Eftermontera tillbehör
Moderator: Redaktion
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Eftermontera tillbehör
Ja, här kan vi diskutera vilka saker som går att eftermontera.
Jag är nyfiken om det går att få elektrisk baklucka i efterhand.
Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Eftermontera tillbehör
Skulle ju kräva annan mjukvara antar jag vilket kanske är svårt att få om inte Tesla får göra monteringen.Tars skrev:Ja, här kan vi diskutera vilka saker som går att eftermontera.
Jag skulle vilja ha elektrisk frunk. Skulle räcka att den öppnas när man trycker på öppna och en knapp på undersidan luckan för att stänga den.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jason Hughes hade nog klarat att fixa det, med andra ord om man är ordentligt duktig på både elektronik, mekanik och programmering, så fixar man detPontus skrev:Skulle ju kräva annan mjukvara antar jag vilket kanske är svårt att få om inte Tesla får göra monteringen.Tars skrev:Ja, här kan vi diskutera vilka saker som går att eftermontera.
Jag skulle vilja ha elektrisk frunk. Skulle räcka att den öppnas när man trycker på öppna och en knapp på undersidan luckan för att stänga den.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Håller vi denna tråd "on topic" kan dem bli mycket intressant
Gissar att Tars efterfrågar genomförda eftermonteringar.
Interiörbelysning skall väl gå att eftermontera på MS om man inte valt interiörpaketet t.ex.

Interiörbelysning skall väl gå att eftermontera på MS om man inte valt interiörpaketet t.ex.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Finns en gammal tråd om detta. Sök!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Ska detta enbart handla om egna eftermontage, eller eftermontage generellt?
Tesla gör ju några eftermontage, som 4G-modul i bilar som levererats med 3G och nya mittkonsolen (med mugghållare bak men inte USB-uttag av någon anledning?). Dessutom kan man ju eftermontera extra laddare.
Det kanske finns fler saker de gör? Jag har aldrig sett någon spec på Teslas eftermontage, annat än de som står med i designstudion.
Tesla gör ju några eftermontage, som 4G-modul i bilar som levererats med 3G och nya mittkonsolen (med mugghållare bak men inte USB-uttag av någon anledning?). Dessutom kan man ju eftermontera extra laddare.
Det kanske finns fler saker de gör? Jag har aldrig sett någon spec på Teslas eftermontage, annat än de som står med i designstudion.
- Tars
- Teslaägare
Hade varit najs med öppningsbar frunk.Pontus skrev:Skulle ju kräva annan mjukvara antar jag vilket kanske är svårt att få om inte Tesla får göra monteringen.Tars skrev:Ja, här kan vi diskutera vilka saker som går att eftermontera.
Men känns som om allt kablage finns framdraget vad jag förstår.
Så vad hindrar Tesla från att eftermontera motorerna och aktivera något i programmeringen för en vettig peng?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

- Tars
- Teslaägare
Ja, och även sånt som inte någon här på forumet gjort, men hört/sett från Norge eller USA tex.chpaulin skrev:Håller vi denna tråd "on topic" kan dem bli mycket intressant![]()
Interiörbelysningen har jag sett många trådar om.

- Tars
- Teslaägare
Dessa saker vet jag också om, och har själv fått mittkonsol eftermonterad, alltså, inte den med mugghållare bak, men har sett att finns att få eftermonterat för ca 11-12 tusen.ovelundkvist skrev:Ska detta enbart handla om egna eftermontage, eller eftermontage generellt?
Det jag undrar är bl.a. att få bakluckan motoriserad.
Någon som har fått hepafiltret eftermonterat?

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Gick det att eftermontera motor fram? DET vore ju ganska coolt 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
I USA är det inte ok att det går att öppna framluckan helt rakt av, det måste finnas ett mellanläge. Detta för att framluckan inte ska kunna öppnas av misstag under färd (och då skymma sikten eller slitas av). Kanske det även gäller i Sverige, då man måste ha en extra spärr:Tars skrev:Hade varit najs med öppningsbar frunk.Pontus skrev:Skulle ju kräva annan mjukvara antar jag vilket kanske är svårt att få om inte Tesla får göra monteringen.Tars skrev:Ja, här kan vi diskutera vilka saker som går att eftermontera.
Men känns som om allt kablage finns framdraget vad jag förstår.
Så vad hindrar Tesla från att eftermontera motorerna och aktivera något i programmeringen för en vettig peng?
Så det kan nog inte komma något officiellt för detta, men något hemmabygge kanske inte upptäcks på besiktningen.Vägverkets föreskrifter om bilar och släpvagnar som dras av bilar skrev:13 § Motorhuv och bagagelucka skall vara så fastsatt i fordonet att huven eller luckan inte kan öppna sig själv under färd och därvid hindra förarens sikt framåt och skall utöver låsanordning ha spärr eller annan anordning som förhindrar detta.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag fråga om elektrisk baklucka då jag inte har premium paket på min bil, men fick till svar att det måste göras vid fabriken. Men jag fick kurv- och dimljus eftermonterade vilket vad väldigt bra. Sen frågade jag om köldpaketet och fick till svar att det bara är ratten som går att eftermontera för en nät liten summa på 32 000kr . Jag avstod, tro det eller ej .
- Tars
- Teslaägare
Tack för infon. Då vet jag.Gretsch skrev:Jag fråga om elektrisk baklucka då jag inte har premium paket på min bil, men fick till svar att det måste göras vid fabriken. Men jag fick kurv- och dimljus eftermonterade vilket vad väldigt bra. Sen frågade jag om köldpaketet och fick till svar att det bara är ratten som går att eftermontera för en nät liten summa på 32 000kr . Jag avstod, tro det eller ej .

Vad kostade kurv och dim-ljusen?Gretsch skrev:Jag fråga om elektrisk baklucka då jag inte har premium paket på min bil, men fick till svar att det måste göras vid fabriken. Men jag fick kurv- och dimljus eftermonterade vilket vad väldigt bra. Sen frågade jag om köldpaketet och fick till svar att det bara är ratten som går att eftermontera för en nät liten summa på 32 000kr . Jag avstod, tro det eller ej .
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Dim och kurv-ljus gick på ca 7000 kr men så mycket kurvljus var det inte utan mer dimljus. Dom lyser upp alldeles förträffligt längs med vägkanten till min medtrafikanters förtret. Får använda dom sparsamt.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag har oxo frågat om just rattvärme men på min gick det inte ens oavsett prisGretsch skrev:Jag fråga om elektrisk baklucka då jag inte har premium paket på min bil, men fick till svar att det måste göras vid fabriken. Men jag fick kurv- och dimljus eftermonterade vilket vad väldigt bra. Sen frågade jag om köldpaketet och fick till svar att det bara är ratten som går att eftermontera för en nät liten summa på 32 000kr . Jag avstod, tro det eller ej .

men jag fick oxo höra om priset och skulle ha tackat nej ändå (10.000-15.000 sa jag att jag tyckte det skulle ha värt värt)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Inte mysbelysning under armstöden i dörrarchpaulin skrev:Håller vi denna tråd "on topic" kan dem bli mycket intressant![]()
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Det där led-stripsen skulle jag vilja ha i min. Snyggt satan på en lånebil jag haft och jag tycker min (med kolsvart skinn) är väl mörk interiört på nätterna.e5m1r skrev:Inte mysbelysning under armstöden i dörrarchpaulin skrev:Håller vi denna tråd "on topic" kan dem bli mycket intressant![]()
Är det verkligen helt omöjligt att eftermontera de där? Nån dansk verkar ha lyckats även om bloggen inte är online längre.
https://www.google.se/search?q=tesla+re ... o37YQaM%3A
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.
Sponsra min Roadster2! http://---
Sponsra min Roadster2! http://---
- Tars
- Teslaägare
Om man inte har köldpaketet, kan man eftermontera uppvärmda spolarmunstycken?

- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Kablaget med tillhörande snabbkontakt är framdraget och sitter tejpat bakom dörrpanelerna på alla bilar utan mysbelysning. Om det är någon kräm i kontakterna vet jag inte. Även skårorna i plasten där LED-stripen ska sitta finns under klädseln och går lätt att skära fram. Så helt omöjligt är det nog inte. Det finns ju de som eftermonterat AP.AnteF skrev:Det där led-stripsen skulle jag vilja ha i min. Snyggt satan på en lånebil jag haft och jag tycker min (med kolsvart skinn) är väl mörk interiört på nätterna.e5m1r skrev:Inte mysbelysning under armstöden i dörrarchpaulin skrev:Håller vi denna tråd "on topic" kan dem bli mycket intressant![]()
Är det verkligen helt omöjligt att eftermontera de där? Nån dansk verkar ha lyckats även om bloggen inte är online längre.
https://www.google.se/search?q=tesla+re ... o37YQaM%3A

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
lite belysning på sminkspegeln tycker någon vore bra, haft det i 20+år förut, nån som sett en snygg lösning?
ms 76132 "Eleamore"
Däcktrycksövervakning går att eftermontera på äldre bilar som inte har. 6500:-
Edit: plus sensorerna i hjulen tydligen, så 2500:- ytterligare för 4 hjul, enligt ny info från Tesla.
Frågade om lite annat också:
"Att uppgradera till 4G kostar 5500 kr inkl moms.
72000 kr inkl moms att byta till Next Generation framsäten och baksäte med höga nackstöd 22000 kr inkl moms."
Edit: plus sensorerna i hjulen tydligen, så 2500:- ytterligare för 4 hjul, enligt ny info från Tesla.
Frågade om lite annat också:
"Att uppgradera till 4G kostar 5500 kr inkl moms.
72000 kr inkl moms att byta till Next Generation framsäten och baksäte med höga nackstöd 22000 kr inkl moms."
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017