Har varit "lurker" här på forumet sedan en månad eller två tillbaka men nu när jag blivit ägare kände jag att det var dags att joina på riktigt. Har alltid varit mkt bilintresserade och kört en rad olika kul bensinbilar senaste åren men efter att ha provkört en Model S första gången i höstas så var jag helt såld. Dagen innan julafton dök tillfället upp som jag bara inte kunde missa. Hittade en lagerbil med precis den specen jag suttit och lekt med i designstudion med allt extra. En 90D. Att det var 300k billigare än i designstudion, fri supercharging och 0 mil på mätaren gjorde att jag slog till. Hämtade upp bilen för några dagar sedan och är så gaaaalet nöjd! Vilka bil!
Hoppas kunna delta aktivt i forumet och har redan en rad med frågor och funderingar högt och lågt, men tar det lite som det kommer när jag bekantat mig mer med bilen
Blev en roadtrip redan dagen innan nyårsafton! Första bilden är när bilen får elektroner i hög fart för första gången i Sillekrog. Andra bilden är när det blir ännu mer mat i Ödeshög
Grattis! Väntar på min 90D som kommer i slutet på mars. Men menar du att du fick 300.000:- i avslag?!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Gissar att de räknades med dagens pris, avdragen rabatt samt att bilen säker va en lagerbil med det äldre priset. Min 90d va samma rabatt på om man jämför dagens pris. Dock ingen ap2, men älskar att köra bil, så för mig är det överskattat med ap2.
Skickat från min Nokia 3310 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Grattis! Väntar på min 90D som kommer i slutet på mars. Men menar du att du fick 300.000:- i avslag?!
Tack! Du kommer inte bli besviken!
Japp, priset jag fick var innan prishöjningarna (först en på 90D, sen den generella runt lucia) + rabatt på över 100k eftersom det var en lagerbil. De gjorde en stor sänkning på lagerbilarna just den 23:e december av någon anledning. Så var ren tur att jag var inne och kollade just då. Har noterat att alla lagerbilar sålde slut i mellandagarna. När jag kollade innan julafton var det typ 10-15 st nya Model S till salu.
Gissar att de räknades med dagens pris, avdragen rabatt samt att bilen säker va en lagerbil med det äldre priset. Min 90d va samma rabatt på om man jämför dagens pris. Dock ingen ap2, men älskar att köra bil, så för mig är det överskattat med ap2.
Skickat från min Nokia 3310 med Tapatalk
Exakt som jag också resonerade! Hade såklart varit kul med AP2, men jag har varit supernöjd med "vanlig" adaptiv farthållare på tidigare bilar och hittills så för mig är AP1 verkligen lyx. Sen gillar jag verkligen att köra bil så tror inte jag kommer använda farthållaren mer än när jag kör långa sträckor på motorväg då det är rätt skönt.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Grattis Helix! Själv skulle jag och sonen lillejulafton in på Emporia i Malmö för att handla de sista julklapparna och gick då förbi Tesla butiken, sonen ville gärna in och kolla och jag passade på att fråga när lillteslan skulle komma och 2 timmar senare lämnade vi butiken och hade då beställt en 60D med leverans 9 januari (lagerbil som stod i Holland)Sanningen är att jag funderat i snart 2 år på att köpa en Tesla och läst allt om Elon Musk, och nu var det dagen D. De senaste dagarna har jag läst och tagit del av alla kloka tankar o tips från er i Tesla Cluben och ser fram emot att själv bli aktiv här sajten på olika sätt. Tar gärna emot fler tips o tankar från er erfarna Tesla ägare.
Grattis Helix! Själv skulle jag och sonen lillejulafton in på Emporia i Malmö för att handla de sista julklapparna och gick då förbi Tesla butiken, sonen ville gärna in och kolla och jag passade på att fråga när lillteslan skulle komma och 2 timmar senare lämnade vi butiken och hade då beställt en 60D med leverans 9 januari (lagerbil som stod i Holland)Sanningen är att jag funderat i snart 2 år på att köpa en Tesla och läst allt om Elon Musk, och nu var det dagen D. De senaste dagarna har jag läst och tagit del av alla kloka tankar o tips från er i Tesla Cluben och ser fram emot att själv bli aktiv här sajten på olika sätt. Tar gärna emot fler tips o tankar från er erfarna Tesla ägare.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Stort Grattis!! Snacka om impulsköp och ett vältajmant sådant
Du får ladda upp bild och skriva en rapport när du får bilen. Inte helt fel att det bara är en vecka till leverans
Riktigt trevligt forum det här med hög aktivitet och intressanta diskussioner!
Kan fortfarande inte riktig smälta att bilen är så bra som den är. Det skulle verkligen kännas konstigt att byta tillbaka till bensinare med dubbelkopplingslåda till vardags och ändå har jag bara ägt Teslan några dagar. Happy days!
Stort Grattis!! Snacka om impulsköp och ett vältajmant sådant
Du får ladda upp bild och skriva en rapport när du får bilen. Inte helt fel att det bara är en vecka till leverans
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Grattis!!
Exakt samma sak här! Har funderat i flera år. Men det har kommit fossilbilar emellan varje gång. Men nu känns det klockrent att ha beställt en 90D. Mycket tack vare att jag köpte en Golf GTE för att prova på elbilsvärlden. I fu.....ng love it!
Igår var det äntligen dags att åka till Mölndal och hämta ut "kompisen" som barnen döpte till Edison. Tack till all Tesla personal för bra service o framför allt till Henrik Frii på Emporia Malmö som på ett klokt sätt fick mig att förstå att det var dags för en Tesla