Har länge varit lurker här på forumet, men blivit medlem efter att ha slagit till på en lagerbil, Model S 90D
Alla ni som beställt lagerbil nu senaste månaden (verkar vara ganska många?), har ni fått något datum för leverans? Är det bara jag som får dåligt kundbemötande och inga svar alls? Lade beställningen för snart en månad sedan och då med några veckors leveranstid. Jag har väntat snällt i tro om att allt är på g, men av det lilla jag lyckats få reda på (i tisdags) så har transporten från Tyskland (som tar flera veckor) inte ens påbörjats och att få någon information från Göteborg där leverans ska ske är väldigt svårt. Inte den after-sales service man hade förväntat sig från Tesla efter allt bra man hört om deras personal. Är det kaos efter säljrushen? Hade varit intressant att veta om andra upplever samma.
Tyvärr är servinivån nära noll när det gäller leverans av bilar från Göteborg.
Har köpt två bilar under hösten 2016 och bemötande är uruselt.
Andra bilen jag köpte hade dem inte förberett något alls när jag efter mycket om och men kunde hämta bilen.
Tycker du ska kontakt din säljare eller den som är ansvarig för försäljningen i Skåne och berätta hur du bemöts.
Jag hoppas innerligt att man får upp ett servicecenter i Skåne snarast möjligt.
Tråkigt att höra att det är så, och förvånande att man kan få så pass dåligt bemötande efter att ha köpt en bil i miljonklassen, förstör hela känslan faktiskt. Hade hellre hämtat den själv i Tyskland... Men ja jag kollar med Malmö imorgon och ser om det hjälper. Pre-sales där var ju bra iallafall
Tråkigt att höra att det är så, och förvånande att man kan få så pass dåligt bemötande efter att ha köpt en bil i miljonklassen, förstör hela känslan faktiskt. Hade hellre hämtat den själv i Tyskland... Men ja jag kollar med Malmö imorgon och ser om det hjälper. Pre-sales där var ju bra iallafall
Hela gänget i Malmö är mycket bra och speciellt, Henrik, Leo och Lina.
Tyvärr, Göteborgs leverans DS är urusel. Dålig info och ingen känsla för att det är bil över miljonen de levererar... Begär annan leverans ansvarig om du kan, ingen större nackdel att de sitter på annan ort.
Tyvärr, Göteborgs leverans DS är urusel. Dålig info och ingen känsla för att det är bil över miljonen de levererar... Begär annan leverans ansvarig om du kan, ingen större nackdel att de sitter på annan ort.
Vem pratar vi om ?
Initialer så vi inte hänger ut folk helt
Samtidigt kan det vara bra och se om det ör en eller flera som missköter sig
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Tyvärr, Göteborgs leverans DS är urusel. Dålig info och ingen känsla för att det är bil över miljonen de levererar... Begär annan leverans ansvarig om du kan, ingen större nackdel att de sitter på annan ort.
Efter att sätt hur leveranser går till både i USA och Tyskland har Göteborg en mycket lååång väg att vandra.
Tyvärr, Göteborgs leverans DS är urusel. Dålig info och ingen känsla för att det är bil över miljonen de levererar... Begär annan leverans ansvarig om du kan, ingen större nackdel att de sitter på annan ort.
Vem pratar vi om ?
Initialer så vi inte hänger ut folk helt
Samtidigt kan det vara bra och se om det ör en eller flera som missköter sig
Ta snack med den lokala säljaren så berätta han eller hon mer för de har mycket bra koll på detta.
Tyvärr, Göteborgs leverans DS är urusel. Dålig info och ingen känsla för att det är bil över miljonen de levererar... Begär annan leverans ansvarig om du kan, ingen större nackdel att de sitter på annan ort.
Jag delar inte den erfarenheten. Fick leverans i september med bra information hela tiden. DS kontaktade mig flera ggr proaktivt och gav statusuppdateringar på leveransen. Bilen levererades faktiskt en vecka före utlovad tid och med bra service.
Oj! Jag bor mitt emellan Gbg och Sthlm. Valde Gbg lite slumpmässigt, men ska nu raskt byta till Sthlm...
Undrar om det är bättre? Min säljare sa att DS skulle ringa på tisdag eller onsdag. Ingen ringde. Då ringde jag i två dar för att få tag i min DS. Telefonsvarare hela tiden. Jag ringde till slut till service för att prata med nån. Han lovade att nån skulle ringa, men icke. Till slut åkte jag dit men då fick jag inte heller träffa nån utan fick svaret att nån skulle ringa som i fredags alt senast som imorrn måndag. Ingen ringde i fredags såklart. Det återstår att se vad som händer.
Det har inte börjat superbra tycker jag. Man köper ju inte bara en bil för 1,5milj utan det är ju även en upplevelse hela grejen.
Oj! Jag bor mitt emellan Gbg och Sthlm. Valde Gbg lite slumpmässigt, men ska nu raskt byta till Sthlm...
Undrar om det är bättre? Min säljare sa att DS skulle ringa på tisdag eller onsdag. Ingen ringde. Då ringde jag i två dar för att få tag i min DS. Telefonsvarare hela tiden. Jag ringde till slut till service för att prata med nån. Han lovade att nån skulle ringa, men icke. Till slut åkte jag dit men då fick jag inte heller träffa nån utan fick svaret att nån skulle ringa som i fredags alt senast som imorrn måndag. Ingen ringde i fredags såklart. Det återstår att se vad som händer.
Det har inte börjat superbra tycker jag. Man köper ju inte bara en bil för 1,5milj utan det är ju även en upplevelse hela grejen.
Skickat med röksignal
När jag läser detta får jag lite känslan "tryck på avbeställ". Men det vill jag inte. Har länge insett att Tesla är bilen med stort B. Att folk är svåra att få tag i köper jag. Men kundservice, att fixa upplevda problem hos kunden är viktigt. Jag inser att jag kommer att ha ett och annat problem. Därför viktigt att välja rätt ställe där man lyssnar på kunden och söka lösningar istället för problem/ignorans. Kändes som denna tråd ändå lutade åt Sthlm istället för Gbg? Kanske man skulle starta sin första omröstningstråd i ämnet... eller kanske det redan finns?
Allt för få DS, för mycket att göra?
Allt för lite info från Tesla, orkar inte svara -jag vet inte, en gång till?
Nonchalans, -fan stör inte nu igen jag spelar Wordfeud
För mycket kaffepimplande med kunder- Fan vad kistan är kass, måste på dass igen
Har någon sökt upp vederbörande för att se vad de gör? Någon borde kunna förklara varför det inte går att få kontakt
Oj! Jag bor mitt emellan Gbg och Sthlm. Valde Gbg lite slumpmässigt, men ska nu raskt byta till Sthlm...
Undrar om det är bättre? Min säljare sa att DS skulle ringa på tisdag eller onsdag. Ingen ringde. Då ringde jag i två dar för att få tag i min DS. Telefonsvarare hela tiden. Jag ringde till slut till service för att prata med nån. Han lovade att nån skulle ringa, men icke. Till slut åkte jag dit men då fick jag inte heller träffa nån utan fick svaret att nån skulle ringa som i fredags alt senast som imorrn måndag. Ingen ringde i fredags såklart. Det återstår att se vad som händer.
Det har inte börjat superbra tycker jag. Man köper ju inte bara en bil för 1,5milj utan det är ju även en upplevelse hela grejen.
Skickat med röksignal
När jag läser detta får jag lite känslan "tryck på avbeställ". Men det vill jag inte. Har länge insett att Tesla är bilen med stort B. Att folk är svåra att få tag i köper jag. Men kundservice, att fixa upplevda problem hos kunden är viktigt. Jag inser att jag kommer att ha ett och annat problem. Därför viktigt att välja rätt ställe där man lyssnar på kunden och söka lösningar istället för problem/ignorans. Kändes som denna tråd ändå lutade åt Sthlm istället för Gbg? Kanske man skulle starta sin första omröstningstråd i ämnet... eller kanske det redan finns?
Ja, alltså, du kan inte backa nu.
Har ju tjackat ett par vinterdäck som matchar sommarpucken.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Oj! Jag bor mitt emellan Gbg och Sthlm. Valde Gbg lite slumpmässigt, men ska nu raskt byta till Sthlm...
Undrar om det är bättre? Min säljare sa att DS skulle ringa på tisdag eller onsdag. Ingen ringde. Då ringde jag i två dar för att få tag i min DS. Telefonsvarare hela tiden. Jag ringde till slut till service för att prata med nån. Han lovade att nån skulle ringa, men icke. Till slut åkte jag dit men då fick jag inte heller träffa nån utan fick svaret att nån skulle ringa som i fredags alt senast som imorrn måndag. Ingen ringde i fredags såklart. Det återstår att se vad som händer.
Det har inte börjat superbra tycker jag. Man köper ju inte bara en bil för 1,5milj utan det är ju även en upplevelse hela grejen.
Skickat med röksignal
När jag läser detta får jag lite känslan "tryck på avbeställ". Men det vill jag inte. Har länge insett att Tesla är bilen med stort B. Att folk är svåra att få tag i köper jag. Men kundservice, att fixa upplevda problem hos kunden är viktigt. Jag inser att jag kommer att ha ett och annat problem. Därför viktigt att välja rätt ställe där man lyssnar på kunden och söka lösningar istället för problem/ignorans. Kändes som denna tråd ändå lutade åt Sthlm istället för Gbg? Kanske man skulle starta sin första omröstningstråd i ämnet... eller kanske det redan finns?
Ja, alltså, du kan inte backa nu.
Har ju tjackat ett par vinterdäck som matchar sommarpucken.
Jag köpte en lagerblad i mellandagarna och har leverans nu på fredag i Göteborg. Men det var efter några samtal med Henrik i Malmö och mail till DS i Göteborg. Kommer bli grymt.
Jag köpte en lagerblad i mellandagarna och har leverans nu på fredag i Göteborg. Men det var efter några samtal med Henrik i Malmö och mail till DS i Göteborg. Kommer bli grymt.
Ska du koka korv eller?
Skickat med röksignal
Senast redigerad av SolnaGnagarn, redigerad totalt 1 gånger.
Jag köpte en lagerblad i mellandagarna och har leverans nu på fredag i Göteborg. Men det var efter några samtal med Henrik i Malmö och mail till DS i Göteborg. Kommer bli grymt.
Jag köpte en lagerblad i mellandagarna och har leverans nu på fredag i Göteborg. Men det var efter några samtal med Henrik i Malmö och mail till DS i Göteborg. Kommer bli grymt.
När jag läser detta får jag lite känslan "tryck på avbeställ". Men det vill jag inte. Har länge insett att Tesla är bilen med stort B. Att folk är svåra att få tag i köper jag. Men kundservice, att fixa upplevda problem hos kunden är viktigt. Jag inser att jag kommer att ha ett och annat problem. Därför viktigt att välja rätt ställe där man lyssnar på kunden och söka lösningar istället för problem/ignorans. Kändes som denna tråd ändå lutade åt Sthlm istället för Gbg? Kanske man skulle starta sin första omröstningstråd i ämnet... eller kanske det redan finns?
Att avbeställa en bil för att DS inte förväntas leva upp till rätt nivå verkar ganska irrationellt. Vi pratar om en överlämning av bilen och lite föregående information kring detta. Sedan tar serviceavdelningen vid, om det är några problem med bilen, och där är det något helt annat.
Själv har jag ingen erfarenhet av någon DS eftersom jag köpte min bil begagnad från privatperson, men alla kontakter med serviceavdelningen i Göteborg har varit helt suveräna. Jag har varit där ett antal gånger med lite olika småfel på bilen och de har alltid varit tillmötesgående, hjälpsamma och väldigt serviceminded. Jag har bara gott att säga om dem.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Allt för få DS, för mycket att göra?
Allt för lite info från Tesla, orkar inte svara -jag vet inte, en gång till?
Nonchalans, -fan stör inte nu igen jag spelar Wordfeud
För mycket kaffepimplande med kunder- Fan vad kistan är kass, måste på dass igen
Har någon sökt upp vederbörande för att se vad de gör? Någon borde kunna förklara varför det inte går att få kontakt
Kan nog vara alla saker
Tror att det kan vara förstnämnda men trist att vi som kund ska få lida för detta.
Sedan skulle jag vilja efterlysa att det finns ett bättre samarbete mellan sälj och leverans.
Tyvärr mindre bra erfarenhet utav service också.
Bilen jag hämtade ut i september fanns en skada på fälgen höger fram.
Service var inte alls intresserad att byta fälgen.
Vägrade att skriva på leveransavtalet och efter mycket diskussioner så gick till slut med på att byta fälgen. Service ansåg att eftersom det var en lagerbil så ingick skadan i köpet.
Jag köpte en lagerblad i mellandagarna och har leverans nu på fredag i Göteborg. Men det var efter några samtal med Henrik i Malmö och mail till DS i Göteborg. Kommer bli grymt.