2.52.22

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

2.52.22

Inlägg av dstr »

Verkar vara den som kommer med Ludicrous+

Releasenotes är samma som för min senaste, 2.50.114 (tror jag det var).

Hoppas dom fixat equlizern.
Bogge

Re: 2.52.22

Inlägg av Bogge »

fick just ner 2.52.36, är den senare helt enkelt?
men fick inte L+ att funka, dock stod jag med sladden.
testar igen i efm
Model Y Vit Perfomance -22
Model X Blå Perfomance -19
Model S Vit P100D -17
Användarvisningsbild
MSO
Teslaägare

Inlägg av MSO »

Vad var problemet med EQn?
  1. 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

MSO skrev:
Den ballar ur och stället alla reglage på samma värde och dessutom helt slumpvis värde oxo, tex alla på +2 eller +6 osv...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

MSO skrev:
För mig så ställer den om sig när bilen varit låst en stund. Alla reglage på samma värde, varierande varje gång - 2 till 12... typ.
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

Fick just 2.52.22 nu (S85D) men vet inte om den innehåller något kul för den ännu. Någon som har märkt av något ännu?
Användarvisningsbild
Gastrogate
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Gastrogate »

Våren och sommaren känns lovande...
IMG_3192.PNG
P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Sanslöst lixom... :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Gastrogate
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Gastrogate »

Bogge skrev:
fick just ner 2.52.36, är den senare helt enkelt?
men fick inte L+ att funka, dock stod jag med sladden.
testar igen i efm
Visst har du AP2.0?
Är det någon form av laneassistant med nu?

Det ser ut som att 2.52.22 går ut till AP1.0 och att 2.52.36 är för AP2.0

Sedan var det snack om shadowmode fram tills alla funktionerna "kan" användas.
P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
Användarvisningsbild
thx3
Teslaägare

Inlägg av thx3 »

Fick den inatt.

Equalizern har nu 5 "rader" som kan justeras.

Supercharger amenities visas.

Settings kopplade till keyfob.

Säte justeras innan man stiger in i bilen.
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

thx3 skrev:
Fick den inatt.

Equalizern har nu 5 "rader" som kan justeras.

Supercharger amenities visas.

Settings kopplade till keyfob.

Säte justeras innan man stiger in i bilen.
Det där fanns i den tidigare uppdateringen också. Det var bara det att EQ inte sparade inställningarna, tex.
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Har precis uppdaterat med ny FW, det tog bara 40 min denna gång så förmodligen inte först med V8.1 :roll:
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

I morse stod EQ-inställningarna som jag lämnade dom igår! \o/
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Hur tycker ni det här med säte kopplat till nyckel funkar? Sådär är min bedömning. Det funkade vid ett först test men igår när jag öppnade bilen så ändrade den inte alls profil. Ett manuellt profilbyte fixade det ju enkelt, men det känns lite buggigt...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

dstr skrev:
Wow.... Tesla är världsledande på det här alltså...lätt! :lol:
Jag fick update idag, får väl se om min EQ kan bete sig som folk nu då :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Bjelke skrev:
dstr skrev:
Jag har inte fått uppdateringen men mina inställningar på EQ har legat kvar sedan i tisdags när jag sparade om min profil efter jag ställt in EQ. Tillfällighet? Antagligen! :?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Nicke Nyfiken skrev:
Bjelke skrev:
dstr skrev:
Jag har inte fått uppdateringen men mina inställningar på EQ har legat kvar sedan i tisdags när jag sparade om min profil efter jag ställt in EQ. Tillfällighet? Antagligen! :?
Antagligen, mina låg oxo kvar några dagar när jag hade sparat min profil, men sen så ballade den ur rejält och tappar minnet varje gång bilen stängs av :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Vet ännu inte om det har med nya FW att göra, men helt plötsligt har förardörren slutat fungera :shock:

Går varken att öppna eller stänga manuellt eller via displayen utan att ta i för allt vad tygen håller med ett knakande,metalliskt illavarslande ljud!

Sitter på SC och inväntar domen... kanske kan få lån den vita P100D över helgen..? 8-)
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

Hur ser det ut när en uppdatering är tillgänglig? Det verkar inte framgå vad som uppdateras eller? Tänker när Apple skickar ut sina uppdateringar så är det ju en diger lista på allt som är nytt. Nu verkar det som att man laddar ner och väntar på vad som ska hända?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

SolnaGnagarn skrev:
Hur ser det ut när en uppdatering är tillgänglig? Det verkar inte framgå vad som uppdateras eller? Tänker när Apple skickar ut sina uppdateringar så är det ju en diger lista på allt som är nytt. Nu verkar det som att man laddar ner och väntar på vad som ska hända?

Nix man har ingen info alls vad som ingår innan man lägger in den, och är det inte en stor update så står det inget nytt
om vad som ingick när man väl lagt in den heller, däremot en release notes såklart men dom är samma vid mindre updates.
Man får bara en pling om att en update är färdig att läggas in.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

SolnaGnagarn skrev:
Man väljer inte att ladda ned själv, det gör bilen oavsett. Den säger till när det finns något som är klart att installera, men då bara att det finns en ny version, inte vad den innebär. Och man får en notis på telefonen också.
Bjelke skrev:
Nix man har ingen info alls vad som ingår innan man lägger in den, och är det inte en stor update så står det inget nytt
om vad som ingick när man väl lagt in den heller, däremot en release notes såklart men dom är samma vid mindre updates.
Detta har dock blivit bättre på sistone. Nu får man ibland vad som är nytt i en del mindre uppdateringar också. Men inte alltid. Och först efter att man har installerat.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
Och ganska snart efter en uppdatering märker man vilka saker som har slutat fungera. Det står aldrig i release notes.
Jag har nu kört omkring med 2.34.nånting i flera månader och den fungerar hyfast, bortset från att kartan ibland försvinner, radion aldrig spelar längre än några minuter utan avbrott och volymenknappen för blåtand lägger på luren när man pratar i telefon. Jag har lärt mig att leva med det. Nu har Tesla plötsligt bestämt att jag ska få en ny version, men eftersom jag inte vet vad den innehåller så låter jag tills vidare bli att uppdatera.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

mati skrev:
Bjelke skrev:
Och ganska snart efter en uppdatering märker man vilka saker som har slutat fungera. Det står aldrig i release notes.
Jag har nu kört omkring med 2.34.nånting i flera månader och den fungerar hyfast, bortset från att kartan ibland försvinner, radion aldrig spelar längre än några minuter utan avbrott och volymenknappen för blåtand lägger på luren när man pratar i telefon. Jag har lärt mig att leva med det. Nu har Tesla plötsligt bestämt att jag ska få en ny version, men eftersom jag inte vet vad den innehåller så låter jag tills vidare bli att uppdatera.
Men va fan! Får inte såna här saker en att fundera på ett annat bilmärke? Eller är ni så nöjda med Tesla att man accepterar sånt här?

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

SolnaGnagarn skrev:
mati skrev:
Bjelke skrev:
Men va fan! Får inte såna här saker en att fundera på ett annat bilmärke? Eller är ni så nöjda med Tesla att man accepterar sånt här?

Jo det funderar man på...
Kan lugnt säga att jag inte ens överväger en till Tesla utan kör vidare med den jag har (och inte speciellt nöjd heller) och OM det dyker upp ngn liknande bil hos ngn med bättre kvalitet osv så kommer jag
nog inte att vara sen med att köpa den (gärna en tysk, men alla som kan kvalitet kommer att ligga bra till), och måste man betala för SuC så ser jag ingen direkt anledning att fortsätta med Tesla
om det kommer likvärdiga laddare på annat håll.
OM dom på SC i Väsby hade varit bättre på att fixa fel så hade jag varit mångdubbelt mer nöjd, men som det har vart hittills så är det katastrof (iaf i Väsby, det verkar vara enomr skillnad mellan dom olika
SC tyvärr). Kan inte påstå att jag rekommenderat denna bil till folk som tittat/åkt med mig, även om jag såklart berättar hur bra den är rent principiellt... Jag har varit MYCKET öppen med hur det är att ha
en Tesla (även den stora variationen mellan bilarna), men som några sagt ibland, jag har väl för höga förväntningar, att bilen ska fungera och bli lagad om den inte gör det (tydligen för mycket begärt).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

SolnaGnagarn skrev:

Vilket då? Det finns i dagsläget inget bilmärke som bygger elbilar som kan mäta sig med Tesla angående räckvidd och snabbladdning. Vill man ha en riktig elbil så är det Tesla som gäller, trots alla brister och trots det höga priset. Antingen så accepterar man det eller så kör man fossilbil, och det tänker jag inte göra.
Jag håller med Bjelke. Jag kommer att köra Teslan ett tag till, men det är inte sannolikt att det blir en till Tesla efter denna. Förr eller senare så dyker det upp konkurrenter från bilmärken med högre kvalitet och bättre servicenät. Jag kan iofs inte klaga över servicen i Mölndal. Den är kanonbra. Men det är ju så jäkligt långt att köra dit.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar