Beställningar på S85D
Moderator: Redaktion
Re: Beställningar på S85D
Beställning S85D Röd
Order 24 November
VIN Ok
Produktionskö
Leverans Late May
Order 24 November
VIN Ok
Produktionskö
Leverans Late May
Senast redigerad av Jan, redigerad totalt 1 gånger.
Nej, det där är texten efter tex "Late March".Silious81 skrev:Pick Up TimeSveffeU skrev:Vilket meddelande kommer efter " Din modell S är på väg från fabriken" ?
Thursday, March 19
11:00
Rätt svar på frågan är: "Your Model S is being prepared for pickup or delivery." eller på svenska "Din Model S förbereds för upphämtning eller leverans."
Märkligt, min skippade de steget.dstr skrev:Nej, det där är texten efter tex "Late March".Silious81 skrev:Pick Up TimeSveffeU skrev:Vilket meddelande kommer efter " Din modell S är på väg från fabriken" ?
Thursday, March 19
11:00
Rätt svar på frågan är: "Your Model S is being prepared for pickup or delivery." eller på svenska "Din Model S förbereds för upphämtning eller leverans."
Fast ditt svar berör ju ett annat fält, "PICK UP" andra gråa rutan. Jag förstod frågan som vad som kommer i svarta rutan, precis mitt under bilden på bilen.Silious81 skrev:Märkligt, min skippade de steget.
...för att spinna vidare på frågan, vad är nästa text efter att man hämtat bilen?
Tomt där efter det.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Någon som bytt till Next gen säten redan?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Vad kostar det?Pontus skrev:Någon som bytt till Next gen säten redan?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Om det hade funnits Next Gen i tyg hade inte tvekat en sekund, men jag vill inte ha läder så jag passar.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
- kanylbullen
- Teslaägare
20Feddan skrev:Vad kostar det?Pontus skrev:Någon som bytt till Next gen säten redan?
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Jag var på G men backade ur då ett byte till Next gen skulle föranleda en prisjustering på hela bilen till dagens nivå istället för priserna som gällde i oktober när jag beställde bilen. Det skulle väl inneburit ca 100.000 i merkostnad och det är de ju inte värda.Pontus skrev:Någon som bytt till Next gen säten redan?
85D
Du har helt rätt, jag tittade på fel ruta.dstr skrev:Fast ditt svar berör ju ett annat fält, "PICK UP" andra gråa rutan. Jag förstod frågan som vad som kommer i svarta rutan, precis mitt under bilden på bilen.Silious81 skrev:Märkligt, min skippade de steget.
...för att spinna vidare på frågan, vad är nästa text efter att man hämtat bilen?
Ring DS och skippa vad som står på siten. 
När den är levererad står det inget.

När den är levererad står det inget.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Min DS sa att det skulle kosta mellanskillnaden mellan vanligt läder och nya, dvs ca 20 tkr. Bad dock honom att dubbelkolla detta med TM. Har inte fått svar än.Jelasto skrev:Jag var på G men backade ur då ett byte till Next gen skulle föranleda en prisjustering på hela bilen till dagens nivå istället för priserna som gällde i oktober när jag beställde bilen. Det skulle väl inneburit ca 100.000 i merkostnad och det är de ju inte värda.Pontus skrev:Någon som bytt till Next gen säten redan?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Nu är min 85D på väg från fabriken... Jag har fått ett leveransspann mellan den 24:e april och den 8:e maj. Bara att hålla tummarna för att det blir i april.
Driver sajten Car.info
Nu ändrades min beräknade leverans till "Late March"!
Snart är det dags. Jag har väntat länge, betalade min reservationsavgift 2011. Elektrikern jobbar för fullt med att installera laddaren. Det är nog först nu som min hjärna börjar förstås att väntan snart är över.
Snart är det dags. Jag har väntat länge, betalade min reservationsavgift 2011. Elektrikern jobbar för fullt med att installera laddaren. Det är nog först nu som min hjärna börjar förstås att väntan snart är över.
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Den som väntar på något gott....Stripe68 skrev:Nu ändrades min beräknade leverans till "Late March"!
Har du lust att utveckla lite orsaken till din snart 3,5 års väntan?
Det här var ungefär det jag hittade här: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 620#p12620
Stripe68 skrev:Tesla Model S85D, svart
Reservation holder sedan 2011-10-24, fick tillbaka reservationspengarna 2014-11-27.
Bekräftade beställning 2014-10-16.
Tech package, panoramic, air suspension, dual chargers, ultra hifi, premium interior, leather, alcantara headliner, subzero, security.
Vanliga 19" hjul.
VIN 70683.
Står i kö, beräknad leverans april. Först var det slutet av april, sedan slutet av mars, nu är det april.
Driver sajten Car.info
Min S85D vin 70785 är idag ändrat från april till late Mars
har fått besked om forväntet leverans vecka 13 i Göteborg, men ingen datum än !
Tycker tiden går jätte sakta, (kan tänka mig at det blir några tuffa sista par veckar )

Tycker tiden går jätte sakta, (kan tänka mig at det blir några tuffa sista par veckar )
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Model Y PLR beställd
Leverans på slutfakturan är förmodligen slumpad eller en bokföringsteknisk grej.Jojo skrev:Samma här! På slutfakturan anges 30 mars som leverans. Spännande!
Cheers
Jag har idag 2 olika bud, leverans på onsdag eller slutet av mars - och min slutfaktura säger leverans imorgon (söndag!).
Hvor hittar ni slutfaktura ? Har inte fått någon
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model Y PLR beställd
Model Y PLR beställd
Fick samma svar och för mig skulle det innebära 86 tkr då jag bara har sparat en prishöjning sedan beställningen. Men det låter ändå väldigt mycket. Vad kostar ett par nya next gen säten som reservdelar? Borde inte vara 100 tkr i varje fall.Jelasto skrev:Jag var på G men backade ur då ett byte till Next gen skulle föranleda en prisjustering på hela bilen till dagens nivå istället för priserna som gällde i oktober när jag beställde bilen. Det skulle väl inneburit ca 100.000 i merkostnad och det är de ju inte värda.Pontus skrev:Någon som bytt till Next gen säten redan?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Fick samma svar och för mig skulle det innebära 86 tkr då jag bara har sparat en prishöjning sedan beställningen. Men det låter ändå väldigt mycket. Vad kostar ett par nya next gen säten som reservdelar? Borde inte vara 100 tkr i varje fall.Jelasto skrev:Jag var på G men backade ur då ett byte till Next gen skulle föranleda en prisjustering på hela bilen till dagens nivå istället för priserna som gällde i oktober när jag beställde bilen. Det skulle väl inneburit ca 100.000 i merkostnad och det är de ju inte värda.Pontus skrev:Någon som bytt till Next gen säten redan?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
På Mitsubishi Evo 6 tror jag priset på en stol som reservdel var 60k. En kompis hade inbrott i sin och ena stolen förstördes.Pontus skrev:
Fick samma svar och för mig skulle det innebära 86 tkr då jag bara har sparat en prishöjning sedan beställningen. Men det låter ändå väldigt mycket. Vad kostar ett par nya next gen säten som reservdelar? Borde inte vara 100 tkr i varje fall.
Logga in på My tesla på hemsidan. Sen ligger det under Dokument -> Mina dokument -> Slutfaktura. Om du har fått den.krabbe skrev:Hvor hittar ni slutfaktura ? Har inte fått någon
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
- kanylbullen
- Teslaägare
Samma härkrabbe skrev:Min S85D vin 70785 är idag ändrat från april till late Mars![]()
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D