6 eller 7 säten...

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: 6 eller 7 säten...

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Tenk skrev:
Inga lastnät finns, men stolarna i andra raden (7-sits) är rätt höga så de ger ett någorlunda skydd om det inte är för små saker.
Så i 6-sätesversionen med fällda bakre säten så är det fritt för saker att flyga ända bakifrån bagagelucka ända fram till vindrutan vid en kollision? Det rimmar väldigt dåligt med det Tesla skriver om Model X.
Konstruktion som sätter säkerheten först
Varje del av Model X är konstruerad med säkerhet som högsta prioritet.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

Är lite undrande över det där också. Har precis beställt en med sex säten och klurar på hur man ska förankra bagaget. Det finns öglor i golvet väl? Eller? På långfärd kan man väl i så fall åtminstone spänna ngt slags nät över, men det är ju inte supersmidigt.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

olarsson skrev:
Är lite undrande över det där också. Har precis beställt en med sex säten och klurar på hur man ska förankra bagaget. Det finns öglor i golvet väl? Eller? På långfärd kan man väl i så fall åtminstone spänna ngt slags nät över, men det är ju inte supersmidigt.
Det finns öglor så det är upp till den som lastar en Model X att se till att lasten är säkrad.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

krabbe skrev:
Får man fråga ?

Hur kan dom göra fel produktion, ?

Vilken kompensation vill dom erbjuda ?
Jag antar att det var en demo-bil som de hade specat fel. Inte produktionsfel alltså utan listningsfel inför demo-försäljning.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

lator skrev:
krabbe skrev:
Får man fråga ?

Jag antar att det var en demo-bil som de hade specat fel. Inte produktionsfel alltså utan listningsfel inför demo-försäljning.
Jag misstänker det samma.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

Svenssons skrev:
olarsson skrev:
Det finns öglor så det är upp till den som lastar en Model X att se till att lasten är säkrad.
Fint. Tack!
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
tr1
Teslaägare

Inlägg av tr1 »

Har sjusits och man kan lägga långa saker som ett skidfodral uppepå sätena om ingen sitter i mitten i rad två. Funkar utmärkt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
X 90D (levererad 26 september 2016)
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
Användarvisningsbild
paro28
Teslaägare

Inlägg av paro28 »

Svenssons skrev:
lator skrev:
krabbe skrev:
Får man fråga ?

Jag misstänker det samma.
Det är mer eller mindre riktigt, det var inte en demobil utan en av de nybyggda bilarna som byggdes upp inför införandet av den nya prislistan för att sälja inför kvartalsskiftet.

Det är mao inte ett produktionsfel utan mer mänskliga fel både från min sida och säljaren på Tesla, ingen skugga skall alltså ensidigt falla på Tesla utan det blev helt enkelt fel.

Jag känner ett mycket bra stöd från Tesla i att de kommer att hitta en lösning på det hela så att jag snart kan åka upp och hämta "min" nästa Model X :-)
Skriv svar