Laddkabel hos Mobility Motors Bromma och Sätra
Moderator: Redaktion
Laddkabel hos Mobility Motors Bromma och Sätra
LADDKABLAR FRÅN TYSKA DELPHI
Laddkabel Typ2, 3-fas 20A 6 meter lång: Pris: 2772:-
Laddkabel Typ1. 1-fas 20A 6 meter lång: Pris: 2772:-
Laddkabel Typ1, 1-fas 32A 6 meter lång: Pris: 3800:-
Garanti 5år
För er som kanske inte går på mässan
kan köpa av Mobility motors i Bromma och Sätra Reservdelar
Öppet vardagar 7-18
Dessa laddkablar levereras original till Bl.a Nissan, BMW, Renault
Typ2 Laddkabeln har en liten fasning mot uttaget i bilen så att snö inte tränger in i uttaget
Laddkabel Typ2, 3-fas 20A 6 meter lång: Pris: 2772:-
Laddkabel Typ1. 1-fas 20A 6 meter lång: Pris: 2772:-
Laddkabel Typ1, 1-fas 32A 6 meter lång: Pris: 3800:-
Garanti 5år
För er som kanske inte går på mässan
kan köpa av Mobility motors i Bromma och Sätra Reservdelar
Öppet vardagar 7-18
Dessa laddkablar levereras original till Bl.a Nissan, BMW, Renault
Typ2 Laddkabeln har en liten fasning mot uttaget i bilen så att snö inte tränger in i uttaget
Senast redigerad av Erik, redigerad totalt 6 gång.
Re: Laddkabel MÄSSPRIS PÅ ELBILSMÄSSAN
Pris? 

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
20A?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
20A är nog iofs rätt om man inte har dubbelladdare. Köpte själv en trefas 16A från annat ställe eftersom det är max vad bilen kan ladda men tänkte inte på att den kan ladda 20A enfas och då riskerar man överbelasta kabeln.e5m1r skrev:20A?
Jag har ju en sån till min Zoe, följer med som standard, och har ibland tänkt att det vore bra att ha en till i de fall när laddplatsen är blockerad av en ICE. Då kan man ställa sig på en plats i närheten och skarva ihop ett par kablar och ändå nå fram.
Om du skarva måste du såga av 14mm på hanenJerker skrev:Jag har ju en sån till min Zoe, följer med som standard, och har ibland tänkt att det vore bra att ha en till i de fall när laddplatsen är blockerad av en ICE. Då kan man ställa sig på en plats i närheten och skarva ihop ett par kablar och ändå nå fram.
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 

Även enkelladdare skall klara 32A på EN fas.
Det finns ju många 32A en-fas stationer men då får man väl bara 20A då?
Det finns ju många 32A en-fas stationer men då får man väl bara 20A då?
Då detta är mässpris kan man åka till mässan
dessa säljs av Chago som står hos Fortum
Men vad är priset? Finns vissa som undrar.Erik skrev:Då detta är mässpris kan man åka till mässan
Precis!vigge50 skrev:Men vad är priset? Finns vissa som undrar.Erik skrev:Då detta är mässpris kan man åka till mässan

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Re: Laddkabel hos Mobility Motors Bromma och Sätra
Vad jag kan hitta här på forumet så kostar typ2 från Tesla 2393 kr och då klarar den 32A så priset behöver nog sjunka ytterligare för att locka teslaägare.
Har man vägarna förbi örebro så kan man alltid komma förbi
elbilsföreningen och köpa direkt
3fas 20amp 6meter Pris: 1990kr
Öppet idag lördag och söndag samt vardagar 10-17
vad jag förstår så kan de nya teslorna inte ta emot mer än 16kw
och då kanske det funkar ändå samt denna e ganska smidig.
Tycker den blåa kabeln är snyggare och den syns bättre så ingen ex snubblar över kabeln.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Tesla kan också ladda 1 fas 32A och det är synd att ladda bara 20A på en sån stolpeErik skrev:Har man vägarna förbi örebro så kan man alltid komma förbi
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Även de senare laddarna? Finns det i så fall någon indikering i kabeln som begränsar laddströmmen? När jag pluggade in min 3x16 kabel i ett enfas 33A så angav den bara 20A men det kanske var för att den kände kabelns begränsning?e5m1r skrev:
Tesla kan också ladda 1 fas 32A och det är synd att ladda bara 20A på en sån stolpe
Nu har googlat mig fram till svaret på mina egna funderingar och kabeln identifierar sig mot stolpen/bilen vilken effekt den tål så anpassar bilen strömmen därefter. Tydligen utger sig min kabel som jag köpte som 16A att den är 20A.DSV skrev:Även de senare laddarna? Finns det i så fall någon indikering i kabeln som begränsar laddströmmen? När jag pluggade in min 3x16 kabel i ett enfas 33A så angav den bara 20A men det kanske var för att den kände kabelns begränsning?e5m1r skrev:
Tesla kan också ladda 1 fas 32A och det är synd att ladda bara 20A på en sån stolpe
Klart felköp när det uppenbarligen går att få 32A från en fas.
Så 32A 3Fas från Tesla ger mest kabel för pengarnaDSV skrev:Nu har googlat mig fram till svaret på mina egna funderingar och kabeln identifierar sig mot stolpen/bilen vilken effekt den tål så anpassar bilen strömmen därefter. Tydligen utger sig min kabel som jag köpte som 16A att den är 20A.DSV skrev:Även de senare laddarna? Finns det i så fall någon indikering i kabeln som begränsar laddströmmen? När jag pluggade in min 3x16 kabel i ett enfas 33A så angav den bara 20A men det kanske var för att den kände kabelns begränsning?e5m1r skrev:
Klart felköp när det uppenbarligen går att få 32A från en fas.

Jag laddade med 32A enfas igår, så det går utmärkt även med enkelladdare. Jag har kabeln från Tesla som ju bara kostar ett par hundra extra.
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Alla bilar går att ladda med 32A enfas. Det finns dock ett antal äldre Model S som det inte funkar på om man bara har enkelladdare. Men dessa bilar bygger Tesla om gratis om man ber snällt.Nyren skrev:Jag laddade med 32A enfas igår, så det går utmärkt även med enkelladdare. Jag har kabeln från Tesla som ju bara kostar ett par hundra extra.
Så att köpa en 20A laddsladd för att spara några hundringar är att lura sig själv. Man ska ha en 32A sladd även om man bara har 16A laddare, för att få ut maximal laddhastighet i alla lägen.
Så precis som e5m1r skriver: 32A 3fas från Tesla ger mest kabel (och ström) för pengarna.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Det bittra är att jag tror inte ens jag sparade något på min 16A kabel, köpte den för att jag tyckte teslas 7m 32A verkade onödigt klumpig om man ändå bara kan nyttja 16A...
Blir att göra om och göra rätt, drygt att bara få 16 alt 20A de gånger som mer erbjuds. Iofs bara hänt mig en gång hittills men ha ju å andra sidan bara kört 400mil än.
Någon som vill köpa en trefas 16A kabel?
Blir att göra om och göra rätt, drygt att bara få 16 alt 20A de gånger som mer erbjuds. Iofs bara hänt mig en gång hittills men ha ju å andra sidan bara kört 400mil än.
Någon som vill köpa en trefas 16A kabel?