar man ju hur länge det dröjer innan bilens mjukvara kommer att hackas och folk kommer börja låsa upp funktioner själva. Detta förekommer ju inom många andra områden där saker är låsta. Intressant!
http://skie.net/skynet/projects/tesla/v ... lassic+P85
Så om det gick att installera autopilothårdvaran och aktivera den på en äldre bil så borde det gå att aktivera på en bil med hårdvaran installerad. Problemet är väll mer att om det kommer ut och sprids så kommer Tesla antagligen stoppa hålet som används direkt så du får nog söka fram det själv om du vill göra det.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Tesla duckar tyskar...
Du måste även räkna bort momsapkungen skrev:Gick in på teslas tyska sida. Kom inte ned i 60keur..?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Tesla duckar tyskar...
19% är momsen i Tyskland.HelectriC skrev:Du måste även räkna bort momsapkungen skrev:Gick in på teslas tyska sida. Kom inte ned i 60keur..?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14