Premiumstolar nu i 90d
Moderator: Redaktion
Premiumstolar nu i 90d
Har jag missat det tidigare eller har det skett i natt? Premiumstolar nu även till 90d.
X90D och S100D
Tidigare P85D
Tidigare P85D
Re: Premiumstolar nu i 90d
Har för mig att de hände samtidigt som det nya glastaket kom till Model Saalto skrev:Har jag missat det tidigare eller har det skett inatt? Premiumstolar nu även till 90d.

ah ok. Har provat konfigurera nästan varje dag men tydligen missat det.
X90D och S100D
Tidigare P85D
Tidigare P85D
Vad är skillnaden på Premiumstolar och Next Gen stolen? Beställde en MS 90D i oktober med leverans i Feb -17 med next gen stolar.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Gå in i designstudion. Välj 90d och biege premium. klicka sedan på "75" så flippar det äver till nextgen, klicka på 90d igen för att toggla mellan nextgen och premium.jonhok70 skrev:Vad är skillnaden på Premiumstolar och Next Gen stolen? Beställde en MS 90D i oktober med leverans i Feb -17 med next gen stolar.
Premium ser mer slimmade ut med mindre sidostöd exempelvis.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Jag har hävdat att jag har nuvarande generation stolar, till skillnad från NextGen som är nästa generation stolar. Är nu premium nuvarande generation eller är de barnbarnen, d v s nästnästa generations stolar?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
+1bylund skrev:Jag har hävdat att jag har nuvarande generation stolar, till skillnad från NextGen som är nästa generation stolar. Är nu premium nuvarande generation eller är de barnbarnen, d v s nästnästa generations stolar?
Stackars alla potentiella köpare av en begagnad Tesla...
Hur sjutton ska de kunna jämföra vad de får eller inte får för pengarna? Snart är varje bil unik utifrån tillverkningsdatum, individuella val, möjligheter till uppgradering, osv, osv.
Installerat 13,2 kWp solceller
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Premiumstolarna är samma som sitter i Model X. Det är ingen jätteskillnad mot nextgenstolarna, en viss skillnad. Lite bredare över axlarna, bättre stöd för låren, nackstöd som automatiskt justeras i höjdled, och aningen mjukare stoppning i min mening. Premiumstolarna känns lite trevligare.jonhok70 skrev:Vad är skillnaden på Premiumstolar och Next Gen stolen? Beställde en MS 90D i oktober med leverans i Feb -17 med next gen stolar.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Japp så är det ju lite med Tesla+46 skrev:+1bylund skrev:Jag har hävdat att jag har nuvarande generation stolar, till skillnad från NextGen som är nästa generation stolar. Är nu premium nuvarande generation eller är de barnbarnen, d v s nästnästa generations stolar?
Hur sjutton ska de kunna jämföra vad de får eller inte får för pengarna? Snart är varje bil unik utifrån tillverkningsdatum, individuella val, möjligheter till uppgradering, osv, osv.

Jag tycker det är lite kul men visst, kanske inte så skoj när man ska köpa begagnat, eller så är det just det som gör det extra roligt eftersom känslan är att man får en unik bil vilket många faktiskt vill ha

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag räknade lite snabbt i design studion för Model S och antal konfigurationer räknas i miljoner som är tillgängliga nu, lägg till alla alternativ som funnits tidigare och att det bara producerats ungefär 150 000 Model S så finns det ganska många Model S som är unika och många kombinationer som aldrig kommer byggas.+46 skrev:+1bylund skrev:Jag har hävdat att jag har nuvarande generation stolar, till skillnad från NextGen som är nästa generation stolar. Är nu premium nuvarande generation eller är de barnbarnen, d v s nästnästa generations stolar?
Men vad tror ni, eftersom jag beställde bilen MS 90D i oktober med next gen men den kommer inte börja tillverkas förrän i Januari kommer man automatiskt få Premium säten eftersom next gen inte finns som val när man idag beställer en 90D?
Om de inte hade funnits alls så hade jag trott att de var så men nu finns det ju fortfarande till 60 och 75 så det kan vara så att du får de gamla sätena ändå. Samtidigt så är det ju till samma pris så du borde nog få de nya. Hör av dig till Tesla om du vill vara säker, du kanske själv kan välja vilka du ska få.jonhok70 skrev:Men vad tror ni, eftersom jag beställde bilen MS 90D i oktober med next gen men den kommer inte börja tillverkas förrän i Januari kommer man automatiskt få Premium säten eftersom next gen inte finns som val när man idag beställer en 90D?