Blir ju inte alls bra om farbror snåljåp kan stå med sin gamla herk och blockera laddaren för mig som faktiskt betalar för det
Du måste skoja med mig?
Det är tack vare de som köper Model S och Model X som Model lll kommer, att kalla de snåljåpar är väll lite magstarkt, varför har du inte köpt en Model S och hjälpt Tesla att utveckla Model lll?
Antagligen för att han är en snåljåp
LarsL glömmer också bort att farbror snåljåp redan har betalat för sin SuC-laddning, dessutom betydligt mycket mer än vad LarsL någonsin kommer att betala för laddning av sin snåljåpstesla.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Blir ju inte alls bra om farbror snåljåp kan stå med sin gamla herk och blockera laddaren för mig som faktiskt betalar för det
Du måste skoja med mig?
Det är tack vare de som köper Model S och Model X som Model lll kommer, att kalla de snåljåpar är väll lite magstarkt, varför har du inte köpt en Model S och hjälpt Tesla att utveckla Model lll?
Antagligen för att han är en snåljåp
LarsL glömmer också bort att farbror snåljåp redan har betalat för sin SuC-laddning, dessutom betydligt mycket mer än vad LarsL någonsin kommer att betala för laddning av sin snåljåpstesla.
Jag tycker de här tre inläggen håller en väldigt tråkig ton på ett i övrigt trevligt forum. Kiss and make up.
Det är ju ett förändring i Teslas kommunicerade policy. Såg att någon frågade i tråden om vad Tesla lovat...
"Supercharger is and will always be free" - Elon
... "Faster or Free" (i samband med battery swap presentation.
Just det där med is and will always be free minns jag och tror fortfarande att dom tar en risk med att ändra på det, men vi får väl se hur det faller ut iaf...
Fortfarande gratis SuC vid beställningar enligt Design Studion
På S står det numera att man har tillgång till Teslas växande Supercharger nätverk, en miss bara på X sidan.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Det står leverans i April. (såg en_EU sidan) så då kommer det definitivt att kosta om man beställer fr.o.m. idag. har dock ej sett någon prisjustering nedåt som vissa förväntade. det är bara några timmar sedan hela jorden gått över till 2017, men man bör förvänta sig att det kommer lite info ganska snart.
Ja, man är ju smått nyfiken på vad det kommer kosta att ladda... varför dröjer sådan info?
För att få fri suC måste den beställda bilen ha lämnat fabriken innan 15/4 2017 (Ledsen om denna info redan finns i annan tråd, jag lusläser inte allt).
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Tydligen kan man fortfarande beställa bil med fri laddning på SuC.
Gäller fram till 15 jan. Damma som nuvarande referralprogram.
Om man tittar noga så står det finalize och inte order
I princip du måste redan ha lagt beställning men inte bekräftat så att order skickas till produktion
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
"All new Tesla Model S and X ordered before January 15 will be able to use the Supercharger at no cost other than the $0.40 per minute idle fee introduced last month, which has been introduced regardless of when the vehicle was delivered since it aims to make sure people use the Superchargers for charging and not just parking."
"All new Tesla Model S and X ordered before January 15 will be able to use the Supercharger at no cost other than the $0.40 per minute idle fee introduced last month, which has been introduced regardless of when the vehicle was delivered since it aims to make sure people use the Superchargers for charging and not just parking."
Kom ett mail nu om förlängningen. Beställning före 15 januari och leverans före 15 april.
Fast i mailet står det "Alla bilar som är beställda innan den 15 Januari 2017 och som är tillverkade innan den 15 April 2017 kommer fortsätta att få gratis tillgång till vårt Superchargernätverk". På länkade sidan står det dock "take delivery by April 15".
Väsentlig skillnad. Jag skulle gärna beställa en bil nu och få den tillverkad i början av april. Borde sedan bli lagom leveranstid när leasingen på min nuvarande börjar närma sig sitt slut. Leverans i april blir dock väl tidigt.
Någon som orkar kontakta Tesla för ett förtydligande?
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Som det förklarades för mig idag så är kravet att bilen ska vara tillverkad 15/4 för att att få fri SuC.
Dvs. den ska ha lämnat fabriken i USA den 15/4.
Beställer du innan 15/1 är det nog ingen omöjlighet att få bilen levererad till början av april och därmed få fri SuC inkluderat.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kom ett mail nu om förlängningen. Beställning före 15 januari och leverans före 15 april.
Fast i mailet står det "Alla bilar som är beställda innan den 15 Januari 2017 och som är tillverkade innan den 15 April 2017 kommer fortsätta att få gratis tillgång till vårt Superchargernätverk". På länkade sidan står det dock "take delivery by April 15".
Väsentlig skillnad. Jag skulle gärna beställa en bil nu och få den tillverkad i början av april. Borde sedan bli lagom leveranstid när leasingen på min nuvarande börjar närma sig sitt slut. Leverans i april blir dock väl tidigt.
Någon som orkar kontakta Tesla för ett förtydligande?
Jag tolkar det som att bilen ska vara levererad från fabrik senast 15/4...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Som det förklarades för mig idag så är kravet att bilen ska vara tillverkad 15/4 för att att få fri SuC.
Dvs. den ska ha lämnat fabriken i USA den 15/4.
Beställer du innan 15/1 är det nog ingen omöjlighet att få bilen levererad till början av april och därmed få fri SuC inkluderat.
Fast jag skulle som sagt gärna se att den utlevererades före 15/4, men att jag sedan tog emot den typ 2 månader senare. Vad är normal leveranstid från fabrik och hit?
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
ganska typiskt Tesla, fast positivt den här gången såklart
"förklarar" oxo (eller snarare ursäktar) varför vi inte fått veta ngt än om den kommande betallösningen än...